naamloos schreef:Tjah, en de rest van de miljarden geloven weer iets anders. Zij denken daar ook een goede redenen voor te hebben
(eerlijk gezegd zeggen argumenten mij meer dan cijfers...)
Zeg ik dat? Nee, dus suggereer dat dan ook niet.rotterdam schreef:Tjah, en daar hebben ze inderdaad heel goede redenen voor, in ieder geval zijn hun redenen niet minder dan die van jou of van mij.

Nee, ik denk heel niet dat 1 bepaalde groep daar patent op heeft. (weer zo'n rotopmerkingrotterdam schreef:Ze zijn n.l. het gevolg van redeneren. Of denk je dat slechts een groep daar het patent op heeft ?

Mijn overtuigingen kan ik ook beredeneren, en de dingen vanuit de bijbel die echt in mn hart zitten, die heeft de H.G. levend voor me gemaakt.
Voor mij is het Woord en Geest, geen traditie en cijfers. Maar een ander laat ik daar heus vrij in hoor.
Misschien vreemd voor mensen met een voorliefde voor cijfers en tradities. Maar als je jezelf als maatstaf neemt is iedereen vreemd die anders denkt dan jij.rotterdam schreef:Vreemd dat cijfers altijd "niet belangrijk" gevonden worden door mensen die bij de kleinere groepen behoren.
Het boeit me geen knal hoe groot 'mijn' groep is (al groeit ie mega snel, en hoeven ze hun leden niet uit de kaartenbak te halen).
Trouwens, ook best wel gek hè dat alle mensen eeuwenlang geloofd hebben dat de zon om de aarde draaide.
Komt er een eigenwijs iemand opdagen en die zegt dat het precies andersom is, waar blijf je dan met je getallen en tradities

Trouwens, als cijfers jou zoveel zeggen: er zijn altijd nog méér mensen die niet in de God van de bijbel geloven dan wel.
Dus hoe belangrijk zijn die cijfers voor jou?