xsidd schreef:Je kan hem gehoorzamen
Ik denk dat de meeste niet-christenen daar geen behoefte aan hebben omdat ze de regels uit de Bijbel nogal ouderwets vinden.
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
xsidd schreef:Je kan hem gehoorzamen
xsidd schreef:Het is hier toch Refoweb?? En ik vind dat, zeker Christenen hun mening hier kunnen geven... En ik zie het niet als opdringen...
xsidd schreef:Waarom voel jij je aangesproken dan?
xsidd schreef:
Dat kan je denken, maar vergeet nou nogmaals NIET, dat je hier op een Reformatorisch forum bent.
xsidd schreef:Als iemand zegt, ik vind dit of dit, kan diegene toch gewoon in zijn waarde worden gehouden? Jij zegt ook dingen, waarmee ik jou in je waarde laat?
xsidd schreef:Ik zeg ook dat God, niet gelasterd dient te worden, maar ik ga nu naar mezelf kijken.. Ik heb me ook schuldig gemaakt aan die zonde, van vloeken... Dus beter ben ik zeker NIET!
xsidd schreef:P.s En over je punt. Niemand moet zichzelf opdringen geloof ik.. Want opdringen, geeft een averechts effeckt En als iedereen Vishnu zou moeten volgen, en geloven zou dat raar zijn voor mij.
xsidd schreef:Je laat hem niet in zijn waarde, in wat zijn mening is.. Je ziet dat niet als mening... Maar toch als opdringen naar jou toe..? En dan verwijt je Spreeuw, dat hij zijn mening geeft.
xsidd schreef:
Wat je aangeeft over iemand belachelijk maken, en uitlachen... Ja, dat klopt wat je zegt. Het zou inderdaad kwetsend zijn , om dat zo te doen. Maar los ervan, is er mijns inziens, nog een grens. Een grens die er wel is, maar word vaak niet gerespecteerd Ik zal een voorbeeld geven. Vorige week, heb ik je ook iets bericht. Dat God van je houd. Was dat opdringen van mij? Nee, ik reikte het aan, en liet jou de keus in wat je ermee wilde doen... Drong ik je het op ? Nee, maar ik zei het wel.
xsidd schreef:Wat mijn reaktie hierop is? Ik ben gekocht uit genade, door het bloed van Jezus Christus. Hij is mijn Redder, en verlosser, en Koning. Op Hem wijs ik, en ik blijf dat doen!!
xsidd schreef:Waarom zou ik me aangevallen voelen?
xsidd schreef:Zie je God, als een God van regeltjes dan?
xsidd schreef:Hij zoekt een levende relatie met Zijn schepsel. Met jou en mij.
xsidd schreef:Zou God Zichzelf meer moeten laten zien? En alle dingen in de natuur dan? Bloemen, vogels, vissen, dieren? Zie je daar de schoonheid van de Schepper niet in? Een nieuw klein mensje, dat groeit in de vrouw haar buik? Zie je dan de sterren niet, die niet te tellen zijn?
xsidd schreef:Wil je dan geen relatie met Hem, die alles schiep?
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten