Twee evangeliën?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

P. Strootman

Re: Twee evangeliën?

Berichtdoor P. Strootman » 13 feb 2011 17:30

"marin" schreef:
Veranderen naar Zijn beeld
Jezus is in Zijn verheerlijkte menselijke gedaante naar de hemel opgevaren, om voor ons te bidden. “Want wij hebben geen hogepriester, die niet kan meevoelen met onze zwakheden, maar één, die in alle dingen op gelijke wijze (als wij) is verzocht geweest, doch zonder te zondigen. Laten wij daarom met vrijmoedigheid toegaan tot de troon van genade.” (Hebr. 4: 16)

U citeert uit de brief aan de.....Hebreeen. Zijn wij dat? Ik dacht van niet! Jezus werd slechts gezonden tot de verloren schapen van het huis Israels.
b]Wij moeten voortdurend naar Jezus zien[/b], de Leidsman en Voleinder van ons geloof. Want door naar Hem te zien zullen wij naar Zijn beeld veranderd worden, ons karakter zal zoals het Zijne worden gemaakt.

Jazeker, dat schreef ik toch ook. Maar het gaat wel om ons geloof! Het geloof van Jezus wordt ons volstrekt niet toegerekend.
Wij moeten ons verheugen dat het hele oordeel aan de Zoon is gegeven, omdat Hij, door mens te worden, alle moeilijkheden waarmee mensen te strijden hebben, heeft leren kennen. Geheiligd worden betekent: deelgenoot worden van de goddelijke natuur, de geest en het denken van Jezus leren begrijpen.

Ja, het hele oordeel is aan de Geest gegeven. die ook Zoon van God wordt genoemd.
2 Korinthiërs 3:18
“En wij allen, die met een aangezicht, waarop geen bedekking meer is, de heerlijkheid van de Here weerspiegelen, veranderen naar hetzelfde beeld van heerlijkheid tot heerlijkheid, immers door de Here, die Geest is.” Het is voor niemand van ons mogelijk, om uit eigen kracht of door eigen inspanningen deze verandering in onszelf te bewerkstelligen.

Dat is juist! Wij kunnen dat alleen, als we geloven dat Gods Geest in ons woont, zodat we de Christus, ofwel Gods Geest gestalte in ons aannemen zal.
Het is de Heilige Geest, de Trooster, waarvan Jezus zei, dat Hij Die in de wereld zenden zou, Die ons karakter verandert naar het beeld van Christus. En wanneer dit is voltooid, dan weerspiegelen wij, als in een spiegel, de heerlijkheid van onze Here Jezus Christus.

Wij worden niet veranderd, maar wij moeten ons zélf veranderen!
Dat wil zeggen: het karakter van degene die zé op Christus ziet, lijkt zozeer op Zijn karakter, dat iemand die naar hem kijkt, het karakter van Jezus zelf naar buiten ziet schijnen, als door een spiegel.
Wij worden van dag tot dag veranderd - onwaarmeembaar voor onszelf - weg van onze eigen wegen en onze eigen wil, naar de wegen en de wil van Christus, naar de liefelijkheid van Zijn karakter.
Zo groeien we op in Christus, en gaan onbewust Zijn beeld weerspiegelen.

Ik weet niet zeker, of het allemaal wel zo is. Het woord of begrip ónbewust' kan ik niet plaatsen.

discipel2011
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor discipel2011 » 13 feb 2011 19:28

Wordt!!!!! veranderd door de hervorming van je denken.
Jezus bidt voor ons, De Geest pleit voor ons, en God, Jezus en de Geest maken woning bij een mens.
Maar de Leugenaar loochent dit, en maakt van genade een werkpaard, tot het er bij neervalt, doodmoe...

marin
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor marin » 13 feb 2011 19:55

Schaapje schreef:
Ik hoop dat die voltooing van het karakter van Jezus eens in mijn leven zal plaats vinden.
Meestal lijkt het zo ver weg en onberijkbaar,... maar Zijn genade is overvloedig.

Schaapje, dank je wel, dat we elkaar en velen van ons kunnen bemoedigen.

Mijn dooptekst was:
Jes.41:10,14: "Vrees niet, want Ik ben met u; zijt niet verbaasd, want Ik ben uw God; Ik sterk u, ook help Ik u, ook ondersteun Ik u met de rechterhand Mijner gerechtigheid."

Wij worden zonder eigen verdienste rechtvaardig uit Zijn genade, door de verlossing, die wij door de Here Jezus hebben ontvangen.

Dank God dat de Here Jezus in je leven is gekomen en dat Hij je nooit meer zal verlaten (Hebreeën 13:5).
Je kunt er zeker van zijn dat Christus nu in je woont en dat je eeuwig leven hebt vanaf het moment dat je de Here Jezus hebt uitgenodigd in je leven te komen.
Op grond van Zijn belofte staat dit vast.
Jes 8: 20: Tot de wet en tot de getuigenis! Voor wie niet spreekt naar dit woord, is er geen dageraad. King James: Dit komt, omdat er in hen geen licht is.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 13 feb 2011 20:30

@ Marin,

Mijn dooptekst was 1 Petrus 5: 10

Doch de God van alle genade zal u bevestigen, sterken en grondvesten.

Het is precies in die volgorde gedaan door God.

Ik dank God voor alles wat Hij doet en gedaan heeft in mijn leven.

Geworteld en gegrond in de liefde, zult gij dan, samen met alle heiligen
in staat zijn te vatten, hoe groot de breedte en lengte en hoogte en diepte
is, en te kennen de liefde van Christus, die de kennis te boven gaat, opdat
gij vervuld wordt tot alle volheid Gods.

Daar heb je elkaar voor nodig. :D
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

discipel2011
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor discipel2011 » 13 feb 2011 21:42

Dat de broederlijke liefde blijve, en dat is de gemeenschap der heiligen

P. Strootman

Berichtdoor P. Strootman » 14 feb 2011 10:07

discipel2011 schreef:Wordt!!!!! veranderd door de hervorming van je denken.
Jezus bidt voor ons, De Geest pleit voor ons, en God, Jezus en de Geest maken woning bij een mens.
Maar de Leugenaar loochent dit, en maakt van genade een werkpaard, tot het er bij neervalt, doodmoe...

Filippensen 2. 12 en 13:
'Daarom, mijn geliefden, gelijk gij altijd gehoorzaam zijt geweest, blijft niet alleen in mijn tegenwoordigheid, maar nu des temeer bij mijn afwezigeheid, uw behoudenis bewerken met vreze en beven, want God is het, die om zijn welbehagen, zowel het willen als het werken in u werkt'
Dat is werken als een werkpaard! Er wordt wel degelijk eigen initiatief gevraagd. God schonk zijn Geest en daarmee zullen wij het zélf moeten doen.
God zelg ook in zijn Woord:
'Gij hebt niet gewild....'

mohamed

Berichtdoor mohamed » 14 feb 2011 10:12

P. Strootman schreef:"marin" schreef:
Het is voor niemand van ons mogelijk, om uit eigen kracht of door eigen inspanningen deze verandering in onszelf te bewerkstelligen.

Dat is juist! Wij kunnen dat alleen, als we geloven dat Gods Geest in ons woont, zodat we de Christus, ofwel Gods Geest gestalte in ons aannemen zal.

Uit onszelf kunnen wij niet geloven, het is een gave van God (Ef 2,8) leest u het maar na. Wat u eigenlijk zou moeten zeggen is dat wij het alleen kunnen als God ons geloof heeft geschonken.

P. Strootman

Berichtdoor P. Strootman » 14 feb 2011 10:13

marin schreef:Schaapje schreef:
Ik hoop dat die voltooing van het karakter van Jezus eens in mijn leven zal plaats vinden.
Meestal lijkt het zo ver weg en onberijkbaar,... maar Zijn genade is overvloedig.

Schaapje, dank je wel, dat we elkaar en velen van ons kunnen bemoedigen.

Mijn dooptekst was:
Jes.41:10,14: "Vrees niet, want Ik ben met u; zijt niet verbaasd, want Ik ben uw God; Ik sterk u, ook help Ik u, ook ondersteun Ik u met de rechterhand Mijner gerechtigheid."

Wij worden zonder eigen verdienste rechtvaardig uit Zijn genade, door de verlossing, die wij door de Here Jezus hebben ontvangen.

Dank God dat de Here Jezus in je leven is gekomen en dat Hij je nooit meer zal verlaten (Hebreeën 13:5).
Je kunt er zeker van zijn dat Christus nu in je woont en dat je eeuwig leven hebt vanaf het moment dat je de Here Jezus hebt uitgenodigd in je leven te komen.
Op grond van Zijn belofte staat dit vast.

Volstrekt onjuist! De Here Jezus kwam alleen tot de verloren schapen van het huis Israels. Paulus riep uit:
'' Of ik het grijpen mocht''....'
Wij krijgen het niet in de schoot geworpen!
En wat de Christus betreft, dat is juist, die woont in ons, maar die Christus is wél Gods Geest en niet de mens Jezus.

P. Strootman

Berichtdoor P. Strootman » 14 feb 2011 10:20

mohamed schreef:
P. Strootman schreef:"marin" schreef:
Het is voor niemand van ons mogelijk, om uit eigen kracht of door eigen inspanningen deze verandering in onszelf te bewerkstelligen.

Uit onszelf kunnen wij niet geloven, het is een gave van God (Ef 2,8) leest u het maar na. Wat u eigenlijk zou moeten zeggen is dat wij het alleen kunnen als God ons geloof heeft geschonken.

Dat ben ik volkomen met je eens! Maar Gods Geest wóónt toch in ons! Hijzelf nam het initiatief! Hoe zouden we ooit kunnen geloven, als God niet éérst zijn Geest in ons hart uitgezonden heeft? En wie dat gelooft is gerechtvaardigd. Paulus noemt dit geloof: Het geloof in Christus Jezus (Galaten 2.16)

discipel2011
Sergeant
Sergeant

1 Evangelie

Berichtdoor discipel2011 » 14 feb 2011 11:49

Jezus Christus, geboren, geleden, gestorven, opgewekt, opgevaren, 1 Geest, 1 God 1 wederkomst.
Satan is dubbel. legio, onzeker, discutabel, vals evangelie, valse god, valse geest, valse profeet, het beest, de draak, de slang de vijand van alle gerechtigheid, de vader der leugen, diabolos, schijnapostel, schijnheilige...anti-christ, de god van de oorlog,dood en tovenarij

P. Strootman

Re: 1 Evangelie

Berichtdoor P. Strootman » 14 feb 2011 17:27

discipel2011 schreef:Jezus Christus, geboren, geleden, gestorven, opgewekt, opgevaren, 1 Geest, 1 God 1 wederkomst.
Satan is dubbel. legio, onzeker, discutabel, vals evangelie, valse god, valse geest, valse profeet, het beest, de draak, de slang de vijand van alle gerechtigheid, de vader der leugen, diabolos, schijnapostel, schijnheilige...anti-christ, de god van de oorlog,dood en tovenarij

Beste discipel: Wil je de volgende teksten eens uitleggen:
Jezus zei in Mattheus 15.24b:
'Ik ben slechts gezonden tot de verloren schapen van het huis Israels
En in Johannes 17.9 bad Hij:
'Ik bid voor hen; niet voor de wereld bid ik U, maar voor hen, die Gij Mij gegeven hebt'
namelijk het volk Israel.
En de uitspraak van Paulus in Galaten 4.5:
.....dat de uit een vrouw geboren Zoon van God,(Jezus) het volk, dat onder de wet was (Israel) vrijkocht'
Verder hoef je niets te schrijven!

discipel2011
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor discipel2011 » 14 feb 2011 19:53

Hij is ook gezonden tot Israel, en heeft Zijn Missie en Werk daar volbracht.
Jas een ieder die tot Hem komt is getrokken door de Vader, dat zegt Jezus ook en dat be-aam ik, ik heb het zelf ook uit Zijnen Mond vernomen, Psalm 56
Jazeker het volk van Israel dat de wet wel zou volbrengen, zoals zij tegen Mozes zeiden, heeft zich in hoogmoed en ongeloof verkeken op de wet van God en zijn daardoor onder het oordeel/vloek van de wet geraakt volgens Deuteronomium 30
En allen die het nog steeds met de wet proberen God te dienen en te behagen, moeten de wet voor 100 procent volbrengen en dat lukt geen mens, daar moet je God voor zijn en dat is Jezus Christus, Die de Wet vervuld heeft opdat Hij zou en zal verlossen, die onder de wet zuchten...

1 Voorts zal het geschieden, wanneer al deze dingen over u zullen gekomen zijn, deze zegen of deze vloek, die ik u voorgesteld heb; zo zult gij het weder ter harte nemen, onder alle volken, waarheen u de HEERE, uw God, gedreven heeft;
2 En gij zult u bekeren tot den HEERE, uw God, en Zijner stem gehoorzaam zijn, naar alles, wat ik u heden gebiede, gij en uw kinderen, met uw ganse hart en met uw ganse ziel.
3 En de HEERE, uw God, zal uw gevangenis wenden, en Zich uwer ontfermen; en Hij zal u weder vergaderen uit al de volken, waarheen u de HEERE, uw God, verstrooid had.
4 Al waren uw verdrevenen aan het einde des hemels, van daar zal u de HEERE, uw God, vergaderen, en van daar zal Hij u nemen.
5 En de HEERE, uw God, zal u brengen in het land, dat uw vaderen erfelijk bezeten hebben, en gij zult dat erfelijk bezitten; en Hij zal u weldoen, en zal u vermenigvuldigen boven uw vaderen.
6 En de HEERE, uw God, zal uw hart besnijden, en het hart van uw zaad, om den HEERE, uw God, lief te hebben met uw ganse hart en met uw ganse ziel, opdat gij levet.
7 En de HEERE, uw God, zal al die vloeken leggen op uw vijanden en op uw haters, die u vervolgd hebben.
8 Gij dan zult u bekeren, en der stemme des HEEREN gehoorzaam zijn, en gij zult doen al Zijn geboden, die ik u heden gebiede.
9 En de HEERE, uw God, zal u doen overvloeien in al het werk uwer hand, in de vrucht uws buiks, en in de vrucht uwer beesten, en in de vrucht uws lands, ten goede; want de HEERE zal wederkeren, om Zich over u te verblijden ten goede, gelijk als Hij Zich over uw vaderen verblijd heeft;
10 Wanneer gij der stemme des HEEREN, uws Gods, zult gehoorzaam zijn, houdende Zijn geboden en Zijn inzettingen, die in dit wetboek geschreven zijn; wanneer gij u zult bekeren tot den HEERE, uw God, met uw ganse hart en met uw ganse ziel.
11 Want ditzelve gebod, hetwelk ik u heden gebiede, dat is van u niet verborgen, en dat is niet verre.
12 Het is niet in den hemel, om te zeggen: Wie zal voor ons ten hemel varen, dat hij het voor ons hale, en ons hetzelve horen late, dat wij het doen?
13 Het is ook niet op gene zijde der zee, om te zeggen: Wie zal voor ons overvaren aan gene zijde der zee, dat hij het voor ons hale, en ons hetzelve horen late, dat wij het doen?
14 Want dit woord is zeer nabij u, in uw mond, en in uw hart, om dat te doen.
15 Ziet, ik heb u heden voorgesteld het leven, en het goede, en den dood, en het kwade.
16 Want ik gebiede u heden, den HEERE, uw God, lief te hebben, in Zijn wegen te wandelen, en te houden Zijn geboden, en Zijn inzettingen, en Zijn rechten, opdat gij levet en vermenigvuldiget, en de HEERE, uw God, u zegene in het land, waar gij naar toe gaat, om dat te erven.
17 Maar indien uw hart zich zal afwenden, en gij niet horen zult, en gij gedreven zult worden, dat gij u voor andere goden buigt, en dezelve dient;
18 Zo verkondig ik ulieden heden, dat gij voorzeker zult omkomen; gij zult de dagen niet verlengen op het land, naar hetwelk gij over de Jordaan zijt heengaande, om daarin te komen, dat gij het erfelijk bezit.
19 Ik neem heden tegen ulieden tot getuigen den hemel en de aarde; het leven en den dood heb ik u voorgesteld, den zegen en den vloek! Kiest dan het leven, opdat gij levet, gij en uw zaad;
20 Liefhebbende den HEERE, uw God, Zijner stem gehoorzaam zijnde, en Hem aanhangende; want Hij is uw leven en de lengte uwer dagen; opdat gij blijft in het land, dat de HEERE uw vaderen, Abraham, Izak en Jakob, gezworen heeft hun te zullen geven.

Jozua 1:
6 Toen antwoordden zij Jozua, zeggende: Al wat gij ons geboden hebt, zullen wij doen, en alom, waar gij ons zenden zult, zullen wij gaan.
17 Gelijk wij in alles naar Mozes hebben gehoord, alzo zullen wij naar u horen; alleenlijk dat de HEERE, uw God, met u zij, gelijk als Hij met Mozes geweest is!
18 Alle man, die uw mond wederspannig wezen zal, en uw woorden niet horen zal in alles, wat gij hem gebieden zult, die zal gedood worden, alleenlijk wees sterk en heb goeden moed!

Het vervolg is bekend, het gouden kalf, de Baalsdienst, de moord op de profeten, de kruisiging van de Messias...

Nochtans is er een rest, die behouden wordt en gelooft in Jezus Christus, uiteindelijk een schare die niemand tellen kan uit alle volken en naties..zie Openbaring..

P. Strootman

Berichtdoor P. Strootman » 14 feb 2011 20:45

discipel 2011,
Je legt de teksten niet uit!

discipel2011
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor discipel2011 » 14 feb 2011 21:15

Ik heb je ge-antwoord en de teksten uitgelegd, dus niet blijven door gaan..

P. Strootman

Berichtdoor P. Strootman » 15 feb 2011 12:15

discipel2011 schreef:Ik heb je ge-antwoord en de teksten uitgelegd, dus niet blijven door gaan..

Nee, je heeft ze niet uitgelegd! Want als je ze eerlijk uit zou leggen, moet je je eigen ruiten ingooen.

Terug naar “[Religie] - Open forum”