hettys schreef:Het uitzichtloos lijden telt, in mijn optie.
Het is pas uitzichtloos als je God niet hebt leren kennen in je leven.
hettys schreef:Je kunt de bijbel best raadplegen, maar alleen over zaken die in die bijbel genoemd worden.
De Bijbel geeft op alle levensvragen antwoord, je moet er alleen Licht van Boven over krijgen.
Anders wordt het idd een orakel.
hettys schreef:Als God wil dat je leeft kun je niet doodgaan door medicijnen, kogels, bommen of te hard rijdende auto's. Wat is de rol van Gods wil als een dronken bestuurder iemand doodrijdt? kun je daar antwoord op geven?
Nee en dat kan niemand.
hettys schreef:Dus onderzoek naar vruchtbaarheid is overbodig. gewoon bidden of die verstopte eierstokken vanzelf ontstopt raken.
Wat ben jij cynisch zeg.
Nee, je moet bidden of je mag bukken onder Zijn besluit.
hettys schreef:Die embryo's leven niet, en het maar zeer de vraag of ze ooit leven zouden kunnen worden bij plaatsing in de baarmoeder. Dus ik weet echt niet wat er 'kil' is aan mijn reactie. We hebben het over een paar cellen. Wat is er erg aan diepvriesembryo's? hebben ze het zwaar? Talloze levende kinderen op de wereld verhongeren en gaan dood, of lopen trauma's op in oorlogen. Daar maak ik me druk over.
Dat bedoel ik, hoe kil en cynisch kun je praten over een paar embryo's.
En wat doe jij daadwerkelijk om dit verhongeren te (laten) verhelpen?
hettys schreef:Is het verkeerd om een nier uit een gezond lichaam te halen voor een kind,(met alle risico's van dien) en beter om een nier van een overleden persoon te gebruiken? (want die heeft em heel zeker nooit meer nodig) of denk je andersom?
Nee dat is niet verkeerd. Het is beide op bepaalde gronden te verdedigen en zo'n beslissing is strikt persoonlijk!!
Je kunt hier pas ten diepste een oordeel over geven als je zelf in een dergelijke positie bent.
Ofwel je kind is ernstig ziek en heeft een orgaan nodig, of je hebt zelf dringend een orgaan nodig.
Of één van je geliefden.
Daarbuiten blijft het theoretisch gepraat.