Ehm.. in die passage is het kind Christus. Dus Michaël moet wel iemand anders zijn.Het staat inderdaad niet expliciet in de Bijbel, maar Openbaring 12,7 vind ik vrij duidelijk.
'Toen brak er in de hemel een oorlog uit. Michaël en zijn engelen vochten tegen de draak, en de draak en zijn engelen vochten terug.'
Echt, ik weet dat je er geschifte opvattingen op nahoudt, maar dit is toch wel een sterk staaltje bijbelverkrachting.
Vergelijk dat eens met wat Paulus schreef, namelijk dat Jezus zal verschijnen en met zijn machtige engelen uit de hemel zal neerdalen (2 Tes 1,7 vgl. 1 Tes 3,13) En Christus leerde dat hij zou komen 'in zijn heerlijkheid en die van de Vader en de heilige engelen.' (Lc 9,26) Er zijn heel wat parallellen tussen Michaël en zijn engelen en Christus en zijn engelen die op zijn minst het onderzoeken waard zijn in mijn optiek.
Dat is iets heel anders. Michaël vecht een hemelse strijd uit, terwijl Jezus uit de hemel komt om te oordelen. Net zoals de ruiter op het witte paard in Openb. 19:11 en verder.