Beste meneer Strootman, natuurlijk lees ik deze verzen zo, want sommige van de Korinthiërs waren gedoopt door Christus (1 Kor 1,12-14) dus hadden zij Hem naar het vlees gekend. Daarom schreef Paulus ook 'indien wij Christus naar het vlees hebben gekend' (2 Kor 5,16) want sommigen van hen hebben Hem evenals u en ik, nooit naar het vlees gekend.
Dus heeft deze tekst geen enkele geestelijke betekenis voor ons? Je kunt niet geestelijk denken, mohamed, en degradeert zodoende de bijbel tot een boek met een zeer plaatelijke betekenis! Als de Schrift ook aan ons , mensen van vandaag gericht is, wat hebben wij dan aan zo'n tekst? Totaal niets! Eigenlijk moest je je toch wel een beetje generen dat je zo met het Woord Gods omgaat! Nogmaals,mohamed, het gaat hier over geestelijk kennen! En reken er maar op, dat de meeste 'gelovigen' de Christus uitluitend naar het vlees kennen, want het niets anders dan het Veilig in Jezus' armen geloof dat je hoort! Nogmaals, je maakt hier van Gods Woord een boek met wat prive-mededelingen die alleen betekenis hebben voor de gelovigen van die tijd. En beantwoordt mijn vraag nu eens, wat Paulusi in Romeinen 9.5 bedoelde toen hij schreef:
'...hunner is, wat het vlees betreft, de Christus, die is boven alles God....'
Als er nu maar een(1) Christus is, namelijk Jezus, d Christus wat het vlees betreft, waarom spreekt Paulus dan over een Christus wat het vlees betreft? En dan nogmaals de vraag: Waarom noemen 12 apostelen zich apostelen van Jezus Christus en 1 apostel, een apostel van Christus Jezus? En nu de naam Christus Jezus nog een keer. Vond je het helemaal niet de moeite om in te gaan op dat verhaal in het boek Handelingen? Je negeert het gewoon! Je zegt wel dat het geloof in Jezus Christus of in Christus Jezus hetzelfde is, maar dan ga je dwars tegen de Schrif in, want Paulus schreef in Galaten 2.16 (en lees nu eens heel goed):
'...wetende dat de mens niet grechtvaardigd wordt uit werken der wet, maar door het geloof in Christus Jezus, zijn ook zelf tot het geloof in Christus Jezus gekomen, om gerechtvaardigd te worden uit het geloof van Christus en niet uit werken der wet...'
mohaned, lees nog eens heel goed. Je gelooft toch zeker niet, dat wij gerechtvaardigd worden door het geloof in Jezus Christus? Nog niet door het geloof in God! Want de duivelen geloven ook in God en zij sidderen, schreef Jacbus. En let eens op, Paulus was ook zelf tot het geloof in Christus Jezus gekomen, om gerechtvaardigd te worden door het geloof van Christus. Dat is dus hetzelfde geloof dat Jezus had! Het moet voor jou toch alleszins 'logisch' zijn, dat God die mens pas rechtvaardigt, die gelooft dat Gods Geest in hem woont.Tot slot: Wat de apostel Petrus betreft over de naam Christus Jezus. als hij die naam werkelijk gebruikt heeft, doet dat niets af van het evangelie van Paulus. Op zichzelf betekent deze naam toch:De Geest die in Jezus was! Paulus gebruikte de naam Jezus Christus toch ook heel vaak. Maar dat je het verhaal over Paulus in het boek Handelingen kennelijk als kennisgeving beschouwt, betreur ik. zeer wel. Dan dringt zich bij mij de vraag op, of dit wel correct is t.o.v. het bijbelverhaal zelf en t.o.v. mij?