islam is de antichrist

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: islam is de antichrist

Berichtdoor Mortlach » 10 jun 2011 11:18

Eerbied schreef:De onfeilbare boodschap van de Bijbel is niet te weerleggen.

Dogma. Een belangrijk deel van die boodschap valt namelijk buiten het controleerbare. Daarmee is je stelling wel meteen een heel stuk minder indrukwekkend.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 10 jun 2011 14:38

Mortlach schreef:Daarmee is je stelling wel meteen een heel stuk minder indrukwekkend.

Het is in ieder geval beter dan een stelling die controleerbaar onjuist is, zoals de stelling dat de Koran de onfeilbare woorden van Allah bevat, terwijl er in de Koran bewijsbare onwaarheden staan.

Christenen beweren niet dat de Bijbel exact Gods woorden bevat, maar beweren dat de Bijbel mensenwoorden bevat die getuigen van God. Dat is een fundamenteel andere benadering dan zoals moslims de Koran beschouwen.
Gelukkig de barmhartigen, want zij zullen barmhartigheid ondervinden. (Matteüs 5:7)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 10 jun 2011 15:04

Eerbied schreef:Christenen beweren niet dat de Bijbel exact Gods woorden bevat, maar beweren dat de Bijbel mensenwoorden bevat die getuigen van God. Dat is een fundamenteel andere benadering dan zoals moslims de Koran beschouwen.

Dat klopt, al zijn er genoeg christenen die er een koran-achtige houding aannemen ten opzichte van Het Woord.

En of jouw stelling beter is? Dat weet ik nog niet zo. Van de daken schreeuwen dat niemand iets kan terwijl het zelfs in theorie niet mogelijk is.... tja...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 11 jun 2011 15:32

Eerbied schreef:Ik constateer slechts dat het zeer opvallend is dat je de beantwoording van de volgende vraag van JHM (die bij herhaling gesteld is) steeds uit de weg bent gegaan:

Ik heb buiten internet ook nog een leven, Eerbied, en dat leven vind ik dermate belangrijk dat een discussie met wie dan ook op Refoweb wel eens een dagje niet mijn eerste prioriteit heeft.

JHM schreef:Hierin ligt namelijk de paradox besloten die je naar het schijnt niet wilt onderkennen. De onfeilbare boodschap van de Bijbel is niet te weerleggen. Ik heb overigens niet beweerd dat de Bijbel fouten bevat, ik heb uitsluitend beweerd dat ik de mogelijkheid niet uitsluit dat de Bijbel fouten bevat. Als er fouten in de Bijbel staan hoeft dat mijns inziens geen reden te zijn om de boodschap van de Bijbel als feilbaar te zien.

Een boek dat fouten bevat is per definitie niet onfeilbaar. Want wie garandeert jou dat de Evangeliën niet een paar "foutjes" bevat?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 11 jun 2011 15:36

Valt me tegen Optimatus, gezien het aantal postings :mrgreen:
Ik dacht dat jij met je laptop op je nachtkastje sliep, om meteen te kunnen antwoorden :wink:

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 11 jun 2011 17:09

zeg schepje ... nu doe je wel heel erg Retro... daar heb je tegenwoordig slimme telefoons voor :mrgreen:

maarrr er is meer dan Refoweb, gelukkig maar ook :)

zomaariemand
Mineur
Mineur

Berichtdoor zomaariemand » 09 jul 2011 20:12

RogierV schreef:De heersende methode is om de koran leterlijk te lezen, de meeste christenen zijn hier al mee gestopt.
Eerbied schreef:Dat komt omdat volgens de islamitische leer in de Koran de letterlijke woorden van Allah staan.
Flauwekul. In de Koran staat zelf dat sommige delen van de Koran letterlijk en andere delen figuurlijk gelezen moeten worden. Niet alles kan door mensen begrepen worden en zal pas na de dood duidelijk worden.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 09 jul 2011 21:00

Spons schreef:zeg schepje ... nu doe je wel heel erg Retro... daar heb je tegenwoordig slimme telefoons voor :mrgreen:

maarrr er is meer dan Refoweb, gelukkig maar ook :)

Sja, ik heb nog een gewone mobiel en geen smartphone :roll:
Ik loop achter :-oo

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 09 jul 2011 21:14

zomaariemand schreef:Flauwekul. In de Koran staat zelf dat sommige delen van de Koran letterlijk en andere delen figuurlijk gelezen moeten worden. Niet alles kan door mensen begrepen worden en zal pas na de dood duidelijk worden.

Waar kan ik dat in de Koran terugvinden?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

zomaariemand
Mineur
Mineur

Berichtdoor zomaariemand » 09 jul 2011 21:35

Ik ben bezig met een reactie. Komt nog. ;)

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 10 jul 2011 21:33

Sja, ik heb nog een gewone mobiel en geen smartphone :roll:
Ik loop achter :-oo

oh je loopt nog rond in gebreidde maillot, wollen vest, rok tot op de tenen , knot in het haar waarmee je een heipaal in de grond kan slaan , en een telefoon met een kilomter draad :mrgreen:

ach wat is achter lopen, ik heb het toevallig wel, ben er heel blij mee , is soms reuze handig (vooral als je de weg kwijt bent ) maar zou ook met een normale kunnen hoor ! heb de kosten in de hand en dat is tegenwoordig bij veel mensen wel anders..

als je dan leest dat er jongeren zijn met meer dan 20.000 schuld ivm telefoon...dat is pas schokkend !!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 11 jul 2011 14:16

Spons schreef:

oh je loopt nog rond in gebreidde maillot, wollen vest, rok tot op de tenen , knot in het haar waarmee je een heipaal in de grond kan slaan , en een telefoon met een kilomter draad :mrgreen:

ach wat is achter lopen, ik heb het toevallig wel, ben er heel blij mee , is soms reuze handig (vooral als je de weg kwijt bent ) maar zou ook met een normale kunnen hoor ! heb de kosten in de hand en dat is tegenwoordig bij veel mensen wel anders..

als je dan leest dat er jongeren zijn met meer dan 20.000 schuld ivm telefoon...dat is pas schokkend !!

Vandaag is het te warm voor een gebreide maillot :mrgreen:
Maar we keren terug naar het onderwerp [-X :D
De islam is DE antichrist niet. De antichrist zal nl onverschillig zijn voor elke religie. Een echte atheist, en dat is de islam niet.
In de bijbel staat: Hij zal ook op de begeerte der vrouwen geen acht geven. Dat betekent dat hij het huwelijk, zoals God dit ingesteld heeft, verachten.
In Daniel 11 staat: en hij zal de god Mauzzim in zijn standplaats eren. Dat woord betekent : burchten, sterkten. Dus waarschijnlijk wordt hier een god van de oorlog mee bedoeld. Ik denk dat er daarom velen vervolgd en gedood gaan worden, vanwege hun geloof.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 11 jul 2011 14:18

Mauzzim

mischien een verbastering van Mars of Marte?
Net zoals Ba`al nu ook als een Demon/Antichrist wordt afgeschilderd.(overigens was dit een God der Phoeniciers)
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

mohamed

Berichtdoor mohamed » 11 jul 2011 14:44

De Koran is geschikt voor een ieder die liever een baas heeft dan een vader. Met een baas spreek je af wat je moet doen om loon te krijgen en voor je vader doe je graag wat zonder daar iets voor terug te willen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 11 jul 2011 14:48

RogierV schreef:
mischien een verbastering van Mars of Marte?
Net zoals Ba`al nu ook als een Demon/Antichrist wordt afgeschilderd.(overigens was dit een God der Phoeniciers)

Nee, als je de kanttekeningen leest, niet.

Terug naar “[Religie] - Open forum”