Jvslooten schreef:Nee, Wilsophie, dat is niet waar. Dat zou ik niet eens durven zeggen.. de Heere roept Zelf Zijn apostelen wel. Overigens weet ik nog steeds niet wat een goegemeente is. Als je mij dat nog een keertje wil uitleggen, zou ik je daar erg dankbaar voor zijn.
Dan zou ik je de pb kunnen sturen waarin je dat hebt gezegd en wat een goegemeente is zoek je maar lekker zelf op.
Ik merk dat je boos bent om wat ik tegen je vriendin heb gezegd, maar voor jou geldt precies hetzelfde, hoe jammer ik het ook vind om dat te moeten zeggen. Het doet pijn om hier op het forum mensen te ontmoeten, die de Weg wel hebben geweten, maar niet bewandeld. Zo kan het niet Wilsophie! Het wordt zaak dat je afstand doet van al die fabels en onnutte berekeningen, zoals de Apostel schrijft in 1 Timótheüs 1:4. Ze hebben namelijk helemaal niets te maken met de stichting Gods, die tot het geloof is. Die tot het geloof is! Als je mij niet gelooft, geloof dan tenminste de Apostel! Herinner je de discussie nog over Wet of Genade? De Apostel schrijft in 1 Timótheüs 1 vers 5: Het einde des gebods is liefde uit een rein hart. Heb je al een rein hart Wilspohie? Wanneer ga je ons dan ook iets van die liefde laten zien? Hoe kun je er trots op zijn dat je niet voor de wereld bid, terwijl er dagelijks mensen verloren gaan? Dat kan toch niet? Hij gaf Zijn leven voor vijanden. Wat doe jij?
Het is vreselijk dat jij bepaalt dat mensen de weg hebben geweten en niet meer schijnen te bewandelen, dat is zoals Naamloos zegt "op Gods troon gaan zitten".
Ja hoor ik heb een rein hart en dat weet de Heer, want HIj vernieuwt mijn binnenste van dag tot dag en bovendien zeg ik niet dat ik voor de wereld niet bid, maar dat was een citaat uit het Hogepriesterlijk gebed.
Waar Jezus zegt dat Hij niet voor de wereld bidt maar voor hen die Gij Mij gegeven hebt.
Lees JOh. 17 maar eens an.
Er gaan dagelijks mensen verloren, maar dat ligt niet aan God want Hij heeft Zijn liefde getoond aan de hele wereld, inclusief vijanden, maar dat leert jouw leer helemaal niet.
Je spreekt je eigen Dordtse leerregels tegen. Hij gaf Zijn leven niet voor vijanden.
Wat ik doe?
Moet ik jou verantwoording afleggen, vraag dat aan je ouders en je grootouders. Je moest je diep en diep schamen, om als Christelijk Gereformeerde gelovige zo te praten.