bernard 3 schreef:
Beste “Elburger” de laatste zin die je schrijft bevat een grote en goede raadgeving namelijk ," LEES DEN BIJBEL, ONDERRICHT U IN HET WOORD DES HEEREN."
Want dan zal je met mij kunnen vaststellen dat al hetgeen je vooraf schreef totaal tegenstrijdig is met de Bijbel. Want nergens, maar dan ook nergens, in de Bijbel staat er maar één woord over de zondagsrust. En nooit maar dan ook nooit werd er door De Here of door de apostelen geboden om op de zondag te rusten.
De zondagsrust heeft dan ook totaal niets te maken met het vierde gebod noch met de dag des Heren waarnaar er in je tekst verwezen wordt. Want de zondagsrust verschilt fundamenteel met het vierde gebod omdat ze zowel in de tijd ( eerste dag t.o.v. van de zevende dag ) als naar de inhoud ( herdenking van de opstanding t.o.v. herdenking van Christus als Schepper en Verlosser) er volledig tegengesteld aan is .
De zondagsrust is een menselijke instelling en om dan zo maar een Bijbeltekst ( het vierde gebod) te gebruiken, dat fundamenteel niets met de zaak te maken heef,t om deze instelling te onderbouwen is dan ook totaal zinloos en misleidend.
Je oproep " kom tot inkeer" is echter volledig terecht , maar dan wel tot inkeer komen om Gods Woord te volgen en niet dat van menselijke inzettingen
Ik geloof dat ik het hier volledig mee eens kan zijn.
Ik vraag me ook af waarom de derde dag van de bruiloft in Kana grammaticaal geheel anders luidt dan de eerste dag die letterlijk omgezet luidt: "de eerste der sabbatten".
Het kan geen toeval zijn dat het hier om de eerste van de 7 te tellen sabbaten ging voorafgaand aan het wekenfeest (Pinksteren).
Heb jij een "oplossing" ?