Worden christenen gediscrimineerd?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Worden christenen gediscrimineerd?

Berichtdoor Mortlach » 06 dec 2014 21:07

Spreeuw schreef:Waarom? Ik praat graag met anderen over mijn geloof. Geloof is een deel van je persoonlijkheid. Je kunt dat niet verbergen. Als iets het belangrijkste is in je leven, dan "kun" je dat niet voor jezelf houden. Tja, het kan wel, maar is het dan nog wel oprecht geloof? Een bekend spreekwoord luidt: "Waar het hart vol van is, loopt de mond van over." Dat geldt zeker voor het persoonlijk geloof.

Dan verwacht ik dat je werkeloos bent of anders regelmatig vrij onprettige gespreken hebt met het hoofd van de HR-afdeling.

Als christen heb ik de opdracht anderen bekend te maken dat alleen door het geloof in Christus behoud mogelijk is.

In je eigen tijd en in je privé- of publieke ruimte ga je je gang maar. Het is bepaald niet bevorderlijk voor je carrière-ontwikkeling om het op de werkvloer te doen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

jaapo
Kapitein
Kapitein

Re: Worden christenen gediscrimineerd?

Berichtdoor jaapo » 06 dec 2014 22:40

Het is nogal aanmatigend om een gewone gelovige die andersdenkenden "bedreigt" te vergelijken met de profeten, Johannes de Doper of Christus zelf. De vergelijking is zo kreupel als wat en daarom onzinnig.
Mijn motto: gezang 7, Liedboek voor de Kerken = Lied 316 NLB

Terug naar “[Religie] - Open forum”