Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Arco schreef:Kunnen jullie ophouden met dit kinderachtige gedoe? Het is de RefoBliek niet.
Arco schreef:Doe je nu zo raar, omdat ik tegen jouw Poetin-hetze ben?
Klokken zijn van oorsprong bedoeld om boze geesten weg te jagen. Net zoals een doodskist eerst een rondje om de kerk maakt voordat deze naar binnen gaat. (daar komt dat spreekwoord vandaan) Allemaal heidens.
Faramir schreef:Wellicht is de uitwerking wat kinderachtig. De boodschap lijkt me duidelijk. Indien je jouw denkwijze doortrekt kan je zelfs de bijbel (iig het NT) bij het grof vuil zetten.
Optimatus schreef:Kerken met meerdere klokken hebben inderdaad klokken die alleen bij bepaalde gelegenheden worden geluid, zoals de Salvator in de Dom, die op de Dag van Nationale Rouw werd geluid.
Onze kerk heeft maar één klok.
Verder moet Arco niet zo jammeren over boze geesten en zo. Als hij bang is voor klokgelui, moet-ie watjes in zijn oren stoppen.
Arco schreef:Want Jeshua is mijn Verlosser en daarom neem ik Zijn woorden serieus. Hij heeft Zelf gezegd dat de Torah en de Profeten (= Oude Testament) niet afgedaan hebben.
Arco schreef:Dit is een insinuatie die je zelf bedenkt. Want Jeshua is mijn Verlosser en daarom neem ik Zijn woorden serieus. Hij heeft Zelf gezegd dat de Torah en de Profeten (= Oude Testament) niet afgedaan hebben. Hieraan willen veel mensen zich toch aan onttrekken door teksten uit hun context te halen.
Wel zeg ik, in het verband met dit topic, dat klokken, alsmede kerktoren, van heidense oorsprong zijn. De eenvoudige vraag "waar staat in de Schrift dat je heidense zaken mag 'kerstenen' " wordt blijkbaar opgevat om mij persoonlijk aan te vallen. Moet je je dan niet afvragen: zou ik dat leuk vinden? Volgens mij ben je christen geroepen: heb je naaste lief als jezelf.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten