Goed dan zet ik ze even onder elkaar.
Mensen brengen zich in gevaar, zeg jij, maar denk je dat het op zondag meer is dan op een andere dag?
Als je op zondag gaat winkelen laat je dus mensen werken, maar tegen wie heb je het nu dan, het was toch niet aan de orde.
En wat is erop tegen en waarom is het vroom als ik zeg dat ik alle dagen verkeer ( niet wil verkeren) in het Huis des Heeren, in relatie tot het welzijn van mijn naaste bekeerd of onbekeerd?
Dat begrijp ik niet.
En zie de tweede post waarvan ik me afvraag tegen wie je het hebt. Ik heb het woord vroom niet gebruikt maar jij. Jij vindt een uitspraak als ik "verkeer in het huis des Heeren al de dagen van mijn leven".
Vroom, maar over wie heb je het dan?
En dan weer de meubelboulevard of de supermarkt op zondag, die blijkbaar hun baan verliezen als ze dat principieel weigeren, als de hele omgeving seculariseert, ( wat dat ook is).
Ik heb geen idee wie je bedoelt.
Ik kan je wel zeggen dat ik die principieele mensen als collegae heb gehad en zij weigerden op zondag de telefoon op te nemen als ze bereikbaar moesten zijn, maar daardoor waren altijd anderen die ook gelovigen waren de pineut en daar stond niets tegenover.
En daar heb ik nu moeite mee, maar dat is het enige punt waarop ik kan reageren, verder begrijp ik het nog steeds niet.
= "Schelpje"Er zijn ook mensen die zich in gevaar brengen door te gaan motorracen. (of in een snelle bolide)
Als je op zondag gaat winkelen, laat je dus mensen werken. Zo simpel is dat.
Dat zijn geen werken van noodzakelijkheid, i.t.t. brandweer, politie en zorgpersoneel.
Dus je kunt wel vroom zeggen dat je zgn. alle dagen in het Huis van de Heere wilt verkeren, je draagt ook zorg voor het welzijn van je naaste, bekeerd of onbekeerd!
Nee, je kunt vroom praten, maar dan moet je ook vroom zijn! Met erover praten alleen kom je er niet en is je leven in tegenspraak met hetgeen je zegt.
Als jij op zondag naar de meubelboulevard of de supermarkt gaat, laat je anderen voor je werken. Mensen die soms gedwongen worden omdat ze anders hun baan verliezen. Want het is heel moeilijk principieel staande te blijven als je hele omgeving seculariseert.
Dus christenen zouden elkaar moeten steunen hierin, ongeacht of jij op zaterdag of zondag naar de samenkomst gaat.