Het grote holle/vierkante/enz aarde-theorie topic v2014

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Jvslooten

Re: Het grote holle/vierkante/enz aarde-theorie topic v2014

Berichtdoor Jvslooten » 16 feb 2014 19:58

Jvslooten schreef:Sinds wanneer geloof jij de vader der leugen op z'n woord?
Boerin schreef:Als het nou alleen die ene tekst was.. Wat had de verzoeking voor zin als het niet zo was en waarom sprak Jezus hem niet tegen? Die het Gode gelijk zijn niet als een roof heeft geacht

Waarom denk je dat Jezus moest komen als Mens? Niet alleen om ons van zonde te redden, ook om de heerschappij over de aarde weer terug te kunnen krijgen die door God gedelegeerd was aan een mens: Adam. Hij gaf het aan de duivel door te zondigen en Jezus nam de sleutels weer terug. Paulus heeft het ook over wereldbeheersers dezer eeuw.
Natuurlijk heeft de duivel niet meer macht dan God. Als God zou willen zou Hij er een einde aan kunnen maken en een mooie vredige wereld stichten, maar God is lankmoedig (Jakobus 5). In het 1000jarig rijk regeert Jezus de wereld.
Efeze 6
want wij hebben niet te worstelen tegen bloed en vlees, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers dezer duisternis
1 Corinthe 2
Toch spreken wij wijsheid bij hen, die daarvoor rijp zijn, een wijsheid echter niet van deze eeuw, noch van de beheersers dezer eeuw, wier macht teniet gaat, 7 maar wat wij spreken, als een geheimenis, is de verborgen wijsheid Gods, die God (reeds) van eeuwigheid voorbeschikt heeft tot onze heerlijkheid. 8 En geen van de beheersers dezer eeuw heeft van haar geweten, want indien zij van haar geweten hadden, zouden zij de Here der heerlijkheid niet gekruisigd hebben.
De satan had veel macht.. en ondanks dat door het Offer van Jezus de deur van de hemel voor hem op slot is gegaan, heeft hij op aarde nog steeds veel macht. Soms lijkt het wel, alsof hij heer en meester over de aarde is.. en zo doet hij zich ook maar al te graag voor. Zo ook hier, bij de verzoeking in de woestijn. Vanaf die hoge berg wijst hij alle koninkrijken van de wereld aan en hij zegt het tegen Jezus: èèn buiging en het is allemaal voor Jou. Het geval wil alleen dat de intenties van de slang heel anders zijn. Hij wil dat Jezus voor hem buigt, omdat dat een goddelijke herkenning zou zijn van zijn titel als machthebber van de aarde, die hij zichzelf had toegekend. Denk je echt, dat hij iets aan Jezus wilde geven? Nee, hij wilde door een list goddelijke herkenning krijgen over zijn koningschap waardoor hij heel de wereld aan zijn macht zou kunnen onderwerpen. Van zichzelf kan de satan namelijk niks doen. Hij heeft niet meer macht, dan dat God toelaat. En ja, hij misbruikt deze macht op schandelijke wijze, maar toch gaat er niets buiten de wil van de hemelse Vader om. God is Soeverein Vorst van hemel en van aarde. Alle volken zijn Jezus tot een erfdeel geworden. En de satan? Een koning? Welnee. Zelfs de koningen van de heidenvolken zien op hem neer (Ezechiël 28:17).

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 16 feb 2014 21:24

Het was inderdaad een list van de satan, maar het gaat er nu om dat Jezus het niet tegenspreekt als satan zegt dat alle koninkrijken der wereld aan hem zijn overgegeven.
Jezus noemt satan zelf ook de heerser van de wereld Joh. 14: 30 Ik kan niet lang meer met jullie spreken, want de heerser van deze wereld is al onderweg. Hij heeft geen macht over mij.
God had aan Adam en Eva het beheer over de aarde gegeven, en zij gaven het uit handen aan satan.
Ik ben het geheel met Boerin eens, en in deze ook met I.K.

Dat Jezus alle macht in hemel en op aarde heeft hoeft heel niet in te houden dat Hij niet kan toestaan dat satan nog een tijd de overste van de wereld is.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 16 feb 2014 23:24

Jvslooten schreef:Sinds wanneer geloof jij de vader der leugen op z'n woord?

Boerin schreef:Als het nou alleen die ene tekst was.. Wat had de verzoeking voor zin als het niet zo was en waarom sprak Jezus hem niet tegen? Die het Gode gelijk zijn niet als een roof heeft geacht

Waarom denk je dat Jezus moest komen als Mens? Niet alleen om ons van zonde te redden, ook om de heerschappij over de aarde weer terug te kunnen krijgen die door God gedelegeerd was aan een mens: Adam. Hij gaf het aan de duivel door te zondigen en Jezus nam de sleutels weer terug. Paulus heeft het ook over wereldbeheersers dezer eeuw.
Natuurlijk heeft de duivel niet meer macht dan God. Als God zou willen zou Hij er een einde aan kunnen maken en een mooie vredige wereld stichten, maar God is lankmoedig (Jakobus 5). In het 1000jarig rijk regeert Jezus de wereld.
Efeze 6
want wij hebben niet te worstelen tegen bloed en vlees, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers dezer duisternis
1 Corinthe 2
Toch spreken wij wijsheid bij hen, die daarvoor rijp zijn, een wijsheid echter niet van deze eeuw, noch van de beheersers dezer eeuw, wier macht teniet gaat, 7 maar wat wij spreken, als een geheimenis, is de verborgen wijsheid Gods, die God (reeds) van eeuwigheid voorbeschikt heeft tot onze heerlijkheid. 8 En geen van de beheersers dezer eeuw heeft van haar geweten, want indien zij van haar geweten hadden, zouden zij de Here der heerlijkheid niet gekruisigd hebben.

Jvslooten schreef:De satan had veel macht.. en ondanks dat door het Offer van Jezus de deur van de hemel voor hem op slot is gegaan, heeft hij op aarde nog steeds veel macht. Soms lijkt het wel, alsof hij heer en meester over de aarde is.. en zo doet hij zich ook maar al te graag voor. Zo ook hier, bij de verzoeking in de woestijn. Vanaf die hoge berg wijst hij alle koninkrijken van de wereld aan en hij zegt het tegen Jezus: èèn buiging en het is allemaal voor Jou. Het geval wil alleen dat de intenties van de slang heel anders zijn. Hij wil dat Jezus voor hem buigt, omdat dat een goddelijke herkenning zou zijn van zijn titel als machthebber van de aarde, die hij zichzelf had toegekend. Denk je echt, dat hij iets aan Jezus wilde geven? Nee, hij wilde door een list goddelijke herkenning krijgen over zijn koningschap waardoor hij heel de wereld aan zijn macht zou kunnen onderwerpen. Van zichzelf kan de satan namelijk niks doen. Hij heeft niet meer macht, dan dat God toelaat. En ja, hij misbruikt deze macht op schandelijke wijze, maar toch gaat er niets buiten de wil van de hemelse Vader om. God is Soeverein Vorst van hemel en van aarde. Alle volken zijn Jezus tot een erfdeel geworden. En de satan? Een koning? Welnee. Zelfs de koningen van de heidenvolken zien op hem neer (Ezechiël 28:17).

De duivel heeft alleen maar vat op mensen die in de macht van de zonde zijn (Rom 6,16) en die wetenschap moet ons allen tot troost zijn toch? :D

'Wie de zonde doet, is uit de duivel; want de duivel zondigt vanaf het begin. Hiertoe is de Zoon van God geopenbaard, dat Hij de werken van de duivel verbreken zou.' (1 Joh 3,8)

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 17 feb 2014 08:16

mohamed schreef:De duivel heeft alleen maar vat op mensen die in de macht van de zonde zijn (Rom 6,16) en die wetenschap moet ons allen tot troost zijn toch? :D

'Wie de zonde doet, is uit de duivel; want de duivel zondigt vanaf het begin. Hiertoe is de Zoon van God geopenbaard, dat Hij de werken van de duivel verbreken zou.' (1 Joh 3,8)
Inderdaad, er zijn tweeërlei kinderen (1 Joh. 3 v. 10), Maar de aarde is des Heeren, en de volheid derzelve. (1 Kor. 10:26&28, zie ook Ex. 9:29). Niet alleen Israël is door recht Zijn eigendom (1 Kon. 8:53), maar ook de heidenen uit alle volken zijn Hem tot erfdeel gegeven (Rom. 15:10-12, Ef. 1:11, 1 Pet. 5:2-3), exact volgens de belofte van de Vader: Eis van Mij en Ik zal U de heidenvolken als Uw eigendom geven, de einden der aarde als Uw bezit. (Psa. 2:8)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 17 feb 2014 10:26

Gistermiddag kwamen we uit de kerk, en zagen aan de hemel een soort langgestrekte, halronde witte streep.
Kijk een vallend iets, wees ik.
Welnee mam dat is gewoon een vliegtuig, die vliegt zo hoog dat je de "bolling" ziet.
Nee dat kan niet, want we kijken tegen de onderkant van de schil aan, zei ik.
Huh??? Wat zeg je nou???
Jazeker, dat heb ik deze week geleerd. We leven niet OP de aarde, maar erIN.
Bezorgde gezichten, hand op mijn voorhoofd, nee ik voelde gewoon warm aan, niet heet of superkoud.
Op welke site zit je dan te koekeloeren, want dat is niet normaal hoor?
Het schijnt in de Bijbel te staan en het is te berekenen middels getallen.
Mmmmjah, toch zonde van die dure opleidingen :mrgreen:

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 17 feb 2014 10:40

Het is m.i.niet te berekenen met getallen. Nooit beweerd.

Waar 2 of 3 in Mijn naam samenkomen daar ben ik in hun midden.

De De wereld ligt in de macht van de zonde en de macht van satan, niet de gelovigen die zijn uit de wereld getrokken en gezet in het koninkrijk van de Zoon zijner liefde.
DE Here Jezus Bidt ook dus niet voor deze wereld, maar voor gelovigen.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 17 feb 2014 11:49

ineke-kitty schreef:v. slooten

Je hebt je roeping gemist, je moet maar dominee worden.
Ineke, ik vind het jammer dat je zo sarcastisch reageert. Zolang je je te goed voelt voor Christus en Dien gekruisigd is het echt heel erg mis! Petrus zegt niet voor niets (2 Pet. 2) dat de dwaalleren de Heere verloochenen, Die hen gekocht heeft. Dan smaad je Zijn Offer Ineke! Laat je toch niet misleiden met holle woorden die Gode onbehaaglijk zijn. Als je zo doorgaat zullen straks al je werken als hooi en stoppelen worden verbrand. En dan? komt er dan een fundament tevoorschijn, gelegd door Jezus Christus? Ik hoop het zo Ineke, echt. Ik zie er nu alleen niks van. Dat hooi moet weg, en als jij het nu niet verbrand dan doet God het straks Zelf wel. En dan? Behouden door het vuur heen? Of blijft er niks over dan enkel witte as? Onderzoek jezelf Ineke. Onderzoek uzelven zeer nauw. Sla acht op de woorden van de Apostel: Laat niemand zichzelf bedriegen. Als iemand onder u denkt dat hij wijs is in deze wereld, laat hij dwaas worden, opdat hij wijs zal worden. Laat al je ballast eens los en doe eens een paar stapjes terug. Terug naar het kruis van Golgotha. Terug naar Hem, en Dien gekruisigd. Het is beter nog iets langer melk drinken dan je dood te stikken in de vaste spijs. Het is goed om weer te worden als een kind. Want wat voor de wijzen en verstandigen verborgen is, wordt -naar het welbehagen van de Vader- aan de jonge kinderen geopenbaard. Wordt als een kind en wees behouden.

learsi
Majoor
Majoor

Berichtdoor learsi » 17 feb 2014 12:53

Off-topic toegestaan ?

Het gaat er natuurlijk om hoe de "macht" van de satan zich verhoudt tot de MACHT van de Heere Jezus Christus.
Christus heeft de satan gebonden.
De Tweede Adam heeft het recht op deze wereld gekregen
Zijn MACHT gebruikt Hij na Zijn hemelvaart, om de Zijnen(Zijn volk uit Joden en Heidenen) uit de macht van satan te BEVRIJDEN.
De Vader trekt ons uit de "macht" der duisternis en zet de Zijnen over in het Koninkrijk van de Zoon Zijner liefde.

Wie hebben er dan de MACHT over en in de wereld(= de mensen)?

h.g.
Learsi

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 17 feb 2014 13:28

learsi schreef:Off-topic toegestaan ?

Het gaat er natuurlijk om hoe de "macht" van de satan zich verhoudt tot de MACHT van de Heere Jezus Christus.
Christus heeft de satan gebonden.
De Tweede Adam heeft het recht op deze wereld gekregen
Zijn MACHT gebruikt Hij na Zijn hemelvaart, om de Zijnen(Zijn volk uit Joden en Heidenen) uit de macht van satan te BEVRIJDEN.
De Vader trekt ons uit de "macht" der duisternis en zet de Zijnen over in het Koninkrijk van de Zoon Zijner liefde.

Wie hebben er dan de MACHT over en in de wereld(= de mensen)?

h.g.
Learsi

Die verhouding is mij overduidelijk ik ken hem geen enkele macht toe. Het is de vraag of satan volledig gebonden is. Ik herken het niet in deze huidige wereld dat er geen satan "werkzaam" dan wel "actief" is dus leg dat maar even uit hoe je tot die conclusie bent gekomen.
Waar staat dat de TWeede en laatste Adam het recht op deze huidige wereld heeft gekregen?
KUn je dat aantonen met een tekstgedeelte?
De Vader heeft mij getrokken uit de macht van de duisternis, dat heb ik ook in mijn post gezegd.
Dus kun je zelf de laatste vraag beantwoorden?
Wie hebben of wie heeft de macht in deze wereld? Mensen? Welke mensen bedoel je?

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 17 feb 2014 13:32

Jvslooten schreef:Ineke, ik vind het jammer dat je zo sarcastisch reageert. Zolang je je te goed voelt voor Christus en Dien gekruisigd is het echt heel erg mis! Petrus zegt niet voor niets (2 Pet. 2) dat de dwaalleren de Heere verloochenen, Die hen gekocht heeft. Dan smaad je Zijn Offer Ineke! Laat je toch niet misleiden met holle woorden die Gode onbehaaglijk zijn. Als je zo doorgaat zullen straks al je werken als hooi en stoppelen worden verbrand. En dan? komt er dan een fundament tevoorschijn, gelegd door Jezus Christus? Ik hoop het zo Ineke, echt. Ik zie er nu alleen niks van. Dat hooi moet weg, en als jij het nu niet verbrand dan doet God het straks Zelf wel. En dan? Behouden door het vuur heen? Of blijft er niks over dan enkel witte as? Onderzoek jezelf Ineke. Onderzoek uzelven zeer nauw. Sla acht op de woorden van de Apostel: Laat niemand zichzelf bedriegen. Als iemand onder u denkt dat hij wijs is in deze wereld, laat hij dwaas worden, opdat hij wijs zal worden. Laat al je ballast eens los en doe eens een paar stapjes terug. Terug naar het kruis van Golgotha. Terug naar Hem, en Dien gekruisigd. Het is beter nog iets langer melk drinken dan je dood te stikken in de vaste spijs. Het is goed om weer te worden als een kind. Want wat voor de wijzen en verstandigen verborgen is, wordt -naar het welbehagen van de Vader- aan de jonge kinderen geopenbaard. Wordt als een kind en wees behouden.

Je eigen woorden zijn dat je dominee wilde worden, nou als ik deze post lees ben je er helemaal geschikt voor.
Geweldig als je dit aan je goegemeente gaat vertellen.

Heel triest dat iemand van 22 jaar ongeveer zo tegen iemand die zeer lang op de weg is om de Heer te dienen dat durft uit te spreken.
Je zit bijna op de troon van God. Ik denk dat er geen christelijk forum bestaat waar je dit mag zeggen.
* verwijderd: het gebruik van scheldwoorden is niet toegestaan *

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 17 feb 2014 13:52

Jvslooten schreef:Ineke, ik vind het jammer dat je zo sarcastisch reageert. Zolang je je te goed voelt voor Christus en Dien gekruisigd is het echt heel erg mis! Petrus zegt niet voor niets (2 Pet. 2) dat de dwaalleren de Heere verloochenen, Die hen gekocht heeft. Dan smaad je Zijn Offer Ineke! Laat je toch niet misleiden met holle woorden die Gode onbehaaglijk zijn. Als je zo doorgaat zullen straks al je werken als hooi en stoppelen worden verbrand. En dan? komt er dan een fundament tevoorschijn, gelegd door Jezus Christus? Ik hoop het zo Ineke, echt. Ik zie er nu alleen niks van. Dat hooi moet weg, en als jij het nu niet verbrand dan doet God het straks Zelf wel. En dan? Behouden door het vuur heen? Of blijft er niks over dan enkel witte as? Onderzoek jezelf Ineke. Onderzoek uzelven zeer nauw. Sla acht op de woorden van de Apostel: Laat niemand zichzelf bedriegen. Als iemand onder u denkt dat hij wijs is in deze wereld, laat hij dwaas worden, opdat hij wijs zal worden. Laat al je ballast eens los en doe eens een paar stapjes terug. Terug naar het kruis van Golgotha. Terug naar Hem, en Dien gekruisigd. Het is beter nog iets langer melk drinken dan je dood te stikken in de vaste spijs. Het is goed om weer te worden als een kind. Want wat voor de wijzen en verstandigen verborgen is, wordt -naar het welbehagen van de Vader- aan de jonge kinderen geopenbaard. Wordt als een kind en wees behouden.
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: Ben jij God :?: :?: :?: :?: :?:
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 17 feb 2014 14:14

Ik hoop nog steeds dat jonge mensen begrijpen dat op een forum je niemand kent behalve hen die bekend hebben gemaakt wie zij zijn dus in mijn geval moeder en oma van 66 jaar en JvSlooten een jonge knul van 22 jaar men het besef heeft dat je in ieder geval ook op internet fatsoenlijk moet reageren en dit forum biedt platform aan een manier van benaderen die je alleen tegenkomt als men anoniem en schuilende achter een nicknaam zich dingen permitteert te zeggen die een christen en ook een christenforum beslist niet sieren.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 17 feb 2014 14:22

Wilsophie schreef:Je eigen woorden zijn dat je dominee wilde worden, nou als ik deze post lees ben je er helemaal geschikt voor.
Geweldig als je dit aan je goegemeente gaat vertellen.

Nee, Wilsophie, dat is niet waar. Dat zou ik niet eens durven zeggen.. de Heere roept Zelf Zijn apostelen wel. Overigens weet ik nog steeds niet wat een goegemeente is. Als je mij dat nog een keertje wil uitleggen, zou ik je daar erg dankbaar voor zijn.

Ik merk dat je boos bent om wat ik tegen je vriendin heb gezegd, maar voor jou geldt precies hetzelfde, hoe jammer ik het ook vind om dat te moeten zeggen. Het doet pijn om hier op het forum mensen te ontmoeten, die de Weg wel hebben geweten, maar niet bewandeld. Zo kan het niet Wilsophie! Het wordt zaak dat je afstand doet van al die fabels en onnutte berekeningen, zoals de Apostel schrijft in 1 Timótheüs 1:4. Ze hebben namelijk helemaal niets te maken met de stichting Gods, die tot het geloof is. Die tot het geloof is! Als je mij niet gelooft, geloof dan tenminste de Apostel! Herinner je de discussie nog over Wet of Genade? De Apostel schrijft in 1 Timótheüs 1 vers 5: Het einde des gebods is liefde uit een rein hart. Heb je al een rein hart Wilspohie? Wanneer ga je ons dan ook iets van die liefde laten zien? Hoe kun je er trots op zijn dat je niet voor de wereld bid, terwijl er dagelijks mensen verloren gaan? Dat kan toch niet? Hij gaf Zijn leven voor vijanden. Wat doe jij?

learsi
Majoor
Majoor

Berichtdoor learsi » 17 feb 2014 14:24

Wilsophie schreef:
Die verhouding is mij overduidelijk ik ken hem geen enkele macht toe.
Je bedoelt de satan (ga ik van uit).
Het gaat er niet om of jij satan macht toekent.
Het gaat er om dat hij "macht" heeft. Het geschreven Woord is daar duidelijk over.

Het is de vraag of satan volledig gebonden is. Ik herken het niet in deze huidige wereld dat er geen satan "werkzaam" dan wel "actief" is dus leg dat maar even uit hoe je tot die conclusie bent gekomen.

Het gebonden zijn van satan heeft betrekking op zijn onmogelijkheid om die mensen die door de Vader aan de Zoon gegeven zijn daadwerkelijk binnen zijn macht te houden.

Waar staat dat de TWeede en laatste Adam het recht op deze huidige wereld heeft gekregen?
KUn je dat aantonen met een tekstgedeelte?

.....Want zovele beloften Gods als er zijn, die zijn in Hem ja, en zijn in Hem amen.....

De Vader heeft mij getrokken uit de macht van de duisternis, dat heb ik ook in mijn post gezegd.
Dus kun je zelf de laatste vraag beantwoorden?
Wie hebben of wie heeft de macht in deze wereld? Mensen? Welke mensen bedoel je?

Vreemd dat je niet begrijpt wat ik bedoel.
Dat zijn toch de Vader en de Zoon!

h.g
Learsi

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 17 feb 2014 14:46

Jvslooten schreef:Nee, Wilsophie, dat is niet waar. Dat zou ik niet eens durven zeggen.. de Heere roept Zelf Zijn apostelen wel. Overigens weet ik nog steeds niet wat een goegemeente is. Als je mij dat nog een keertje wil uitleggen, zou ik je daar erg dankbaar voor zijn.
Dan zou ik je de pb kunnen sturen waarin je dat hebt gezegd en wat een goegemeente is zoek je maar lekker zelf op.

Ik merk dat je boos bent om wat ik tegen je vriendin heb gezegd, maar voor jou geldt precies hetzelfde, hoe jammer ik het ook vind om dat te moeten zeggen. Het doet pijn om hier op het forum mensen te ontmoeten, die de Weg wel hebben geweten, maar niet bewandeld. Zo kan het niet Wilsophie! Het wordt zaak dat je afstand doet van al die fabels en onnutte berekeningen, zoals de Apostel schrijft in 1 Timótheüs 1:4. Ze hebben namelijk helemaal niets te maken met de stichting Gods, die tot het geloof is. Die tot het geloof is! Als je mij niet gelooft, geloof dan tenminste de Apostel! Herinner je de discussie nog over Wet of Genade? De Apostel schrijft in 1 Timótheüs 1 vers 5: Het einde des gebods is liefde uit een rein hart. Heb je al een rein hart Wilspohie? Wanneer ga je ons dan ook iets van die liefde laten zien? Hoe kun je er trots op zijn dat je niet voor de wereld bid, terwijl er dagelijks mensen verloren gaan? Dat kan toch niet? Hij gaf Zijn leven voor vijanden. Wat doe jij?

Het is vreselijk dat jij bepaalt dat mensen de weg hebben geweten en niet meer schijnen te bewandelen, dat is zoals Naamloos zegt "op Gods troon gaan zitten".
Ja hoor ik heb een rein hart en dat weet de Heer, want HIj vernieuwt mijn binnenste van dag tot dag en bovendien zeg ik niet dat ik voor de wereld niet bid, maar dat was een citaat uit het Hogepriesterlijk gebed.
Waar Jezus zegt dat Hij niet voor de wereld bidt maar voor hen die Gij Mij gegeven hebt.
Lees JOh. 17 maar eens an.
Er gaan dagelijks mensen verloren, maar dat ligt niet aan God want Hij heeft Zijn liefde getoond aan de hele wereld, inclusief vijanden, maar dat leert jouw leer helemaal niet.
Je spreekt je eigen Dordtse leerregels tegen. Hij gaf Zijn leven niet voor vijanden.
Wat ik doe?
Moet ik jou verantwoording afleggen, vraag dat aan je ouders en je grootouders. Je moest je diep en diep schamen, om als Christelijk Gereformeerde gelovige zo te praten.

Terug naar “[Religie] - Open forum”