DeLange schreef:Dan blijft het toch een evenement waar ik niet naar kan kijken, omdat ik niet naar popmuziek uit persoonlijke keuze luister en dan blijf je dus bij het standpunt dat God mensen trekt met muziek die niet door Hem gemaakt is. Je mag weten, ooit was ik voor seculiere muziek, maar ik heb me laten overtuigen door mijn vrouw dat het muziek is die niet tot Gods eer is.
Ik blijft het betwijfelen of je met muziek speciaal voor de Passion geschreven nog geen algemene publiek zou trekken. Het is namelijk nooit geprobeerd. Maar daar zullen we wel niet uitkomen, vrees ik. We verschillen van mening.
Klopt. God kan uitstekend het werk van ongelovigen gebruiken in Zijn plan. En prima dat we van mening verschillen. Wat de muziek betreft moet je daar wel weer voorzichtig mee zijn. Er zijn heel veel christenen die ook wel eens naar seculiere muziek luisteren. En daar is niets mis mee volgens mij. Net als een boek van een niet-gelovige auteur lezen, een neutrale film kijken, sporten, wandelen, naar een museum enzovoort. Dingen die de meeste christenen wel doen en waar ze God voor kunnen danken. Maar dat is misschien weer voor een ander onderwerp.