islam is de antichrist

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Eerbied
Mineur
Mineur

Re: islam is de antichrist

Berichtdoor Eerbied » 08 jun 2011 22:43

Optimatus schreef:Luister je wel eens naar andermans argumenten of wil je alleen je eigen verhaal blijven afsteken?

Ik luister naar andermans argumenten en daarbij check ik of die argumenten steekhoudend zijn. Tot nu toe heb ik geen steekhoudende argumenten gehoord die mijn stelling ontkrachten.

Optimatus schreef:Los daarvan: binnen de islam zijn zoveel stromingen dat je niet eens kunt spreken van DE islam (net zomin als van HET christendom).

Al die verschillende stromingen binnen de islam gaan uit van dezelfde erfrechtregels. Dus al die verschillende stromingen binnen de islam kunnen dus om dezelfde reden verworpen worden. Het zouden geen verschillende stromingen binnen de islam zijn als ze geen gemeenschappelijke noemer zouden hebben en die gemeenschappelijke noemer is: DE ISLAM. Nou jij weer.
Gelukkig de barmhartigen, want zij zullen barmhartigheid ondervinden. (Matteüs 5:7)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 08 jun 2011 23:21

En dus is er ook sprake van HET Christendom?

Bovendien: hoe weet jij zeker dat alle stromingen binnen de islam van dezelfde erfrechtregels uitgaan? En hoe weet jij zo zeker dat jij het goed interpreteert? Het valt me op dat er stilaan erg veel wannabe islamologen zijn die het allemaal zo goed weten...
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 09 jun 2011 00:23

Optimatus schreef:En dus is er ook sprake van HET Christendom?

Net zo.

Optimatus schreef:Bovendien: hoe weet jij zeker dat alle stromingen binnen de islam van dezelfde erfrechtregels uitgaan?

Ze gaan allemaal uit van de Koran.

Optimatus schreef:En hoe weet jij zo zeker dat jij het goed interpreteert?

Gewoon een kwestie van het gebruiken van je logische gezonde verstand.

Optimatus schreef:Het valt me op dat er stilaan erg veel wannabe islamologen zijn die het allemaal zo goed weten...

Ik weet niet alles, maar er zijn zaken die niet mis te verstaan zijn, zoals met die erfrechtregels. Daarvoor hoef je geen islamoloog te zijn. Het klinkt allemaal heel verheven, alsof een islamoloog iets recht zou kunnen praten wat krom is. Daar is echter geen enkele islamoloog toe in staat.
Gelukkig de barmhartigen, want zij zullen barmhartigheid ondervinden. (Matteüs 5:7)

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 09 jun 2011 05:33

Optimatus schreef:Maar als de Bijbel feilbaar is, waarom zou de Bijbel dan waar zijn? Hoe kan iets feilbaars DE waarheid zijn?

JHM schreef:Kan een niet onfeilbaar boek geen onfeilbare boodschap bevatten Optimatus?

Optimatus, zou u mijn vraag ook willen beantwoorden?
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 09 jun 2011 10:08

Volgens het artikel The "Talibanization" in the Balkans krijgt de radicale islam vaste voet aan de grond in Bosnië.

Zie ook Het laatste gewapend verzet tegen de oprukkende islamisering.

En ook How Bosnian Muslims Reformed Nazi SS Division.

In dit artikel staat:

De Bosnische Serviërs hebben tijdens de Bosnische oorlog gehandeld uit zelfverdediging tegenover een harde kern van moslims, zei Karadzic. "Zij wilden islamitisch fundamentalisme en ze wilden dat al vanaf 1991."

Hier nog een video van een bezorgde jood.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 09 jun 2011 14:08

Je gaat te ver eerbied, heb eerbied voor de mens, wat voor reden ze ook dachten te hebben in Bosnië
niets maar dan ook niets kan deze moord- en slachtpartij rechtvaardigen.

Ik heb je trouwens gisteren een pb gestuurd m.b.t. jou uitspraak dat christenen dwalen
als de Bijbel geloofd wordt van kaft tot kaft.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 09 jun 2011 14:18

Nou idd.

Ik luister naar andermans argumenten en daarbij check ik of die argumenten steekhoudend zijn. Tot nu toe heb ik geen steekhoudende argumenten gehoord die mijn stelling ontkrachten.

Natuurlijk zijn er wel zat langsgekomen.

Snap je nou niet dat dit soort ongein alleen een nog grotere wig ertussen drijft.
Je hebt de waarheid niet, dat hebben de moslims niet en de joden ook niet.
Je gaat er zonder meer vanuit dat de bijbel wel waar is en de quran niet. Natuurlijk is dat je eigen keuze, en begrijpelijk voor een Christenen. Het is echter wel een onhoudbare stelling dat moet je je realiseren. Je hebt nul argumenten behalve de bijbel, wat nou niet echt een argument is ofzo in de echte wereld. Bovendien ben je een mooi begin aan het maken met het demoniseren van deze mensen.

Werkelijk waar vind ik je wel wat crimineel bezig in deze.
Het belangrijkste argument, is dat je niet gelijk hebt en met geen mogelijkheid de waarheid van de bijbel kunt bevestigen behalve door het te geloven. Idem met de quran. Als je een hekel aan die mensen hebt kan je dat ook gewoon zeggen maar maak er geen heilige oorlog van alsjeblieft.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 09 jun 2011 14:58

In geen enkel mens zit alle goeds. We zijn van nature haters, dus ook haters van de joden en de moslims.
Als er oorlog zou komen, gaat precies hetzelfde gebeuren als in '45. Meelopers, verraders en doodslagers.
De mens verandert niet, nooit.
Als je in een islamitische staat geboren bent, hoogstwaarschijnlijk ben je dat dan ook.
De christenen zijn in die landen in de minderheid, maar ze zijn er wel !
Ik denk dat het makkelijker is dat iemand "uit de wereld" bekeerd wordt, dan een moslim.

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 09 jun 2011 15:01

schaapje schreef:Je gaat te ver eerbied, heb eerbied voor de mens, wat voor reden ze ook dachten te hebben in Bosnië
niets maar dan ook niets kan deze moord- en slachtpartij rechtvaardigen.

Ik zal ook nooit beweren dat die rechtvaardiging er is. Het zou alleen verkeerd en eenzijdig zijn om te beweren dat slechts één partij alle schuld treft.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 09 jun 2011 15:06

Ik vind dat je zulke uitspraken niet hoeft te posten, zo wek je wel de suggestie.

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 09 jun 2011 15:10

RogierV schreef:Bovendien ben je een mooi begin aan het maken met het demoniseren van deze mensen.

Deze beschuldiging hoef ik niet zomaar te accepteren. Ik demoniseer niemand.

RogierV schreef:Werkelijk waar vind ik je wel wat crimineel bezig in deze.

Welja, gooi er nog een schepje bovenop.

RogierV schreef:en met geen mogelijkheid de waarheid van de bijbel kunt bevestigen behalve door het te geloven.

De waarheid van de Bijbel is niet te weerleggen.

RogierV schreef:Idem met de quran.

Wat er in de Koran staat is wèl te weerleggen.

RogierV schreef:Als je een hekel aan die mensen hebt kan je dat ook gewoon zeggen

Ik heb geen hekel aan mensen, maar ik heb wèl een hekel aan het aanmoedigen van mensen om zich te laten misleiden.

maar maak er geen heilige oorlog van alsjeblieft.

Zeg ik dat dan te willen? Door nu al te waarschuwen voor gevaren en misleiding kan die oorlog waar je het hier over hebt misschien juist worden voorkomen. Snap je dat dan niet?
Laatst gewijzigd door Eerbied op 09 jun 2011 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 09 jun 2011 15:12

schaapje schreef:Ik vind dat je zulke uitspraken niet hoeft te posten, zo wek je wel de suggestie.

Het is volgens mij niet verkeerd om mensen te waarschuwen voor een potentieel gevaar.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 09 jun 2011 15:47

quote="Eerbied"
Het is volgens mij niet verkeerd om mensen te waarschuwen voor een potentieel gevaar.

Dat gevaar staat ook in de Bijbel, we weten dat we in de eindtijd op een verschrikkelijke
manier vervolgd zullen worden, en eigenlijk is dat nu al aan de gang, in verschillende landen.

Maar wat is je bedoeling met deze waarschuwen, ...komen zal het.
Als je bedoeling is te waarschuwen dat de Islam zich gaat vermengen met het Christendom want dat zie ik hier en daar al gebeuren, zo in de trant van we aanbidden dezelfde God,
als je zo gaat waarschuwen ben je beter bezig denk ik.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 09 jun 2011 15:57

Ja misschien kunnen we over een tijdje niet meer in vrede naar de kerk. Maar staat er een soldaat voor de deur.
Of we zitten in de kerk en worden ineens de deuren opengegooid.
Of je wordt gedwongen om al je Bijbels te verbranden.
Zou zomaar kunnen.
Ik vind het een Wonder dat God nog zo lankmoedig is. Zoveel geduld. Daar andere mensen het zo moeilijk hebben. Haiti. Japan. Indonesie.
Zijn wij beter ? Nee toch.
Ik ben geen Wilders aanhanger, maar soms denk ik wel eens, hij is een roepende in de woestijn.
Hij durft iig wel te waarschuwen tegen de uitwassen. Dat hij te ver gaat, is jammer.

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 09 jun 2011 16:08

schaapje schreef:Maar wat is je bedoeling met deze waarschuwen, ...komen zal het.

Ik vraag me werkelijk af of God van ons vraagt om een dergelijke fatalistische houding aan te nemen en dat het Zijn bedoeling is dat we ons als schapen naar de slachtbank laten leiden. Het lijkt mij eerder dat God van ons vraagt om te doen wat er in ons vermogen ligt om voorwaarden te scheppen voor een vreedzaam klimaat. Dat betekent dan volgens mij dat je moet ijveren voor en aandringen op maatregelen die voorkomen dat het kwaad kansen krijgt.

schaapje schreef:Als je bedoeling is te waarschuwen dat de Islam zich gaat vermengen met het Christendom want dat zie ik hier en daar al gebeuren, zo in de trant van we aanbidden dezelfde God, als je zo gaat waarschuwen ben je beter bezig denk ik.

Ook dáárvoor kun je waarschuwen.

Terug naar “[Religie] - Open forum”