schelpje3 schreef:Als je zo'n hekel hebt aan het christendom, wat zoek je dan op dit forum? Je zou eens bekeerd kunnen worden.
Omdat ik het nog steeds reuze interessant vind, geloof, christendom, je hoeft niet iets aan te hangen om er in geïnteresseerd te zijn. En dat bekeren, no worries, dat zal niet gebeuren

schelpje3 schreef:En dit is geen opvoedtopic, maar je hoeft echt niet elke keuze van je kinderen te respecteren hoor.
Zeker, hangt ook van de leeftijd af. In deze discussie had ik mijn hoofd een dochter van een jaar of 15.
schelpje3 schreef:Vooral mijn ouders, verboden het gewoon strikt. punt.
Maar met deze generatie werkt dat niet meer, dit is de tijd van overleg, onderhandelen. Ik zie het in de supermarkt al met dreumessen en hun lichtelijk in de rode vlekken gedreven moeder. (of vader)
En ik ben met je eens dat zoiets ook niet goed is, vooral voor de jongere kinderen. Maar levenskeuzes, geloven of niet, welke subcultuur (gothic, skater, nerd, etc), dingen die identiteit bepalen. Daar wil ik mijn kinderen wel vrij in laten, aangezien jezelf kunnen zijn in mijn ogen een van de belangrijkste voorwaarden voor geluk is.