Begin citaat"Naturlijk mag iedereen iets vinden.
Maar wie niet verder komt dan een beoordeling van de buitenkant slaat de plank volledig mis."Einde citaat.
Gelukkig dat iedereen wat mag vinden

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Daar heb je een punt en dat is ook meteen mijn allergrootste bezwaar: er is nauwelijks besef van de heilgheid van God. Ja, Jezus was mens, maar ook God. God gaf zichzelf in de menswording van Zijn Zoon letterlijk handen en voeten. Dat maakt Jezus nog niet tot een plat maatje waar je mee geknikkerd hebt. En toch wilde Jezus aan mensen in alles gelijk worden, zonder een zondig mens te worden. Maar gebrek aan zicht op Gods heiligheid en majesteit komt zeker ook bij ons voor, in een andere vorm wellichtChaya schreef: Er is veel belangstelling (geweest) voor de persoon Jezus, er zijn ook "popliedjes" over Hem geschreven. Nu in de aanloop naar de passie waarin de acteurs werden benoemd die mee gaan doen met de Passie, hoor en lees je Zijn Naam geregeld.
Is dat dan met eerbied? Helaas niet.
Alweer heb je gelijk. Maar je gaat voorbij aan de overgrote meerderheid van ons volk dat Jezus niet zo ziet. Die begrijpen niets van vergeving omdat ze niet weten wat ze fout doen. Wat zou het mooi zijn als wij de liefde van Jezus zouden kunnen doorgeven die van mensen houdt die niks van Hem weten of willen wetenChaya schreef: Een bekende spreuk is: spreek vrijmoedig over God maar misbruik Zijn Naam niet. En dit gaat over Zijn Zoon, die Hij naar de aarde gezonden heeft om Hem te laden lijden, vanwege onze zonden. Dat is ernstig. Heel ernstig. Als we hier bij bepaald worden - ook straks weer met Pasen - zou het ons op de knieën moeten brengen en ons verootmoedigen. Heere, wij hebben alles verbeurd en verzondigd, wilt U het ons genadig vergeven.
Omdat de benaming 'glossy' inmiddels is ingeburgerd, heeft men voor deze benaming gekozen. Het blad heeft echter geen 'glimmende, glanzende (glossy) opmaak'. Het is eerder sober en mat.Chaya schreef: Als ik de betekenis van glossy lees op wiki:
Een glossy is de benaming voor een type tijdschrift met een glimmende, glanzende (glossy) opmaak. Er wordt gebruikgemaakt van veel foto's op zwaar glanzend papier, daarmee een luxueuze lifestyle suggererend.
Als ik op zondag in de kerk zit en kijk naar de bijbels die op de kerkbank liggen, dan zie ik ook heel vaak weinig soberheid terug: bijbels met koperbeslag en leren omslag en meer...Chaya schreef: Past dit bij het eenvoudige leven dat de Heere Jezus leidde toen hij op aarde was?
Velen werden van hem geërgerd, weg met Hem, kruist Hem, kruist Hem. Dat riep het volk.
Da's wel een beetje erg veel zonde tegen het negende gebod Chaya. Als je de interviews met de christelijke initiatiefnemers leest, heb ik geen reden om aan hun goede intenties te twijfelen. Anno 2015 bedenkt ook Jongbloed, dat een jongerenbijbel, een mannenbijbel, een vrouwenbijbel en wat dies meer zij, wel geod zal verkopen. Of hebben ze toch gewoon goede intenties?Chaya schreef: En anno 2015 bedenkt iemand dat het wel goed zal verkopen.
Die zaak blijft HIER helaas onbesproken. Die blijft niet onbesproken bij buitenkerkelijken en randchristenen. Die bleef niet onbesproken toen er gisteravond bij RTL Late Nite een half uur lang over Jezus werd gesproken voor 1,1 miljoen kijkers. Hier blijven we steken in de buitenkant.Chaya schreef: Ik vind het heel erg dat dit gebeurd is, daar er onverkwikkelijke discussies uit voortkomen en de zaak waar het ten diepste om moet gaan, gewoon blijft liggen, onbesproken zal blijven.
Zou het niet veel beter zijn om dit in gebed bij de Heere te brengen: "Heere, U weet en kunt alle dingen. Kon het zijn, zou U dan misschien dit willen gebruiken tot uitbreiding van Uw Koninkrijk?"Chaya schreef: Ik ben bang dat God met Zijn oordelen zal komen, over al deze "bedenksels". Als ik een Primera zou runnen, zou dat blad echt niet in de stelling komen.
xsidd schreef:Gelukkig dat iedereen wat mag vinden. En ik zie je mening, dat je vind dat iemand de plank volledig mis slaat, als men in dit geval naar de buitenkant kijkt. Dat is je mening, en die respecteer ik. Ik heb een andere mening,
mohamed schreef:Het flut blad is geschreven door atheïst Arthur Japin die eigenlijk Conchita (de transseksueel met baard) op de cover wilde. Don't judge a book by it's cover is een populair Amerikaans gezegde, maar als er een transseksuele Jezus op staat heb je kans dat dat toch gebeurt. Het zou me verbazen als de inhoud mij iets zou leren wat van waarde is. Zo hoorde ik vanavond in een interview Japin beweren dat lang haar in de eerste eeuw niet voorkwam. Dat soort onzin wordt verkondigd door iemand die door moet gaan voor een van onze gerespecteerde intellectuelen. Misschien moet meneer Japin zelf de Bijbel eens lezen, bijvoorbeeld over Nazireeërs en dan de uitzending nog eens terugkijken waarin hij de betreffende uitspraken deed.
JeeWee schreef: Zou het niet veel beter zijn om dit in gebed bij de Heere te brengen: "Heere, U weet en kunt alle dingen. Kon het zijn, zou U dan misschien dit willen gebruiken tot uitbreiding van Uw Koninkrijk?"
JeeWee schreef:Die zaak blijft HIER helaas onbesproken. Die blijft niet onbesproken bij buitenkerkelijken en randchristenen. Die bleef niet onbesproken toen er gisteravond bij RTL Late Nite een half uur lang over Jezus werd gesproken voor 1,1 miljoen kijkers. Hier blijven we steken in de buitenkant.
Gerard314 schreef:Ik heb maar één tip; lees de pagina's 104 en 105 eerst maar eens!
Ik heb het evangelie zelden mooier zien verwoord! En dan voor een glossy die niet als evangelisatiemiddel is bedoeld.
Gerard314 schreef:God weet dus ook vandaag ook niet-gelovigen in te zetten voor Zijn Koninkrijk.
Chaya schreef:Wie heeft pagina 104 en 105 geschreven?
Zou God een niet-gelovige inzetten die daarna net zo ongelovig blijft?
Gerard314 schreef:
Wie 104/105 geschreven heeft kan ik niet terugvinden in de glossy.
Gerard314 schreef:ver de inzet van niet-gelovigen; was Saul niet onder de profeten en was Judas geen discipel?
xsidd schreef:@Bambi
Heb het net grotendeels gezien, en het komt ook op mij over dat er word afgebroken. Van allerlei zaken worden, in twijfel getrokken. Lekker allemaal weer. Sinds wanneer is het een menselijke gedachte, dat God Zijn Zoon op heeft geofferd voor onze zonden? Toch beweert meneer Arthur dit bij 8:46 in het filmpje.
En op 8:30 word er aangehaald, wat meneer Arthur zelf heeft gezegd.. Begin citaat"Een God die oordeeld is even kleinzielig als de mens zelf."Einde citaat.
Sinds wanneer spreekt men zo over God de Vader?
JeeWee schreef:Een uitspraak als "geloof komt van God en om dat te bestrijden heeft de duivel daar religie aan toegevoegd' zet mij aan het denken.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten