islam is de antichrist

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

RogierV
Kapitein
Kapitein

Re: islam is de antichrist

Berichtdoor RogierV » 09 jun 2011 16:22

De waarheid van de Bijbel is niet te weerleggen.

Het zal mij niet veel moeite kosten om grote delen hiervan als fantasie af te schilderen.
blijkbaar is de waarheid van Genesis en de zondeval goed te weerleggen.(en vele andere zaken)
Zo ook met de quran of elk heilig boekje wat je maar zou kunnen verzinnen.

Je bent nu je eigen geloof als absolute waarheid aan het verkopen en dat mag je doen gelukkig.
Het blijft een geloof, en daar is niets mis mee. Maar als je het gaat verkopen als een aboslute waarheid en daarmee anderen voor leugenaars en zelfs satanszonen uitmaakt gaat veel te ver.
Helemaal als je al niet kan hardmaken dat satan echt bestaat. Je denkt dat mensen verleid worden door satan. Maar zij zijn zelf verantwoordelijk voor hun beslissingen. Niet satan of de tandenfee.
Het is nogal een gemene uitspraak natuurlijk om hun profeet voor satanszoon uit te maken.
Satan bestaat niet naar mijn mening maar is een mooie zondebok natuurlijk.

Stiekem vind ik het jammer dat ik het op een dag ook voor jou zal moeten opnemen, als je tegen de verkeerde aanloopt.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 09 jun 2011 16:40

RogierV schreef:daarmee anderen voor leugenaars en zelfs satanszonen uitmaakt gaat veel te ver.

Ik heb slechts beweerd dat de "profeet" Mohammed een leugenaar is en een satansknecht. Over moslims doe ik geen uitspraak, dus kun je niet stellen dat dit veel te ver gaat.

RogierV schreef:Helemaal als je al niet kan hardmaken dat satan echt bestaat.

Hoe komt het kwaad dan in de wereld?

RogierV schreef:Het is nogal een gemene uitspraak natuurlijk om hun profeet voor satanszoon uit te maken.

Ik heb helemaal het woord "satanszoon" niet gebruikt, alleen het woord "satansknecht". Ik zie niet in waarom dat gemeen zou moeten zijn als dat toch gewoon de waarheid is.

RogierV schreef:Stiekem vind ik het jammer dat ik het op een dag ook voor jou zal moeten opnemen, als je tegen de verkeerde aanloopt.

Van deze uitspraak begrijp ik helemaal niets. Bedoel je hiermee dat je niets voor je naaste over hebt?
Gelukkig de barmhartigen, want zij zullen barmhartigheid ondervinden. (Matteüs 5:7)

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 09 jun 2011 17:06

quote="Eerbied" Het lijkt mij eerder dat God van ons vraagt om te doen wat er in ons vermogen ligt om voorwaarden te scheppen voor een vreedzaam klimaat. Dat betekent dan volgens mij dat je moet ijveren voor en aandringen op maatregelen die voorkomen dat het kwaad kansen krijgt.

Sorry Eerbied maar dat vreedzame klimaat schep je niet door al de wandaden van de moslims
op de noemen en uit te vergroten.
Maar misschien bedoel je met een vreedzaam klimaat scheppen, dat we alle grenzen moeten sluiten.?
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 09 jun 2011 17:30

schaapje schreef:Sorry Eerbied maar dat vreedzame klimaat schep je niet door al de wandaden van de moslims
op de noemen en uit te vergroten.

Het is mij er niet om te doen wandaden van moslims op te noemen en uit te vergroten. Waar het mij om gaat is om te vragen om maatregelen die militaire opbouw in gebieden waar de radicale islam overheerst ontmoedigt.

schaapje schreef:Maar misschien bedoel je met een vreedzaam klimaat scheppen, dat we alle grenzen moeten sluiten.?

Nee, dat bedoel ik niet. Er moet juist gestreefd worden naar een grensoverschrijdend vreedzaam klimaat.
Gelukkig de barmhartigen, want zij zullen barmhartigheid ondervinden. (Matteüs 5:7)

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 09 jun 2011 17:39

Eerbied schreef:"satansknecht". Ik zie niet in waarom dat gemeen zou moeten zijn als dat toch gewoon de waarheid is.

Ik snap Eerbied wel en zie het probleem niet zo in van het woord satansknecht. Je hoort wel eens Moslims ''Jezus is voor ons een belangrijke profeet''. In hun boek staat dat volgers van Heere Jezus leugenaars zijn en de vloek van hun god op ze rust.
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 09 jun 2011 17:42

@Eerbied

Jouw ideën vallen mij een beetje tegen van iemand die bekeerd is, alsof wij al niet
het grootste Wapen in handen hebben.

En zie jij in wat je voorstelt een Bijbelse opdracht?

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 09 jun 2011 18:20

schaapje schreef:zie jij in wat je voorstelt een Bijbelse opdracht?

Ja, want er staat in de Bijbel:

Geef wat heilig is niet aan de honden en gooi je parels niet voor de zwijnen; die zouden ze maar met hun poten vertrappen, zich omkeren en jullie verscheuren.
(Matteüs 7:6)

Dus moet je zorgen dat er geen middelen (bijvoorbeeld financiële middelen) ten dienste komen te staan aan de opbouw van het kwade, maar dat je die middelen juist moet aanwenden om er goede werken mee te verrichten.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 09 jun 2011 18:43

Tjonge tjonge eerbied, wat kan jij het Woord van God verdraaien, en gebruiken voor je
eigen doeleinden en ideeën.

De tekst die jij citeert heeft een totaal andere betekenis en dat weet je heel goed!

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 09 jun 2011 19:20

schaapje schreef:Tjonge tjonge eerbied, wat kan jij het Woord van God verdraaien,

Ik verdraai helemaal niets. Dat is een ernstige beschuldiging. Het is precies zoals ik het aangeef.

schaapje schreef:De tekst die jij citeert heeft een totaal andere betekenis en dat weet je heel goed!

Dus jij beweert alwetend te zijn over de "ware" betekenis? Waarom zo hoogmoedig? Wat zou er anders mee bedoeld kunnen zijn?

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 09 jun 2011 19:35

@Erbied.
Sorry ik ga met jou niet verder redeneren, ga eerst maar eens uit fiedelen wat de tekst
in Mat.7:6 betekent.

En als jij denkt dat ik hoogmoedig ben, dan heb ik het idee dat je bij jezelf eens te raden moet gaan
en kijk al je berichten eens terug die jij geschreven hebt, want dan is het duidelijk dat je
denkt de waarheid in pacht te hebben, en ons hier op het web denkt te moeten leren hoe we ons
dienen te gedragen en hoe we moeten denken t.a.v. de moslims en de Islam.

Ik vind het jammer ik dacht dat je goed begonnen was, maar valt achteraf erg tegen.

Vriendelijke groeten.

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 09 jun 2011 19:47

schaapje schreef:@Erbied.
Sorry ik ga met jou niet verder redeneren, ga eerst maar eens uit fiedelen wat de tekst
in Mat.7:6 betekent.

Het enige dat ik hierop kan antwoorden is dat jouw houding hier mij tegenvalt. Als jij het beter denkt te weten dan ik, waarom toon je dat dan niet gewoon aan? Je tegenwerping hangt nu alleen maar in het luchtledige. Het is niet aan jou om mij als een soort schoolkind met een opdracht heen te zenden.

schaapje schreef:dan heb ik het idee dat je bij jezelf eens te raden moet gaan

En zelf denk je dat je goed bezig bent?

schaapje schreef:en kijk al je berichten eens terug die jij geschreven hebt, want dan is het duidelijk dat je
denkt de waarheid in pacht te hebben,

Niemand heeft de waarheid in pacht, maar dat hoeft niet te verhinderen duidelijk stelling te nemen.

schaapje schreef:en ons hier op het web denkt te moeten leren

Leren is altijd wederzijds.

schaapje schreef:hoe we ons dienen te gedragen en hoe we moeten denken t.a.v. de moslims en de Islam.

Ik schrijf niemand de wet voor. Ik neem slechts stelling. Die stelling is er, zodat er argumenten tegenover kunnen worden gesteld en wij van elkaar kunnen leren.

Ik begin mij wel af te vragen waarom ik hier eigenlijk verder zou moeten gaan om in alle oprechtheid mijn kennis en inzicht hier te delen als het tòch aan dovemansoren gericht is. In dat geval kan ik er net zo goed mee ophouden. Ik krijg niet de indruk dat mijn bijdragen hier erg gewaardeerd worden.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 10 jun 2011 01:28

eerbied:
Ik begin mij wel af te vragen waarom ik hier eigenlijk verder zou moeten gaan om in alle oprechtheid mijn kennis en inzicht hier te delen als het tòch aan dovemansoren gericht is. In dat geval kan ik er net zo goed mee ophouden. Ik krijg niet de indruk dat mijn bijdragen hier erg gewaardeerd worden

Je mag hier natuurlijk, tot op bepaalde hoogte, heel veel "kennis en inzicht" delen, maar dat betekent toch niet dat alles maar voor zoete koek aangenomen moet worden? Daar is een forum niet de plek voor, een forum is voor discussie.

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 10 jun 2011 07:08

meribel schreef:, maar dat betekent toch niet dat alles maar voor zoete koek aangenomen moet worden?

Nee, dat betekent het natuurlijk niet (een open deur).

meribel schreef: Daar is een forum niet de plek voor, een forum is voor discussie.

Ja, en dat gaf ik met zoveel woorden volgens mij ook al duidelijk aan:

Eerbied schreef:Ik neem slechts stelling. Die stelling is er, zodat er argumenten tegenover kunnen worden gesteld en wij van elkaar kunnen leren.

Ik verwacht op een discussieforum alleen niet zo snel iets als de stiefmoederlijke behandeling van schaapje die mij ten deel viel. Maar goed, dat moet schaapje natuurlijk zelf weten.

Verder is het wat mij betreft ook prettig als er gewoon inhoudelijk wordt gediscussieerd, zonder op de persoon te spelen. Als ik de indruk krijg dat men niet erg genegen is te willen discussiëren over wat ik naar voren breng, alleen hooguit met een soort geëtaleerde tegenzin, dan kan ik het net zo goed laten.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 10 jun 2011 09:41

Eerbied schreef:De waarheid van de Bijbel is niet te weerleggen.

Woensdag beweerde je nog dat de Bijbel niet onfeilbaar is. Slechts dat wat onfeilbaar is, is onweerlegbaar. Ik krijg de indruk dat we weer een soort Bastiaantje op ons forum hebben gekregen - de doehetzelfgelovige.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 10 jun 2011 10:13

Optimatus schreef:Woensdag beweerde je nog dat de Bijbel niet onfeilbaar is. Slechts dat wat onfeilbaar is, is onweerlegbaar. Ik krijg de indruk dat we weer een soort Bastiaantje op ons forum hebben gekregen - de doehetzelfgelovige.

Ik constateer slechts dat het zeer opvallend is dat je de beantwoording van de volgende vraag van JHM (die bij herhaling gesteld is) steeds uit de weg bent gegaan:

JHM schreef:Kan een niet onfeilbaar boek geen onfeilbare boodschap bevatten Optimatus?

Hierin ligt namelijk de paradox besloten die je naar het schijnt niet wilt onderkennen. De onfeilbare boodschap van de Bijbel is niet te weerleggen. Ik heb overigens niet beweerd dat de Bijbel fouten bevat, ik heb uitsluitend beweerd dat ik de mogelijkheid niet uitsluit dat de Bijbel fouten bevat. Als er fouten in de Bijbel staan hoeft dat mijns inziens geen reden te zijn om de boodschap van de Bijbel als feilbaar te zien.

Terug naar “[Religie] - Open forum”