Bepalen van bovennatuurlijke kennis claims.

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Bepalen van bovennatuurlijke kennis claims.

Berichtdoor Mortlach » 22 jun 2016 12:08

de passant schreef:Reuze benieuwd naar dat "lijstje"ik ken h,m niet.

Het is met name een "mag niet"-lijstje. Maar dat is mijn punt niet. Het gaat me erom dat wat anderen als 'last' zien van het christendom, dat door christenen als 'vrijheid' wordt ervaren. Mijn vraag is waarom dat dan anders zou zijn als je de woorden christen en christendom vervangt door een andere religievariant.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

heintje
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor heintje » 22 jun 2016 19:54

Chaya schreef:
Nee hoor. Ik sprak met moslims en een zeer duidelijk verschil is het gegeven dat zij hun Allah niet mogen smeken of vragen, dat wordt als brutaal gezien.
Wij mogen God aanspreken op Zijn beloftes.
En wij hebben een Voorbidder in de Hemel, de Heere Jezus, die voor ons bidt, dat hebben moslims en boeddhisten ook niet.
Momenteel is de ramadan bezig, mensen moeten hun dagen doorkomen, die nu heel lang zijn, zonder voedsel en drinken. Omdat je daar geestelijk sterk van zou worden.
Ik zie bij andere godsdiensten heel veel moeten en wij christenen, leven in vrijheid.

Is de moslim dit met je eens? Of de hindoe? Hoe ga je deze verschillen nu onderling 'uitvechten'? Want reken erop dat de moslim jou zal adviseren islam als enige echte ware godsdienst te omarmen. Hij zal je alleen maar voordelen noemen.
En leeft een christen in vrijheid?
Je wordt n.b. in zonde geboren en verplicht om Jezus als verlosser aan te nemen. Dat op straffe van de hel. Tenminste, dat is wat de meeste (niet alle christenen) geloven. En ook hier vraag ik me weer af (wil ik weten): Bestaat die hel nu wel of niet?
En God kent de uitkomst al, dus wat is de zin van die vrije wil? Ik begrijp het echt niet.
You are entitled to your own opinion, but you are not entitled to your own facts.
Daniel Patrick Moynihan

heintje
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor heintje » 22 jun 2016 21:10

Mortlach schreef:Het zal je misschien verbazen, maar Ja, de mens is inderdaad 's werelds beste (langeafstands)renner. Over lange afstanden en zéker in warme omstandigheden, loopt de mens er alle andere dieren gewoon uit. Waar alle andere dieren vrij snel oververhit raken, heeft de mens een efficiënt lichaamsbreed afkoelingsmechanisme: zweten. Hierdoor kunnen we veel langer lichamelijke inspanning leveren.

Ik zal de proef eens op de som nemen in Afrika tussen de hongerige leeuwen.
Maar je snapte m'n punt wel denk ik. Kunnen wij vliegen? Kunnen wij ongeslachtelijk voortplanten? Kunnen wij ons uitwendige skelet aanwenden om ons tegen straling te beschermen? Kunnen wij overleven in een ijszee, woestijn of jaren zonder water?
You are entitled to your own opinion, but you are not entitled to your own facts.
Daniel Patrick Moynihan

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 23 jun 2016 08:06

heintje schreef:Ik zal de proef eens op de som nemen in Afrika tussen de hongerige leeuwen.

Ja, natuurlijk zijn er altijd dieren die iets beter kunnen. Sprinten kunnen we inderdaad niet het beste. Ik had het over langeafstandslopen.

Maar je snapte m'n punt wel denk ik. Kunnen wij vliegen?

Ik vlieg toch 1 keer per jaar. Je hebt er alleen een soort aluminium luchtbus voor nodig :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

heintje
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor heintje » 23 jun 2016 19:07

@Mortlach. Dus je begreep mijn punt. Wij mensen hebben evolutionair gezien slechts 1 (groot) voordeel. De grijze massa in verhouding tot ons lichaamsgewicht. Dat is het enige waar de mens superieur in is. Maar voor de rest stellen we niet zo heel veel voor. Alleen al de duur van ons bestaan in vergelijking die van bijvoorbeeld de krokodil.
De mens mag van mij naar gods evenbeeld geschapen zijn, maar gezien de file-problematiek vandaag de dag zou ik een ingreep/update op z'n tijd wel zo prettig vinden.
Dit gaat overigens wel erg ver van het onderwerp vandaan. Ik zie er weinig bovennatuurlijk in/.
Daniel Patrick Moynihan

Terug naar “[Religie] - Open forum”