Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Jvslooten schreef:Ineke, ik vind het jammer dat je zo sarcastisch reageert. Zolang je je te goed voelt voor Christus en Dien gekruisigd is het echt heel erg mis! Petrus zegt niet voor niets (2 Pet. 2) dat de dwaalleren de Heere verloochenen, Die hen gekocht heeft. Dan smaad je Zijn Offer Ineke! Laat je toch niet misleiden met holle woorden die Gode onbehaaglijk zijn. Als je zo doorgaat zullen straks al je werken als hooi en stoppelen worden verbrand. En dan? komt er dan een fundament tevoorschijn, gelegd door Jezus Christus? Ik hoop het zo Ineke, echt. Ik zie er nu alleen niks van. Dat hooi moet weg, en als jij het nu niet verbrand dan doet God het straks Zelf wel. En dan? Behouden door het vuur heen? Of blijft er niks over dan enkel witte as? Onderzoek jezelf Ineke. Onderzoek uzelven zeer nauw. Sla acht op de woorden van de Apostel: Laat niemand zichzelf bedriegen. Als iemand onder u denkt dat hij wijs is in deze wereld, laat hij dwaas worden, opdat hij wijs zal worden. Laat al je ballast eens los en doe eens een paar stapjes terug. Terug naar het kruis van Golgotha. Terug naar Hem, en Dien gekruisigd. Het is beter nog iets langer melk drinken dan je dood te stikken in de vaste spijs. Het is goed om weer te worden als een kind. Want wat voor de wijzen en verstandigen verborgen is, wordt -naar het welbehagen van de Vader- aan de jonge kinderen geopenbaard. Wordt als een kind en wees behouden.
Lieve Boerin, het gaat er om dat wij gekend worden door een wandel die onze roeping waardig is. Daarom roep ik op tot zelfonderzoek, omdat er niemand Ineke zo goed kent als zij zelf. tenminste, daar ga ik van uit. Het doet pijn Boerin, als de liefde verstikt lijkt te worden door verzinsels en berekeningen. En het is met eerstgenoemde niet te vergelijken hoor, maar het is ook kwetsend als je vervolgens voor van alles en nog wat wordt uitgemaakt. Als de woede en de minachting aan de andere kant van het scherm lijken af te spatten.Boerin schreef:Ineke zegt alleen maar dat de duivel de overste van deze wereld is, dat staat gewoon in de Bijbel en ze gelooft in een holle aarde oeioeioei ik hoop maar dat ze gered is, ik hoop maar dat Abraham gered is, hij dacht vast dat de aarde een platte schijf was, jammer joh, het is een bol, helaas, je hebt de Heiland verloochend. Kijk nou eens wat er staat in die tekst: dwaalleraren verloochenen de Heiland. Elke gelovige of leider verkondigt dwaalleer, want ons weten is onvolkomen en zolang het mensen niet aanzet om in zonde te gaan leven is het geen dwaalleraar en kun je best ijverig zijn om iets te weerleggen wat niet klopt, maar maak iemand niet te snel voor dwaalleraar uit. Het gaat erom of de kern gezond is: redding door Jezus, indien gij met uw mond belijdt.. nevenzaken zoals doop/besprenkeling, prepostmidtribhelemaalgeentrib, aarde 6000 jaar of juist niet en wel of geen Geestesgaven kunnen mensen in dwalen.
Jvslooten schreef:Lieve Boerin, het gaat er om dat wij gekend worden door een wandel die onze roeping waardig is. Daarom roep ik op tot zelfonderzoek, omdat er niemand Ineke zo goed kent als zij zelf. tenminste, daar ga ik van uit. Het doet pijn Boerin, als de liefde verstikt lijkt te worden door verzinsels en berekeningen. En het is met eerstgenoemde niet te vergelijken hoor, maar het is ook kwetsend als je vervolgens voor van alles en nog wat wordt uitgemaakt. Als de woede en de minachting aan de andere kant van het scherm lijken af te spatten.
Paulus schrijft in Hebreeën 3 vers 13: Vermaan elkaar elke dag, opdat niemand van u verhard zal worden. Salomo schrijft: Houd vast aan de vermaning, laat niet los, neem haar in acht, want zij is je leven. Of hebben ze soms ongelijk?
Jvslooten schreef: Als de woede en de minachting aan de andere kant van het scherm lijken af te spatten
Bambi schreef:Lekker duidelijk:
Het paradijs is altijd boven, maar het is ook beneden.
Wat moeten we hier van leren?
hettys schreef:Het kan, bijbels gezien, best zo zijn dat Satan vat heeft op bepaalde mensen, geen idee. Maar het is natuurlijk niet zo dat de hele werkelijkheid, zoals we die nu eenmaal zien. die gewoon werkelijk zijn, dus de hele hemel, in feite, door Satan worden beheert, dat is onzin.
hettys schreef:Het kan, bijbels gezien, best zo zijn dat Satan vat heeft op bepaalde mensen, geen idee. Maar het is natuurlijk niet zo dat de hele werkelijkheid, zoals we die nu eenmaal zien. die gewoon werkelijk zijn, dus de hele hemel, in feite, door Satan worden beheert, dat is onzin.
Zoals foto's vanaf de maan genomen. wagentjes die foto's maken op mars en op de maan. Allemaal dingen die we gewoon waarnemen. Afstanden die die wagentjes afleggen, sterke telescopen die dingen waarnemen, In feite weten we meer over het heelal dan over wat er in de oceanen gebeurt. Dat is gewoon raar.
Ineke-Kitty en Wilsophie geloven dat Satan uit de hemel is gegooid, op aarde. hoe kan de Satan dan buiten de aarde ons voor de gek houden? We kunnen met de sterkste telescopen echt Australië niet zien, terwijl dat ontzettend dichtbij zou zijn, indien de aarde hol was en Australië aan de overkant lag, boven ons.
Het is zulke verregaande dwaasheid, dat je verstand erbij stilstaat. En dat terwijl we weten dat we bijbels gezien gewoon op de aarde leven. Als Ineke -Kitty en Wilsophie willen blijven beweren dat we IN de aarde leven en dat de lichten (zon en maan) werden geschapen om IN de aarde licht te geven, dan mogen ze dat zelf weten.
Maar dan moeten ze het niet gek vinden dat andere mensen dat heel erg gek vinden.en onbijbels.
Wilsophie schreef:[Australië is helemaal niet dichter bij bij het Bijbels wereldbeeld dat heb ik nooit gezegd. De doorsnee van de aarde is berekend dus is de afstand ook te berekenen denk ik. Australië ligt niet boven ons.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: noukkky en 8 gasten