Breng de Joden thuis

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

naamloos
Generaal
Generaal

Re: Breng de Joden thuis

Berichtdoor naamloos » 07 apr 2016 14:21

mohamed schreef:Door te geloven worden ze Israëliet, want Christus is heer en meester van het huis Israël, maar ik heb alweer genoeg gelezen om te weten dat je de klok ergens hebt horen luiden maar nog lang niet weet waar de klepel zit.
Door te geloven wordt je geen Israëliet, lees bijvoorbeeld Handelingen 15. Christus is het hoofd van zijn lichaam, en zijn lichaam bestaat uit gelovige Joden en gelovige heidenen die samen een nieuwe schepping vormen. Die nieuwe schepping is niet Israël. Klok en klepel ... =;
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 07 apr 2016 14:58

Ja klok en klepel, denk aan de Ethiopiër, die werd een heuse Israëliet die dag.

Boketov
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Boketov » 07 apr 2016 21:05

Met verbazing las ik in het RD van 4 april 2016 het stuk `Toekomst visie van Christenen voor Israël niet altijd Bijbels` van ds. de Bruin uit Zutphen. De toekomst visie van Christenen voor Israël baseren op een uitzending die in elkaar geknipt en geplakt is op een manier zoals de filmmaker het wil neerzetten, vind ik wel een beetje kort door de bocht. Misschien is het goed om ook even de vier uitzendingen van Family7 over dit project te bekijken om een wat reëler beeld te krijgen. En daarnaast zou het waarschijnlijk recht doen aan het geheel wanneer ds. De Bruin zijn vraag wat de heer Carlier beweegt aan de heer Carlier zelf persoonlijk zou stellen. Zelf ben ik net terug van een intensieve werkreis naar de Oekraïne en mocht een week met 10 vrijwilligers uit Nederland en België met Koen Carlier optrekken. De overgave aan God, de omgang met mensen uit de Joodse Gemeenschap maar ook uit evangelische en Baptisten Gemeenten, en de inhoudsvolle dagelijkse Bijbelstudies hebben mij diep geraakt en bemoedigt. Daar mocht ik zien wat geloven is in de praktijk van een moeilijk bestaan. In volkomen gehoorzaamheid en vertrouwen de weg met de Heere gaan, wetend en ervarend dat Hij meegaat, niet wetend wat iedere dag zal brengen en of en hoe laat je weer thuis zult komen! Dan sta je zomaar ineens met een ernstig zieke man, (met zijn arts op weg naar het ziekenhuis), om zijn auto heen op straat de Bijbel te lezen, te zingen en te bidden om hem te bemoedigen en aan te bevelen in Gods handen alvorens hij geopereerd zal worden.
Dat we binnen onze gereformeerde gezindte meerdere Bijbelgedeelten op verschillende manieren uitleggen is helaas niet nieuw, bedenk wel er is er één die lacht wanneer wij op deze manier elkaar de maat nemen en een hele groep christenen zo aan de kant schuiven door hun werkwijze met de IS te vergelijken. Er is misschien een overeenkomst in de drie genoemde groeperingen maar een vergelijk met de IS vind ik echt stuitend!!!! De heer Carlier geeft gehoor aan de roeping die hij van God heeft gekregen en heeft daar zijn goede leven in België voor opgegeven. Bijbelse profetieën zien we in de Oekraïne in vervulling gaan! Gods volk, Zijn oogappel, in de Oekraïne hoort dankzij de heer Carlier het evangelie, krijgt voedsel en worden geholpen terug te keren naar Israël, zoals God heeft beloofd en de profeten hebben voorspeld. Hoe bijzonder is het getuigen te mogen zijn van de terugkeer van Gods volk. Laten we Hem dan loven, prijzen en danken voor wie Hij is en wat Hij doet.
De IS is toch van een geheel andere orde, haat, dood en verderf zaaien is niet van God en dan ook op geen enkele manier te vergelijken met de roeping en het werk van Koen Carlier. Hij doet dit werk niet omdat hij denkt dat hij hiermee de hemel kan verdienen maar hij gaat in gehoorzaamheid aan God!
Satan zal alles doen om het komende Koninkrijk tegen te houden en probeert nog zoveel mogelijk mensen hierbij vandaan te krijgen. De strijd tussen God en satan is een hevige strijd die op alle vlakken van ons (het) leven dagelijks wordt gevoerd. Weten wij ons geborgen in Gods handen? Het zou goed zijn wanneer we met elkaar het Joodse volk, wereldwijd, en het werk van de heer Carlier in het bijzonder in onze gebeden zouden opdragen en vragen om leiding, kracht, liefde en bescherming voor dit moeilijke werk.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 07 apr 2016 21:29

Zo te horen heeft iemand de agenda van satan gelezen en ik maar denken dat hij werkloos is sinds de mensenzoon de werken des duivels verbroken heeft. :-oo

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 07 apr 2016 21:34

Boketov schreef:Met verbazing las ik in het RD van 4 april 2016 het stuk `Toekomst visie van Christenen voor Israël niet altijd Bijbels` van ds. de Bruin uit Zutphen.
Ja, ik moet zeggen dat ik zelden zo'n slechte theologische onderbouwing onder ogen gekregen heb.
Het zou ds. de Bruin inderdaad sieren zich eerst persoonlijk in contact te stellen met Koen Carlier dan blindelings af te gaan op een slecht in elkaar gezette docu.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 08 apr 2016 08:46

Nogal vreemd die vergelijking met IS inderdaad. Of onsmakelijk eigenlijk.

Wat ik me nog afvroeg: Glashouwer noemt in de docu dat voor de wederkomst van Heere Jezus de Joden uit de diaspora eerst moeten zijn teruggekeerd naar Israel. Waar is dit precies op gebaseerd?

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 08 apr 2016 09:04

henkie schreef:Wat ik me nog afvroeg: Glashouwer noemt in de docu dat voor de wederkomst van Heere Jezus de Joden uit de diaspora eerst moeten zijn teruggekeerd naar Israel. Waar is dit precies op gebaseerd?

Veel oudtestamentische Bijbelboeken spreken over de terugkeer van het volk Israël naar hun, door God beloofde, land. Uit alle vier windhoeken van de aarde zal de Heere God hen Zelf weer verzamelen, want het Land Israël is eeuwig Gods Land en Jeruzalem is de Stad van de Grote Koning, zo kunnen we lezen in de Bijbel. Onder meer Jesaja voorspelde de wereldwijde terugkeer van Joden naar hun historische thuisland.

Wees niet bang, want ik ben bij je. Ik haal je nakomelingen uit het oosten terug, uit het westen breng ik jullie bijeen. Tegen het noorden zeg ik: Geef hier! Het zuiden gebied ik: Laat los! Breng mijn zonen terug van verre, mijn dochters van de einden der aarde. (Jesaja 43:5-6)

De Bijbel spreekt op talloze plaatsen over een definitieve terugkeer van het volk Israël. Niet alleen Jesaja, maar ook Zacharia, Amos, Joël, Hosea, Jeremia en Ezechiël spreken over de terugkeer van het volk Israël en Gods beloften aan Zijn Volk.

"Ik leid jullie weg bij die volken, ik breng jullie bijeen uit die landen en laat je naar je eigen land terugkeren" (Ezechiël 36:24).

Beste Henk.
Zijt gij een leraar in Israël (moderator van refo-web) en weet gij deze dingen niet.

- Off topic verwijderd -

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 08 apr 2016 12:29

De vergelijking met de IS is misschien wat extreem, maar er zit wel een belangrijk punt in: iedereen kan wel beweren een roeping van God te hebben. Traditioneel heeft men daarom gezegd: je moet je roeping toetsen aan het Woord van God.

Het zal dus aankomen op de bijbeluitleg. En dan is het vrij duidelijk. Met de overweldigende meerderheid van de traditie, én de Westerse wetenschappelijke uitleg, moeten we zeggen dat die terugkeerprofetieën betrekking hebben op de terugkeer uit de Babylonische ballingschap. Die hebben dus geen betrekking op de terugkeer naar de moderne staat Israël.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 08 apr 2016 14:47

Cicero schreef:Het zal dus aankomen op de bijbeluitleg. En dan is het vrij duidelijk. Met de overweldigende meerderheid van de traditie, én de Westerse wetenschappelijke uitleg, moeten we zeggen dat die terugkeerprofetieën betrekking hebben op de terugkeer uit de Babylonische ballingschap. Die hebben dus geen betrekking op de terugkeer naar de moderne staat Israël.
De wereldwijde terugkeer van Joden naar hun historische thuisland
Veel oudtestamentische Bijbelboeken spreken over de terugkeer van het volk Israël naar hun, door God beloofde, land. Uit alle vier windhoeken van de aarde zal de Heere God hen Zelf weer verzamelen, want het Land Israël is eeuwig Gods Land en Jeruzalem is de Stad van de Grote Koning, zo kunnen we lezen in de Bijbel. Onder meer Jesaja voorspelde de wereldwijde terugkeer van Joden naar hun historische thuisland.

Wees niet bang, want ik ben bij je. Ik haal je nakomelingen uit het oosten terug, uit het westen breng ik jullie bijeen. Tegen het noorden zeg ik: Geef hier! Het zuiden gebied ik: Laat los! Breng mijn zonen terug van verre, mijn dochters van de einden der aarde. (Jesaja 43:5-6)

Ethiopische Joden maken aliyah
Ethiopische Joden maken aliyahDeze profetie gaat voor onze ogen in vervulling. De terugkeer van de Joden is het werk van de God van Israël. We zijn in deze tijd getuige van dit bijzondere werk van God!

Vanuit het oosten: Nadat Israël in mei 1948 de onafhankelijkheid had uitgeroepen, werden Joden verspreid over een periode van 20 tot 30 jaar uit landen in het Midden-Oosten verdreven waar zij al veel eeuwen hadden gewoond.
Vanuit het westen: In de 20e eeuw zijn honderdduizenden Joden die in het Westen (Europa en de Verenigde Staten) gemigreerd naar Israël. Vooral tussen 1948 en eind 1951 vindt een massale volksverhuizing plaats: hele joodse gemeenschappen worden van Europa naar Israël overgebracht.
Vanuit het noorden: Honderdduizenden Russische Joden die in de voormalige Sovjet-Unie woonden, konden na de val van het communisme terugkeren naar Israël. Net zoals Jeremia ook voorspelde: "'Zo waar de HEER leeft, die de nakomelingen van Israël uit het land van het Noorden heeft bevrijd en uit de andere landen waarheen hij hen verbannen had.' Dan zullen ze weer in hun eigen land wonen" (Jeremia 23:8, cursivering van schrijver dezes).
Vanuit het zuiden: Het merendeel van de Ethiopische Joden heben in de jaren '80 en '90 aliyah (terugkeer) gemaakt. Zo werden er in het weekend van 24 en 25 mei 1991, per luchtbrug 14.325 Ethiopische joden naar Israël overgevlogen. Vierendertig C-130 Hercules-vliegtuigen van de Israëlische vliegtuigmaatschappij El Al voerden Operatie Salomo uit. Don Finto beschrijft in zijn boek Gods belofte en de toekomst van Israël dat er één bepaald vliegtuig was waarin bij aankomst in Israël maar liefst 10 passagiers meer aanwezig waren dan bij het vertrek in Ethiopië. Er waren tijdens de vlucht tien baby's geboren![12] 2500 jaar eerder beschreef Jeremia Israël terugkeer vanuit de volken waarheen zij verstrooid waren. Jeremia voorspelde met verrassende nauwkeurigheid deze Ethiopische luchtbrug: "Ik laat hen uit het noorden terugkeren en breng hen samen van de einden der aarde. Ook blinden en lammen komen mee, ook zwangere vrouwen, en vrouwen in barensnood (Jeremia 31:8, cursivering van schrijver dezes).

Jesaja's profetie spreekt van 'de einden der aarde'. De afgelopen eeuw zijn Joden van over de hele wereld teruggekeerd naar Israël. En nog steeds haalt God Zijn volk thuis. De Bijbel spreekt op talloze plaatsen over een definitieve terugkeer van het volk Israël. Niet alleen Jesaja, maar ook Zacharia, Amos, Joël, Hosea, Jeremia en Ezechiël spreken over de terugkeer van het volk Israël en Gods beloften aan Zijn Volk. En het is Jeremia die adviseert: "Volken, luister naar de woorden van de HEER, vertel het verder op de verste eilanden: Hij die Israël verstrooid heeft, zal het samenbrengen en het hoeden, zoals een herder zijn kudde" (Jeremia31:10). Vertel het verder: God is getrouw. Hij verandert niet, ook niet wanneer Israël verandert en Hem ontrouw is. God blijft trouw en Hij heeft uiteindelijk alles in Zijn macht.

Bron: http://mens-en-samenleving.infonu.nl/re ... den.html#7
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 08 apr 2016 15:16

Cicero schreef:Het zal dus aankomen op de bijbeluitleg. En dan is het vrij duidelijk. Met de overweldigende meerderheid van de traditie, én de Westerse wetenschappelijke uitleg, moeten we zeggen dat die terugkeerprofetieën betrekking hebben op de terugkeer uit de Babylonische ballingschap. Die hebben dus geen betrekking op de terugkeer naar de moderne staat Israël.

De geschiedenis herhaald zich.
In zekere zin herhaalt zich het mysterie van de menswording in iedere vrouw: elk kind dat geboren wordt, is een Adam die mens wordt. Er zijn er ook die zeggen dat de geschiedenis zich nooit herhaalt maar de mensen gelijken steeds op elkaar. Het is zeker waar dat de terugkeer van Israël voor de eerste keer betrekking heeft uit de Babylonische ballingschap maar zoals gezegt de geschiedenis herhaald zich, dat zie je of je ziet het niet.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 08 apr 2016 15:25

De terugkeer uit de Babylonische ballingschap is niet gelijk te stellen met noord, oost, zuid, west tot van de einden der aarde.

Boketov
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Boketov » 08 apr 2016 16:36

Jeremia 16 : 14 ,15.
Staat geschreven,
Daarom , zie, er komen dagen, spreekt de Heere,dat er niet meer gezegd zal worden: Zo waar de Heere leeft, Die de Israëlieten uit het land Egypte geleid heeft
Maar:Zo waar de Heere leeft, die de Israëlieten uit het land in het noorden en uit al de landen waarheen Hij hen verdreven had, geleid heeft. Ik zal hen terugbrengen in hun land, dat ik hun vaderen gegeven had.
Deze profetie zou nu wel is werkelijkheid kunnen zijn. Dit is nog nooit eerder gebeurd.
Lezen we verder in Jeremia dan zien we dat de vissers en de Jagers beschreven word.
We zien het voor onze ogen gebeuren.
Helaas ziet de kerk het niet.
Er wordt de gemeente veel onthouden.
Onderzoek de geschriften zelf en bid om wijsheid . Het zal je gegeven worden.vele predikanten zitten in hun theologie vast geroest , en in hun denkwijze.laten we het woord is gewoon lezen zoals het er staat.en geloven wat er staat.
Wij leven in profetische tijden,
Mensen word wakker!!!

Arendsoog
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Arendsoog » 08 apr 2016 16:40

Vanuit het zuiden: Het merendeel van de Ethiopische Joden heben in de jaren '80 en '90 aliyah (terugkeer) gemaakt. Zo werden er in het weekend van 24 en 25 mei 1991, per luchtbrug 14.325 Ethiopische joden naar Israël overgevlogen. Vierendertig C-130 Hercules-vliegtuigen van de Israëlische vliegtuigmaatschappij El Al voerden Operatie Salomo uit. Don Finto beschrijft in zijn boek Gods belofte en de toekomst van Israël dat er één bepaald vliegtuig was waarin bij aankomst in Israël maar liefst 10 passagiers meer aanwezig waren dan bij het vertrek in Ethiopië. Er waren tijdens de vlucht tien baby's geboren![12] 2500 jaar eerder beschreef Jeremia Israël terugkeer vanuit de volken waarheen zij verstrooid waren. Jeremia voorspelde met verrassende nauwkeurigheid deze Ethiopische luchtbrug: "Ik laat hen uit het noorden terugkeren en breng hen samen van de einden der aarde. Ook blinden en lammen komen mee, ook zwangere vrouwen, en vrouwen in barensnood (Jeremia 31:8, cursivering van schrijver dezes).

Bron: http://mens-en-samenleving.infonu.nl/re ... den.html#7

Ligt dit aan mij?
De hemelen vertellen Gods eer, en het uitspansel verkondigt Zijner handen werk. Psalm 19:2

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 08 apr 2016 17:03

Ik heb geen documentaire of wat dan ook gezien, maar ik las dit topic en zodoende googelde ik even op de naam van die persoon en toen kwam ik dit stukje tegen.
“Of je het nu wil of niet, wij brengen je thuis!” zegt Koen tegen een Joodse familie op het verarmde platteland van Oekraïne. Onvermoeibaar, Vlaams-gemoedelijk maar tegelijkertijd bloedfanatiek gaat hij de kleinste dorpjes langs op zoek naar de 'laatste' Joden en herhaalt hij zijn boodschap, gezin na gezin. Koen noemt zichzelf vriendelijk 'visser' van Joden, maar waarschuwt dat na hem 'de jagers' zullen komen.
http://www.christelijknieuws.nl/news/79 ... oden-Thuis

“Of je het nu wil of niet, wij brengen je thuis!” zegt Koen tegen een Joodse familie op het verarmde platteland van Oekraïne. Wat is dat voor apart iets?
Een geroepen visser van mensen, zoals de discipelen, verkondigt het evangelie.
Daar loop je God toch mee voor de 'voeten'? God heeft toch niet zo'n persoon nodig?
'Of je het nu wil of niet' .. Als het klopt wat daar staat, vind ik het van weinig respect getuigen.......of zie ik dat verkeerd?
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Boketov
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Boketov » 08 apr 2016 17:30

Dag Johan 100,

Zoals jij dit hier met ons deelt is inderdaad door de eo uitgezonden. Helaas diep triest dat de media ons zo voorliegt.
Ik ben zelf met negen andere mensen waarvan drie Belgen naar de oekraine geweest met een werk reis met Koen en meerdere veldwerkers.Zoals ik Koen heb meegemaakt is dit absoluut niet waar. Koen zegt, mensen er kunnen wel is zwaardere tijden aankomen. Het joodse volk is zelf bang dat de tijd weer zich zal herhalen . Zij zien de haat weer toenemen naar hun,dan biedt Koen hun de mogelijkheid als u wilt kunt u nu naar Israël gaan, denk er is overna wij kunnen u helpen.

Het is erg jammer dat de EO zo documentaire heeft gemaakt.
Zonde van het geld.
Zelfde als ze mij de hele dag filmen en ze zenden alleen me koffie pauze uit.
Lijkt het net of dat ik nooit aan het werk ben.
Dan krijgt iemand anders een verkeerd beeld van mij.

Terug naar “[Religie] - Open forum”