Wie zijn wij

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Omn1padm3hum
Verkenner
Verkenner

Re: Wie zijn wij

Berichtdoor Omn1padm3hum » 13 sep 2014 18:04

Bedankt voor al jullie reacties, ze geven me veel inzicht.

Vraag;
Is de dood een verlossing ?

Bartje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Bartje » 13 sep 2014 18:25

zou je vraag wat toelichting geven?
Haast u langzaam.

Omn1padm3hum
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Omn1padm3hum » 13 sep 2014 18:52

Hey Bartje,

Jazeker graag, maar ik weet niet wat ik er meer over kan toelichten, het is gewoon zoals ik het vraag;

Is de dood een verlossing, er is leven en na het leven is de dood. Dood is de eeuwige stilte, het niets terwijl het leven vol struggles is, dan is de dood toch een verlossing ?

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 13 sep 2014 19:05

Soms denk ik ook wel 'wat heeft het leven voor zin'.. Niet dat ik mezelf van kant wil maken ;)
Maar dan weet ik toch nog dat God voor mij zorgen wilt, dat Hij er ook nog is.

Dé hoop in mijn bestaan..

De dood is voor mij niet een verlossing, dat is Jezus, Hij is mijn verlosser en geeft het leven zin.
Ik kan altijd op Hem terugvallen, zoals een vader zorgt voor zijn kinderen, zo zorgt Hij ook voor mij.

Na dit leven mag ik weten dat ik bij Hem mag zijn. Daarom maak ik me eigenlijk nergens druk over.

Omn1padm3hum
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Omn1padm3hum » 13 sep 2014 20:29

Anoniem_89

Wat het leven voor zin heeft dat weet ik maar al te goed, dat we daar niet mee bezig zijn baart me elke minuut zorgen, maar ik heb nog nooit een seconde gehad dat ik het niet mooi vond.
Dat God voor jou en iedereen zorgen wil heb je juist, zo staat het geschreven.
Wat ik niet begrijp is dat je zegt dat Jezus de verlosser is, leeft hij dan nog, moet dat niet God zijn wie ons verlost ?

Ik heb alles zeer aandachtig gelezen wat door iedereen hier in het topic is meegedeeld, en heb er veel over nagedacht (veel wist ik nog niet). De duivel zaait leugens, en degene die naar hem luisteren zijn slecht, het onkruid dat verbrand word.

Jij zegt dat je mag weten dat je bij hem mag zijn na dit leven, maar je mag dan misschien wel luisteren naar hem, je luistert ook naar de machten van deze wereld (van het land waarin je woont). En alles wat de macht zegt doe je ook, je ondersteunt hem in alles, maar je doet niet letterlijk alles wat God zegt, en bovendien verbied God om te luisteren naar een andere macht of God.
Als je zijn hemel in wil, moet ieder zich houden aan zijn geboden, en een daarvan "heb je naaste lief zoals jezelf" betekend veel meer dan velen zullen denken
Mat. 13:39: Het onkruid zijn de kinderen van de boze; de vijand, die het gezaaid heeft, is de duivel; 1 Joh. 3:10: Hieraan zijn de kinderen Gods en de kinderen des duivels kenbaar: een ieder, die de rechtvaardigheid niet doet, is niet uit God, evenmin als wie zijn broeder niet liefheeft.

Rechtvaardigheid betekend dat iedereen gelijk is en word behandeld, maar in onze samenleving is dat niet zo NERGENS ZO. Het systeem van onze maatschappij maakt iedereen verschillend, laat oneerlijkheid toe, verdeeldheid en corruptie, het teert op geld en macht en deze zijn slecht, het systeem is slecht, en iedereen (behalve zwervers) draagt hieraan mee, luistert en doet wat hem gezegd word. Je eet van de vruchten die het je toewerpt. Alles wat er gebeurt op de hele wereld, daar is dit systeem grotendeels verantwoordelijk voor, oorlogen, wapens, geld, oneerlijkheid, allemaal producten van dit systeem, of je nou in NL woont of welk land dan ook, het is met elkaar verbonden.
Je kunt geen vergiffenis vragen voor deze zonde met de rede dat je te zwak bent om er geen gehoor aan te geven, Adam was ook te zwak en kreeg geen vergiffenis, wij mensen zijn allemaal te zwak. Enkel door niet te luisteren naar de duivel doe je goed en rechtvaardig.

Dus eigenlijk zeg je, je weet dat je bij hem mag zijn na dit leven, en alleen dat je WEET dat jij dat mag -ook al zul je het niet gaan doen- daar ben je al blij mee.. ?

Lukas 20:36: ... Zij zijn kinderen Gods, omdat zij kinderen der opstanding zijn.

Omn1padm3hum
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Omn1padm3hum » 13 sep 2014 21:00

Het enige wat God vraagt van ons is dat we in hem geloven en goed zijn voor elkaar (10 geboden)

16 Nu kwam er iemand naar Jezus toe met de vraag: ‘Meester, wat voor goeds moet ik doen om het eeuwige leven te verwerven?’ 17 Hij antwoordde: ‘Waarom vraag je me naar het goede? Er is er maar één die goed is. Als je het leven wilt binnengaan, houd je dan aan zijn geboden.’ 18 ‘Welke?’ vroeg hij. ‘Deze,’ antwoordde Jezus, ‘pleeg geen moord, pleeg geen overspel, steel niet, leg geen vals getuigenis af, 19 toon eerbied voor uw vader en moeder, en ook: heb uw naaste lief als uzelf.’

Jezus had luid en duidelijk gezegd: ‘Wie in mij gelooft, gelooft niet in mij, maar in hem die mij gezonden heeft,

Volgens mij word dit verkeerd begrepen, hij kan alleen maar aan iemand vragen om in hem te geloven maar wanneer je dit doet draait het zich om, want wanneer je geloven doet dan word het weten wie/wat/dat hij is, en wat je dan weet is dat hij goed is, en als je goed voor hem bent is hij goed voor jou. Geloven is wat je zelf wel of niet kunt doen en dat kan iemand jou vragen om te doen, goed doen is niet aan jou om te bepalen wat dat is, alleen God is dat en als je niet weet wie dat is, weet je ook niet wat goed is.
Dus wanneer je het geloof van God dus aaneemt, en goed voor hem bent, doet wat hij zegt dan kun je erin geloven dat al wat je een ander goed doet, ook als goed word ervaren door de ander. Immers er is maar een God, en als hij in die God gelooft is goed voor hem hetzelfde.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 13 sep 2014 21:32

Wat ik niet begrijp is dat je zegt dat Jezus de verlosser is, leeft hij dan nog, moet dat niet God zijn wie ons verlost ?

https://www.facebook.com/video.php?v=10 ... =2&theater

Byte
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Byte » 14 sep 2014 07:59

Beste Omnipadmihum,

Als eerste je kan niet zonder Christus Omnipadmihum .
Dus al heb je je naaste lief, God lief, etc je kan niet zonder verlossing door Christus.
Hij is de weg, de waarheid en het leven en zal alle zonden bedekken.

6 Jezus zei tegen hem: Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven. Niemand komt tot de Vader dan door Mij.

Vele vragen die je stelt zijn vragen en antwoorden die in de bijbel staan, lees eens het onderstaande verhaal door van Nicodemus.

Laatst hoorde ik een preek, waarin het volgende naar voren kwam.
We worden geboren om te sterven en we sterven om eeuwig te leven.
De preek kan je hier vinden

http://kerkdienstgemist.nl/assets/10824 ... BU7YtoaySM

joh 3
Het gesprek met Nicodemus
3
1 En er was een mens uit de Farizeeën; zijn naam was Nicodemus, een leider van de Joden.
2 Deze kwam 's nachts naar Jezus en zei tegen Hem: Rabbi, wij weten dat U van God gekomen bent als leraar, want niemand kan deze tekenen doen die U doet, als God niet met hem is.
3 Jezus antwoordde en zei tegen hem: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: Als iemand niet opnieuw geboren wordt, kan hij het Koninkrijk van God niet zien.
4 Nicodemus zei tegen Hem: Hoe kan een mens geboren worden als hij oud is? Hij kan toch niet voor de tweede keer in de schoot van zijn moeder ingaan en geboren worden?
5 Jezus antwoordde: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: Als iemand niet geboren wordt uit water en Geest, kan hij het Koninkrijk van God niet binnengaan.
6 Wat uit het vlees geboren is, is vlees; en wat uit de Geest geboren is, is geest.
7 Verwonder u niet dat Ik tegen u gezegd heb: U moet opnieuw geboren worden.
8 De wind waait waarheen hij wil en u hoort zijn geluid, maar u weet niet waar hij vandaan komt en waar hij heen gaat; zo is het met iedereen die uit de Geest geboren is.
9 Nicodemus antwoordde en zei tegen Hem: Hoe kunnen deze dingen gebeuren?
10 Jezus antwoordde en zei tegen hem: Bent u de leraar van Israël en weet u deze dingen niet?
11 Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: Wij spreken over wat Wij weten en getuigen van wat Wij gezien hebben, en toch neemt u Ons getuigenis niet aan.
12 Als Ik aardse dingen tegen u zei en u niet gelooft, hoe zult u geloven als Ik hemelse dingen tegen u zeg?
13 En niemand is opgevaren naar de hemel dan Hij Die uit de hemel neergedaald is, namelijk de Zoon des mensen, Die in de hemel is.
14 En zoals Mozes de slang in de woestijn verhoogd heeft, zo moet de Zoon des mensen verhoogd worden,
15 opdat ieder die in Hem gelooft, niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.
16 Want zo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat ieder die in Hem gelooft, niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.
17 Want God heeft Zijn Zoon niet in de wereld gezonden opdat Hij de wereld zou veroordelen, maar opdat de wereld door Hem behouden zou worden.
18 Wie in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld, maar wie niet gelooft, is al veroordeeld, omdat hij niet geloofd heeft in de Naam van de eniggeboren Zoon van God.
19 En dit is het oordeel, dat het licht in de wereld gekomen is, en de mensen hebben de duisternis liefgehad, meer dan het licht, want hun werken waren slecht.
20 Want ieder die kwaad doet, haat het licht en komt niet tot het licht, opdat zijn werken niet ontmaskerd worden.
21 Maar wie de waarheid doet, komt tot het licht, opdat van zijn werken openbaar wordt dat zij in God gedaan zijn.
Hij is een schild voor hen die tot Hem de toevlucht nemen.
 Zo ver het oosten is van het westen,zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 14 sep 2014 21:37

Jezus is de Verlosser, Hij heeft de dood overwonnen, wij gaan helemaal niet meer dood, lichamelijk ja, maar de ziel niet.
Ps 49:16 Maar God zal mijn ziel verlossen uit de greep van het graf,
want Hij zal mij opnemen. Sela

Bartje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Bartje » 15 sep 2014 09:18

Omn1padm3hum even een vraag wil God dat je dood gaat?
Haast u langzaam.

Omn1padm3hum
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Omn1padm3hum » 20 sep 2014 07:46

Bartje;

Hoe kun je zoiets aan mij vragen ? Ik kan toch niet weten of God dat wil....

Ja Byte, veel vragen die ik aan jullie stel, zijn vragen en antwoorden die in de bijbel staan wat jullie allemaal kennen, toch krijg ik verschillende antwoorden (tegenstrijdige) van jullie.
Hoe je zegt, ik kan niet zonder Christus, klinkt alsof ik niet kan bestaan en leven zonder hem. Als hij dus ervoor zorgt dat ik besta en leef dan is hij het toch wie ik ben en niet ik.
En wat kan ik niet zonder verlossing, de hemel ingaan, eeuwig leven ?

Wat mij ervan weerhoud om me te bekeren tot het Christendom waar jullie in geloven is dat ik dan niet alles volledig kan opvolgen wat er word gevraagd, er zijn dingen die hij zegt wat jullie ook niet doen zoals rechtvaardigheid doen in de wereld naar andere mensen toe, en alleen naar God luisteren en niet naar de leugens van de Duivel. Ik wil niet verbrand worden door de engelen aan het einde. Nu verzet ik me tegen het slechte en kwaad, de ongelijkheid, oneerlijkheid, macht en verdeeldheid in deze wereld. Ik ben bang dat als ik me rechtstreeks aansluit bij dit geloof, ik hetzelfde doe als jullie, denken dat je goed doet door te geloven in God terwijl je weet dat je niet goed doet door te kijken naar het kwaad en geen actie uit te voeren. Ik kan niet geloven dat mensen kwaad doen en dan aan het eind vergiffenis vragen voor wat ze hebben gedaan en dan denken dat ze naar de hemel gaan.

Omn1padm3hum
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Omn1padm3hum » 29 sep 2014 01:16

Geen reacties meer ontvangen;

In dit topic heb ik een paar vragen gesteld waarop verschillend werd geantwoord, vragen waarop het antwoord in de geschriften staat (bijbel), dezelfde bijbel die jullie allemaal kennen. De een zegt nee, de ander denkt nee, weer een ander zegt misschien, en die zegt ja maar....
Ik vertel over goed, en dan word er gevraagd wat is dan goed... Maar wat slecht is weet wel iedereen.
In het begin zei ik al dat iedereen een verschillend beeld heeft van God, Jezus en wat er in de bijbel staat, en dat word geaccepteerd onder elkaar, je bent Christelijk als je erin geloofd, ondanks dat je dingen anders ziet. Wat hieruit op te maken is (en niet door enkel mijzelf maar feitelijk) is dat niet duidelijk omschreven word in de bijbel ( en degene die nou zegt, "yeah right" moet me dan maar eens verklaren waarom iedereen anders antwoord op enkel 2 vragen die ik stel van de ontelbare meer die gesteld kunnen worden).
Ook zei ik dat er in het Christendom geloof 2 dingen zijn die onomstotelijk vast staan, 2 dingen die iedereen hetzelfde ziet, je kunt er niet omheen en wellicht sterker, je kunt dit niet in twijfel/vraag brengen, namelijk; Religie Christendom en alles wat er mee te maken heeft staat voor het goede en God staat voor onze schepper.

Er is niets dat ik wil, helemaal niks. Ik vertel hier niet om tegen jullie in te gaan, tegen het geloof in te gaan.
Als ik zeg dat er niets is dat ik wil dan bedoel ik dat ook echt, ik heb geen wil meer, en wel ten volste.
De persoon die ik ben "ik", ik heb geen enkele begeertes meer, geen verlangens, geen jaloezie, haat, afgunst, en al dat wat er nog meer is wat enkel word omschreven als zijnde slecht in de bijbel.
Ik heb het niet meer, niets meer daarvan, en als je zover komt als mij, dat er niets meer is dan sta je oog in oog met je eigen wil, die ben ik ook nog kwijtgeraakt. Zover ben ik als persoon gekomen, verder kun je niet gaan.

Ik zag dat niemand meer had gereageerd na mijn laatste reactie, en velen misschien alles afdoen als, 'wat een onzin, bullshit, leugens, of whatever'. Iedereen die deze gedachte erover heeft, daar heb je mij niet mee, wat maakt het mij nou uit wat je over mij denkt, wat schiet ik ermee op, mij zelf maakt het niet uit of ik leef/dood ga/ben, of ik rijk/arm ben, ik heb geen wil, niets. Ik heb geen enkele persoonlijke voordelen of belangens om dit te schrijven en met jullie te delen. Dat ik hier schrijf, (en of men het nou aanneemt of niet, daar gaat het mij niet om) doe ik niet omdat ik dit wil maar door angst, en als ik het niet deed was ik niet rechtvaardig naar mijn broeders en zusters die ik liefheb en waarin ik geloof.
Alle goden die de mens in de geschiedenis heeft gecreeerd, zijn allemaal door de mens verzonnen creaties om het onverklaarbare een beschrijving te geven, om er vat/controle op te krijgen. Alles wat onverklaarbaar is maakt een mens bang/angst. Al die Goden hebben mensen in geloofd, en naar geleefd, offers gebracht etc. Ze zijn allemaal weg door logische wetenschappelijk verklaringen, niemand kan nog beweren dat Thor, god van de donder, wel bestaat, een God die het is wat de donder doet, we weten allemaal hoe het komt, wat het is is, meh we kunnen het zelfs nabootsen/zelf doen. Alle Goden zijn weg, op een na, dat is God Christus.
We kunnen nog steeds niet verklaren wat alles heeft laten ontstaan, wie wij zijn, en wat er na de dood is, dat is onze angst. Angst is een powerfull iets om iets mee te creeeren, om mensen ergens in te laten geloven, logica voor ieder normaal denkend mens.
De angst die ik heb ik groter, veel groter. Ik weet wie we zijn, en wat er is na de dood, en wat ik weet is werkelijkheid, geen geloof, en waarom het werkelijkheid is, is dezelfde rede waarom andere Goden niet meer bestaan, de logica ervan is onomstotelijk en waarheid, men kan er niet omheen, net zoals men niet meer om de donder heen kan met beweren dat het God Thor is.

Ik kan niet voor 100% verklaren wat ons heeft gecreeerd, zelfs de ontdekker van het DNA zei " dat het veronderstellen dat de eerste cel toevallig is ontstaan hetzelfde is als geloven dat "een tornado door een sloperij veegt en dan een Boeing 747 in elkaar zet van de materialen daarin" Maar dit is ook niet van belang, belangrijk is weten wie we zijn, de rede daarvan, en wat er zo belangrijk is van ons dat we kunnen bereiken. Als we dat niet bereiken is er iets NIET van gekomen, en dat NIETS is groot, groter dan wat er ook is het universum, in het alles, als je weet hoe LEEG dat NIETS is dan krijg je pas angst, en deze angst is reeel want hij is niet van jezelf, deze angst voel je van elkaar.
We zijn organismen, en wel heel complex, dat is niet 123 onstaan, niet zomaar en de hoogste creatie die kan ontstaan, iets beters kan niet. Die moeite wat het heeft gekost om ons te creeeren, en dat kost echt moeite, is ergens voor, en het moge duidelijk zijn dat hetgeen waar dat voor is wel echt heel iets is, als je dat niet inziet, hoe belangrijk het is, en dat dat het enige is wat echt telt, als je dat niet ziet, de logica niet inziet hoe waardevol dat wel niet is, dan denk ik niet dat je echt serieus meer bent.

Angst is een gevoel, net zoals honger,dorst, en voortplanting. Dit is het enige wat een mens kan voelen, en het is allemaal lijden, het is leven. Honger,dorst,voortplanting,angst, zijn allemaal drang en het zijn niet je eigen gevoelens, ze zijn niet VAN jou. Het leven zelf houd zich in stand door een mechanisme in alles wat leeft in te bouwen, je voelt ze van het leven.
Honger/Dorst/Voortplanting voelt iedereen, daardoor blijft het leven in stand, het is een gevoel voor iedereen om te voelen zodat hij/zij zich daaraan houd, maar waarom moeten we ons in leven blijven houden, waarom wil hetgeen dat ? Omdat hetgeen wil weten WIE HET ZELF IS, HETGEEN ZOEKT ZICHZELF OM ZICH ZO BEWUST VAN ZICHZELF TE ZIJN. Als het dat niet doet, zichzelf bewust zijn van zichzelf, wie zijn wij dan geweest ?
Als je dat kunt zien, en weet hoever het dan gaat dat wij van datgene zijn dat niet eens weet wie hetzelf is, dan weet je hoe *censuur* fucked up het is als we dat niet bereiken, dat is erger dan dood, hell, duivel, of wat er ook is dat je als Angstig kent.
Wij zijn de sleutel van hetgeen om zichzelf te laten weten wie/wat het is.

achja........ wie zijn wij

Bartje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Bartje » 29 sep 2014 10:32

kan je eens concreet in een paar zinnen zetten waar nu echt naar opzoek bent.
en waar je nu heen wilt.
Haast u langzaam.

Omn1padm3hum
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Omn1padm3hum » 03 okt 2014 05:45

Ik zoek eigenlijk of een gelovige zich nog bewust is van zichzelf en van elkaar.
Ik wil nergens naar toe, ik zei al eerder ik heb geen wil, ik vind alles prima zo. Ik hoef geen verlossing, er is niets dat me stoort, en het maakt me niets uit waar ik uitkom, kortom voor mezelf wil ik niets maar voor alle andere in deze wereld zou ik graag willen dat ze beter met mekaar konden samenleven.

Ik geef jou wel antwoord, maar jij niet mij. Hoe kan ik nou weten of god wil dat ik dood ga, hoe zie je dat ?

Terug naar “[Religie] - Open forum”