JeeWee schreef: Het feit dat jij geen gevallen kent wil niet zeggen dat het een leugen is. Ik ken wél dergelijke gevallen: "als je niet kunt beloven dat je nooit een relatie aan zult gaan, ben je niet meer welkom in deze kerk".
Dé homo bestaat niet. En ik plaats homo's niet in het zieligenhoekje; ze worden in het zondarenhoekje geplaatst door hetero's.
Ken jij het merendeel? Die paar homo's die hier meedoen? Ik ken heel veel homo's die het echt niet wágen om uit de kast te komen, omdat ze dan alles en iedereen kwijt raken...
In onze kerk zijn een aantal homojongeren die uit de kast gekomen zijn en er is niets mee gebeurd. Ze worden niet anders aangekeken, iedereen reageerde meer in de trant van: ach, dat weten wij allang.
Ook in onze familie hebben wij er mee te maken en het is totaal geen bron van ergernis of onbegrip of wat dan ook.
Wel is er verdriet over de homojongere, die de kerk verlaat, omdat hij een ongelovige vriend heeft en daarmee is samen gaan wonen. Vriend vindt het hele geloof + kerk niks, dus dat vinden deze ouders veel veel erger.
Hoe kan het nu dat iemand in een zondarenhoekje geplaatst wordt (volgens jou) vanwege het feit dat hij is zoals hij is??
Iemand wordt in dat hoekje gezet als er openlijk in zonde wordt geleefd en er geen berouw is over die zonde, maar dat kan van alles zijn.
Sorry, maar je blijft toch in een soort slachtofferrol hangen, ongewild, maar toch.
Er is geen brandstapel of galg meer. Iemand kan depressief worden ja, dat geloof ik zeker, maar er zijn zoveel problemen waar jongeren mee kunnen worstelen.