Berichtdoor MoesTuin » 12 apr 2020 08:03
Precies, uiterlijkheden zeggen niets.
Aan God is het oordeel en Hij overziet het geheel en al!
Hij is de hartenkenner!
Voor iedereen die dit leest: Het is Pasen! De Heer is opgestaan, niet alleen voor jou maar voor alle mensen, de gehele wereld....
Spurgeon zei eens:
Maar het is waar, ook al is het voor ons te groot om genade te ontvangen, het is voor God niet te groot om het te geven. We zullen met Hem zijn waar Hij is.
De Heer vraagt geen theologische onderlegging of een wir war doolhof van regeltjes maar heel eenvoudig enkel geloof ongeacht je achtergrond, zelfs voor atheïsten, voor iedereen.....
Maar het oordeel is aan de Heer, daar mag een mens niet eens aankomen ....
Spurgeon schreef eens het volgende en enkel daar gaat het om.....de rest kan overboord:
Om mijn zwakke omschrijving van wat het is met Jezus te zijn te ondersteunen, is niet meer nodig dan dit: Als u geloof in Christus hebt, denk er dan over na dat er u binnen een paar maanden meer over zult weten dan de meest wijze sterveling hier op aarde kan vertellen. Nog een paar jaar en u en ik zullen in de hemel zijn. Ga voort, tijd! Vlieg met uw snelste vleugels! Nog een paar jaar en ik zal Zijn aangezicht zien.
O toehoorder, kunt u zeggen: ‘Ik zal Zijn aangezicht zien?’ Kom, grijsaard die het eind van het leven nadert, kunt u met vertrouwen zeggen: ‘Ik weet dat mijn Verlosser leeft’? Als u dat kunt zeggen, zal het uw ziel met vreugde vervullen. Ik kan er nooit aan denken zonder tot tranen toe bewogen te zijn. Eraan te denken dat dit hoofd een kroon zal dragen, dat deze armzalige vingers de harpsnaren van eeuwigdurende liederen zullen beroeren. Dat deze armzalige lippen, die nu gebrekkig vertellen over de wonderen van verlossende genade, zich zullen verenigen met cherubijnen en serafijnen en wat de schoonheid van het gezang betreft met hen zullen wedijveren. Is het niet te heerlijk om waar te zijn? Schijnt de grootheid van die gedachte ons geloof niet soms te overweldigen?
Maar het is waar, ook al is het voor ons te groot om te ontvangen, het is voor God niet te groot om te geven. We zullen met Hem zijn waar Hij is.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende
De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"