Chaya schreef:
Nee hoor. Ik sprak met moslims en een zeer duidelijk verschil is het gegeven dat zij hun Allah niet mogen smeken of vragen, dat wordt als brutaal gezien.
Wij mogen God aanspreken op Zijn beloftes.
En wij hebben een Voorbidder in de Hemel, de Heere Jezus, die voor ons bidt, dat hebben moslims en boeddhisten ook niet.
Momenteel is de ramadan bezig, mensen moeten hun dagen doorkomen, die nu heel lang zijn, zonder voedsel en drinken. Omdat je daar geestelijk sterk van zou worden.
Ik zie bij andere godsdiensten heel veel moeten en wij christenen, leven in vrijheid.
Is de moslim dit met je eens? Of de hindoe? Hoe ga je deze verschillen nu onderling 'uitvechten'? Want reken erop dat de moslim jou zal adviseren islam als enige echte ware godsdienst te omarmen. Hij zal je alleen maar voordelen noemen.
En leeft een christen in vrijheid?
Je wordt n.b. in zonde geboren en verplicht om Jezus als verlosser aan te nemen. Dat op straffe van de hel. Tenminste, dat is wat de meeste (niet alle christenen) geloven. En ook hier vraag ik me weer af (wil ik weten): Bestaat die hel nu wel of niet?
En God kent de uitkomst al, dus wat is de zin van die vrije wil? Ik begrijp het echt niet.
You are entitled to your own opinion, but you are not entitled to your own facts.
Daniel Patrick Moynihan