Een nieuwsbericht over een wetswijziging in Frankrijk

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Re: Een nieuwsbericht over een wetswijziging in Frankrijk

Berichtdoor Boekenlezer » 24 apr 2013 21:45

Wat artikelen uit de Franse pers, in dit geval Le Monde:

Het is in de Franse taal. Maar ach, in discussies over de evolutietheorie werd dacht ik nogal eens naar lange lappen tekst in het Engels gelinkt, dus dan zal dit ook wel geen probleem zijn. :D
Laatst gewijzigd door Boekenlezer op 24 apr 2013 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 24 apr 2013 21:45

Boekenlezer schreef:Hoe dan ook, in ieder geval in voldoende mate de beginselen van de Verlichting toegedaan, om de goedkeuring van veel deelnemers van dit soort discussies alhier weg te kunnen dragen.

Als je het programma had gekeken, dan had je gezien dat die man niet gaat trouwen omdat de Protestantse Kerk in Frankrijk geen huwelijken voor koppels van gelijk geslacht inzegent.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 24 apr 2013 21:49

Tante Pollewop schreef:Als je het programma had gekeken, dan had je gezien dat die man niet gaat trouwen omdat de Protestantse Kerk in Frankrijk geen huwelijken voor koppels van gelijk geslacht inzegent.

Dat heb ik ook bekeken. Dat kon je namelijk hier bekijken.

Ik wist eigenlijk helemaal niet wat DWDD voor programma was, maar Google doet wonderen. :D
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 24 apr 2013 21:49

Wim2600 schreef:
De duivel nog wel! Da's echt te veel eer hoor... :lol:

Maar goed, ik kan je standpunt dus samenvatten als "stem in met mijn standpunten, of rot op"... en dan vragen sommige 'christenen' zich af waarom ze een imagoprobleem hebben. :wink:

Je gedraagt je zeer respectloos.
Als ik me aanmeld op een voetbalforum, ga ik niet eindeloos ouwenelen dat korfballen zoveel leuker is, veel interessanter enz enz enz en zodoende de sfeer totaal verzieken aldaar.
Jij bent zo iemand die zich aanmeldt om onrust te zaaien, dat heb ik allang door.
Je verdraait iemands woorden, maakt iemand verdacht, om zo je gelijk te halen.
Ik heb geen imagoprobleem, dat heb jij. Want je wilt kennelijk zo graag op een christelijk forum posten, maar hebt helemaal niets met het gedachtengoed.
Welterusten!!!

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 24 apr 2013 21:50

@Boekenlezer: Oké. Dan vraag ik me af waar de smalende toon vandaan komt.
Ik vermoed dat Cicero dit alleen maar zei om aan te geven dat die man iets met de meeste deelnemers op refoweb gemeen heeft: hij is protestants.

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 24 apr 2013 21:55

Yep.

Vaak bestaat het beeld dat mensen die in de media over homo-emancipatie praten losgeslagen heidenen zijn.

Deze man is een keurige protestant.

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 24 apr 2013 22:06

Interessant artikel van ethicus Theo de Boer in het RD over christenen in het publieke debat. Of: open forum :) .

Hij noemt drie vuistregels voor christenen:

1. Toon begrip en noem elementen van waarheid in de positie van de tegenstander. Twee mijlen meegaan dus.
2. Zoveel mogelijk seculiere taal spreken. De Bijbel noemt dingen goed omdat ze goed zijn, ze zijn niet goed omdat de Bijbel het zegt. Dus moeten er ook seculiere redenen zijn voor een bepaalde opvatting. En niet met teksten smijten, want dat werkt alleen bij gelijkgezinden.
3. Toon zelfkritiek, compassie en kwetsbaarheid.

Wim2600
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Wim2600 » 24 apr 2013 22:07

schelpje3 schreef:Je gedraagt je zeer respectloos.

Waar, in de postings voordat jij me als één of ander satansgebroed probeerde weg te jagen, was ik dan respectloos?
Is het respectloos iemands standpunten te bevragen vanuit een andere invalshoek?
Is het respectloos om een christen om uitleg te vragen over diens verzet en bezwaar tegen gelijke burgerrechten die iedereen, ook niet-christenen, aangaan?
Ik geef christenen veelvuldig het voordeel van de twijfel, en ik ben op deze site al vaak aangenaam verrast geweest door de nuance en openheid die sommigen hier aan de dag leggen. Maar af en toe kom ik er helaas ook eentje tegen die alle negatieve stereotypen moeiteloos bevestigt. Dit is zo'n moment.

Wim2600
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Wim2600 » 24 apr 2013 22:19

Cicero schreef:Interessant artikel van ethicus Theo de Boer in het RD over christenen in het publieke debat. Of: open forum :) .

Hij noemt drie vuistregels voor christenen:

1. Toon begrip en noem elementen van waarheid in de positie van de tegenstander. Twee mijlen meegaan dus.
2. Zoveel mogelijk seculiere taal spreken. De Bijbel noemt dingen goed omdat ze goed zijn, ze zijn niet goed omdat de Bijbel het zegt. Dus moeten er ook seculiere redenen zijn voor een bepaalde opvatting. En niet met teksten smijten, want dat werkt alleen bij gelijkgezinden.
3. Toon zelfkritiek, compassie en kwetsbaarheid.

Inderdaad een boeiend, helder verwoord artikel.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 24 apr 2013 23:07

schelpje3 schreef:Wim2600, ga hier weg dan!
Als je niet kunt instemmen, prima, maar stop met die vreselijke postings.
Ze worden ingegeven door de duivel, om verwarring en haat te zaaien.

Dat is nou exact de reden waarom zoveel christenhomo's de kerk uitvluchten.
Eenvoudigweg omdat ze ook worden weggestúúrd... 8-[
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 25 apr 2013 13:32

JeeWee schreef:
Dat is nou exact de reden waarom zoveel christenhomo's de kerk uitvluchten.
Eenvoudigweg omdat ze ook worden weggestúúrd... 8-[

Mensen die ongelovig zijn zijn van harte welkom als ze iets willen leren of weten over het geloof en het christendom. Maar er melden zich forummers aan die het fijn vinden om te stoken en porren.
En er worden geen homo's weggestuurd uit de kerk, dat is een leugen!
Plaats de homo's toch niet voortdurend in het zieligenhoekje.
Het merendeel kan prima voor zichzelf opkomen, dat kun je hier wel zien :mrgreen:

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 25 apr 2013 15:44

schelpje3 schreef: En er worden geen homo's weggestuurd uit de kerk, dat is een leugen!
Het feit dat jij geen gevallen kent wil niet zeggen dat het een leugen is. Ik ken wél dergelijke gevallen: "als je niet kunt beloven dat je nooit een relatie aan zult gaan, ben je niet meer welkom in deze kerk".

schelpje3 schreef: Plaats de homo's toch niet voortdurend in het zieligenhoekje.
Dé homo bestaat niet. En ik plaats homo's niet in het zieligenhoekje; ze worden in het zondarenhoekje geplaatst door hetero's.

schelpje3 schreef: Het merendeel kan prima voor zichzelf opkomen, dat kun je hier wel zien :mrgreen:
Ken jij het merendeel? Die paar homo's die hier meedoen? Ik ken heel veel homo's die het echt niet wágen om uit de kast te komen, omdat ze dan alles en iedereen kwijt raken...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 25 apr 2013 15:52

JeeWee schreef:Het feit dat jij geen gevallen kent wil niet zeggen dat het een leugen is. Ik ken wél dergelijke gevallen: "als je niet kunt beloven dat je nooit een relatie aan zult gaan, ben je niet meer welkom in deze kerk".

O, maar dan geldt dat niet als 'kerk' ofzo...

En ik plaats homo's niet in het zieligenhoekje; ze worden in het zondarenhoekje geplaatst door hetero's.

Ruimte zat daar hoor, in dat zondarenhoekje. Het is niet zo alsof dat al vol staat met al die hetero's die toch ook allemaal behoorlijk zondig zijn.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

alexander91
Majoor
Majoor

Berichtdoor alexander91 » 25 apr 2013 17:36

Jammer dat met hier continu reageert op anderen door andermans teksten op de negatiefste manier te lezen. Over elk woordje (zelfs "de") wordt gestruikeld hier en een punt van gemaakt.

Het lijkt mij dat geen zinnige discussie mogelijk is en dat iedereen homofilie als iets goeds moet zien. Mensen die een andere mening hebben kunnen maar beter niets zeggen, want doen ze dat, dan worden ze homohaters genoemd, en anders wordt je afgerekend vanwege andere homofobe mensen in de kerk.
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 25 apr 2013 18:01

In het laatste gedeelte van je bericht doe he precies wat je in het eerste deel van je bericht constateert. :)

Terug naar “[Religie] - Open forum”