kinpruik schreef:Dat het een armzalige godheid is heb je helemaal gelijk in. Het gaat dan ook niet om Wodan specifiek, ik had misschien beter neer kunnen zetten [random godheid uit de geschiedenis]. Het punt dat ik volgens sommigen eeuwig helse pijn verdien voor een slachtofferloos 'misdrijf'. Ik kan dat niet terecht vinden. Bovendien vindt ik het, als God zou bestaan, bijna een belediging voor God om dat te denken. Dat betekent dus dat ik eeuwig gestraft wordt door God omdat ik mijn verstand welke ik van diezelfde God gekregen heb op een kritische manier gebruik. Kan het niet zo zijn dat de Hel gewoon een niet bestaand iets is?
Een onbekeerde trouwe kerkganger verschilt in niets van hetgeen jij hier zegt. We vinden ons allemaal veel te goed om verloren te gaan. Dat komt omdat de Heilige Geest ons dan nog niet heeft laten zien wie wij zijn voor een goeddoend en barmhartig God.
We hebben niemand vermoord of een poot uitgedraaid, geven blijmoedig aan de armen enz.
Maar draai het nu eens om en blijf niet in die straf hangen. God wil niet dat wij verloren gaan! Je krijgt een heel leven om je te bekeren.
Hij roept, ook vandaag, jou!
Niemand kan zeggen dat het de schuld is van God, als ze verloren gaan.
Ook bij christenen kan lauwheid en slapheid zijn. De Hemel verkwikt dan niet en de hel verschrikt niet. Dat is erg! Want de Bijbel haat die lauwheid.
In de zevende brief in Openbaring, staat:
Ik weet uw werken, dat gij noch koud zijt, noch heet; och, of gij koud waart, of heet!
Zo dan, omdat gij lauw zijt, en noch koud noch heet, Ik zal u uit Mijn mond spuwen.