David en Jonathan homo's?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mohamed

Re: David en Jonathan homo's?

Berichtdoor mohamed » 04 mar 2012 08:10

Wilsophie schreef:Er is toch zo een liedje over de boezem van Abraham, nou dat is de schoot van Abraham want die term gebruikt de Bijbel als een plaats in het dodenrijk.

Dat heb ik ook al gezegd maar het mag niet baten, kennelijk houden ze er van om bij mannen op schoot te zitten. Er zijn meer mannen die dat heel normaal vinden, maar als het niet Jezus en de apostelen zijn staan lieden zoals boer als eerste klaar om ze met leviticus om de oren te slaan. In normale kringen is het opmerkelijk wanneer een volwassen man in het openbaar met het hoofd in de schoot van de ander ligt. Noem mij dan maar calvinistisch, maar ik loop daar met een hele grote boog omheen.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 04 mar 2012 09:36

Misschien toch maar eens op vakantie gaan naar het land van de Mohammeds, o.a.
Dasn zie je dat in die culturen niet zo krampachtig gedaan wordt.
2 jingens van 16 lopen daar gerust hand in hand over straat.
En in Joh 13:23-25 gaat het ook over een intieme nabijheid van 2 mannen, waarom zou ik dat moeten vergeestelijken?
Dat past geheel in de culturele gewoonte in die landen.
Het verhaal van de rijke man en Lazarus is een gelijkenis, en dan is alles vergeestelijkt.
De ze gelijkenis heeft trouwens een geheel andere en diepere betekenis, dan de meesten leren.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 04 mar 2012 10:41

boer schreef:Misschien toch maar eens op vakantie gaan naar het land van de Mohammeds, o.a.
Dasn zie je dat in die culturen niet zo krampachtig gedaan wordt.

Tussen krampachtigheid en bij een man op schoot zitten ligt nogal een wereld van verschil.
2 jingens van 16 lopen daar gerust hand in hand over straat.
En in Joh 13:23-25 gaat het ook over een intieme nabijheid van 2 mannen, waarom zou ik dat moeten vergeestelijken?

Omdat aan de boezem zijn van nou eenmaal een uitdrukking is die niets over de locatie van betreffende mannen ten opzichte van elkaar zegt.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 04 mar 2012 12:00

mohamed schreef:
Omdat aan de boezem zijn van nou eenmaal een uitdrukking is die niets over de locatie van betreffende mannen ten opzichte van elkaar zegt.

dat ben ik wel met je eens, maar bij iemand op schoot zitten is natuurlijk het andere uiterste (van letterlijkheid)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 04 mar 2012 21:01

mohamed schreef:Omdat aan de boezem zijn van nou eenmaal een uitdrukking is die niets over de locatie van betreffende mannen ten opzichte van elkaar zegt.

boer schreef:dat ben ik wel met je eens, maar bij iemand op schoot zitten is natuurlijk het andere uiterste (van letterlijkheid)

Klopt.

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 05 mar 2012 09:40

Boer: je hebt helemaal gelijk als je stelt dat het in de Magreb niet zo krampachtig is tussen mannen onderling. Ik ben er vroeger een paar keer geweest en heb er vrienden gemaakt. Het blijft niet bij het hand in hand lopen of met het hoofd in de schoot. Ze gaan ook vaak met elkaar naar bed, omdat de meisjes nu eenmaal in die cultuur maagd moe(s)ten blijven. Een soort noodhomoseksualiteit dus, net als in plaatsen waar mannen op elkaar aangewezen zijn (gevangenis bv.). Ze waren daar heel openlijk over, het was niks bijzonders. Waarom ze hier dan zo krampachtig zijn over homoseksualiteit begrijp ik dan ook totaal niet.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 05 mar 2012 09:48

hubert schreef:Boer: je hebt helemaal gelijk als je stelt dat het in de Magreb niet zo krampachtig is tussen mannen onderling. Ik ben er vroeger een paar keer geweest en heb er vrienden gemaakt. Het blijft niet bij het hand in hand lopen of met het hoofd in de schoot. Ze gaan ook vaak met elkaar naar bed, omdat de meisjes nu eenmaal in die cultuur maagd moe(s)ten blijven. Een soort noodhomoseksualiteit dus, net als in plaatsen waar mannen op elkaar aangewezen zijn (gevangenis bv.). Ze waren daar heel openlijk over, het was niks bijzonders. Waarom ze hier dan zo krampachtig zijn over homoseksualiteit begrijp ik dan ook totaal niet.

is dat een positief iets of juist niet dat mannen een soort noodhomoseksualiteit bedrijven? eerlijk gezegd klinkt dat dan wel heel erg in mijn oren als de situatie uit romeinen waar paulus het over heeft, waar homoseksualiteit blijkbaar dan niets met geaardheid te maken heeft.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 05 mar 2012 10:48

Het gaat inmiddels niet meer over David en Jonathan. Daarom stel ik voor om de huidige discussie in de daarvoor bestemde topics voort te zetten, bijv. deze of deze.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Terug naar “[Religie] - Open forum”