Islam

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Spreeuw
Generaal
Generaal

Re: Islam

Berichtdoor Spreeuw » 20 nov 2015 19:44

Marnix schreef:Dat zegt niet zoveel. Het is namelijk selectief lezen. Je kan ook selectief de Bijbel lezen en terrorisme, het uitroeien van ongelovigen daarop baseren. Er zijn best teksten die daar aanleiding toe geven en als je de Bijbel niet in tijd en perspectief leest kan je ook christen-terrorisme Bijbels gaan funderen. Alleen klopt dat niet. Het is Bijbelmisbruik. Of Koran-misbruik. Hoe kunnen moslims en moslimorganisaties over de hele anders de aanslagen afkeuren terwijl ze die zelfde Koran ook als leidraad hebben? Hoe kunnen er in naam van de Bijbel zoveel misdaden zijn gepleegd? Terecht zeg je: Dat zijn geen christenen. Dat klopt. En de IS'ers zijn dan geen moslims. Maar criminelen.

Allah roept zelf op tot geweld, dus die IS'ers zijn wel degelijk moslims, omdat ze de stem van hun god opvolgen. God roept vandaag de dag (zie Nieuwe Testament) niet meer op tot geweld, dus mensen die beweren christen te zijn en toch geweld gebruiken, zijn geen christenen.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 20 nov 2015 20:07

Spreeuw schreef:Allah roept zelf op tot geweld, dus die IS'ers zijn wel degelijk moslims, omdat ze de stem van hun god opvolgen. God roept vandaag de dag (zie Nieuwe Testament) niet meer op tot geweld, dus mensen die beweren christen te zijn en toch geweld gebruiken, zijn geen christenen.

Lukas 19:27 Doch deze mijn vijanden, die niet hebben gewild, dat ik over hen koning zoude zijn, brengt ze hier, en slaat ze hier voor mij dood.

Matteüs 10:34 Meent niet, dat Ik gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.35 Want Ik ben gekomen, om den mens tweedrachtig te maken tegen zijn vader, en de dochter tegen haar moeder, en de schoondochter tegen haar schoonmoeder.36 En zij zullen des mensen vijanden worden, die zijn huisgenoten zijn.37 Die vader of moeder liefheeft boven Mij, is Mijns niet waardig; en die zoon of dochter liefheeft boven Mij, is Mijns niet waardig.

En wat moeten we met de geestelijke strijd?
Wel is waar geestelijk maar tocht een strijd.
Efeziërs 6:14 Staat dan, uw lenden omgord hebbende met de waarheid, en aangedaan hebbende het borstwapen der gerechtigheid; 15 En de voeten geschoeid hebbende met bereidheid van het Evangelie des vredes; 16 Bovenal aangenomen hebbende het schild des geloofs, met hetwelk gij al de vurige pijlen des bozen zult kunnen uitblussen.17 En neemt den helm der zaligheid, en het zwaard des Geestes, hetwelk is Gods Woord.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 20 nov 2015 20:58

Spreeuw schreef:Allah roept zelf op tot geweld, dus die IS'ers zijn wel degelijk moslims, omdat ze de stem van hun god opvolgen. God roept vandaag de dag (zie Nieuwe Testament) niet meer op tot geweld, dus mensen die beweren christen te zijn en toch geweld gebruiken, zijn geen christenen.

Matteus 10:34-39

34Meent niet, dat Ik gekomen ben om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. 35Want Ik ben gekomen om tweedracht te brengen tussen een man en zijn vader en tussen een dochter en haar moeder en tussen een schoondochter en haar schoonmoeder; 36en iemands huisgenoten zullen zijn vijanden zijn.
37Wie vader of moeder liefheeft boven Mij, is Mij niet waardig; en wie zoon of dochter liefheeft boven Mij, is Mij niet waardig; 38en wie zijn kruis niet opneemt en achter Mij gaat, is Mij niet waardig. 39Wie zijn leven vindt, zal het verliezen, maar wie zijn leven verliest om Mijnentwil, zal het vinden.

Lijkt me een duidelijke oproep tot geweld en zelfmoordaanslagen.

Serieus nu, ik begrijp dat er context is en dat er meer achter deze teksten zit, maar met voldoende selectief lezen is er dus echt wel geweldsoproepen te vinden, ook in het NT. Net zo goed dat met genoeg selectief lezen (en negeren) dit soort ideeën in de Koran te vinden zijn.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Spreeuw
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spreeuw » 20 nov 2015 21:04

benefietdiner schreef:Lukas 19:27 Doch deze mijn vijanden, die niet hebben gewild, dat ik over hen koning zoude zijn, brengt ze hier, en slaat ze hier voor mij dood.

Matteüs 10:34 Meent niet, dat Ik gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.35 Want Ik ben gekomen, om den mens tweedrachtig te maken tegen zijn vader, en de dochter tegen haar moeder, en de schoondochter tegen haar schoonmoeder.36 En zij zullen des mensen vijanden worden, die zijn huisgenoten zijn.37 Die vader of moeder liefheeft boven Mij, is Mijns niet waardig; en die zoon of dochter liefheeft boven Mij, is Mijns niet waardig.

En wat moeten we met de geestelijke strijd?
Wel is waar geestelijk maar tocht een strijd.
Efeziërs 6:14 Staat dan, uw lenden omgord hebbende met de waarheid, en aangedaan hebbende het borstwapen der gerechtigheid; 15 En de voeten geschoeid hebbende met bereidheid van het Evangelie des vredes; 16 Bovenal aangenomen hebbende het schild des geloofs, met hetwelk gij al de vurige pijlen des bozen zult kunnen uitblussen.17 En neemt den helm der zaligheid, en het zwaard des Geestes, hetwelk is Gods Woord.

Mortlach schreef:Matteus 10:34-39

34Meent niet, dat Ik gekomen ben om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. 35Want Ik ben gekomen om tweedracht te brengen tussen een man en zijn vader en tussen een dochter en haar moeder en tussen een schoondochter en haar schoonmoeder; 36en iemands huisgenoten zullen zijn vijanden zijn.
37Wie vader of moeder liefheeft boven Mij, is Mij niet waardig; en wie zoon of dochter liefheeft boven Mij, is Mij niet waardig; 38en wie zijn kruis niet opneemt en achter Mij gaat, is Mij niet waardig. 39Wie zijn leven vindt, zal het verliezen, maar wie zijn leven verliest om Mijnentwil, zal het vinden.

Lijkt me een duidelijke oproep tot geweld en zelfmoordaanslagen.

Serieus nu, ik begrijp dat er context is en dat er meer achter deze teksten zit, maar met voldoende selectief lezen is er dus echt wel geweldsoproepen te vinden, ook in het NT. Net zo goed dat met genoeg selectief lezen (en negeren) dit soort ideeën in de Koran te vinden zijn.

Matteüs 5:43-44 (NBG'51)
43 Gij hebt gehoord, dat er gezegd is: Gij zult uw naaste liefhebben en uw vijand zult gij haten. 44 Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen, 45 opdat gij kinderen moogt zijn van uw Vader, die in de hemelen is; want Hij laat zijn zon opgaan over bozen en goeden en laat het regenen over rechtvaardigen en onrechtvaardigen.

Dit zegt Jezus Christus, Gods eniggeboren Zoon. Voor het volgende Bijbelgedeelte geldt hetzelfde.

Matteüs 22:37-40 (NBG'51):
37 Hij zeide tot hem: Gij zult de Here, uw God, liefhebben met geheel uw hart en met geheel uw ziel en met geheel uw verstand. 38 Dit is het grote en eerste gebod. 39 Het tweede, daaraan gelijk is: Gij zult uw naaste liefhebben als uzelf. 40 Aan deze twee geboden hangt de ganse wet en de profeten.

Duidelijke taal, toch? Hoort mensenhaat bij het christelijk geloof? Nee, dus.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 20 nov 2015 21:16

Dat bedoel ik dus met voldoende selectief lezen.

In de Koran staat ook genoeg over naastenliefde en vrijgevigheid.

Spreeuw
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spreeuw » 21 nov 2015 11:03

Mortlach schreef:Dat bedoel ik dus met voldoende selectief lezen.

In de Koran staat ook genoeg over naastenliefde en vrijgevigheid.

Geef eens wat voorbeelden a.u.b..

Let verder eens op de vetgedrukte en onderstreepte zinnen:

Matteüs 22:37-40 (NBG'51):
37 Hij zeide tot hem: Gij zult de Here, uw God, liefhebben met geheel uw hart en met geheel uw ziel en met geheel uw verstand. 38 Dit is het grote en eerste gebod. 39 Het tweede, daaraan gelijk is: Gij zult uw naaste liefhebben als uzelf. 40 Aan deze twee geboden hangt de ganse wet en de profeten.

Dat zegt genoeg, nietwaar?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 21 nov 2015 11:11

Spreeuw schreef:Geef eens wat voorbeelden a.u.b..

Eén van de vijf zuilen van Islam is vrijgevigheid of zakat. Dat komt echt niet uit de lucht vallen, hoor.

Spreeuw
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spreeuw » 21 nov 2015 11:33

Mortlach schreef:Eén van de vijf zuilen van Islam is vrijgevigheid of zakat. Dat komt echt niet uit de lucht vallen, hoor.

Maar dit is dan kennelijk niet het grote en eerste gebod in de islam.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 21 nov 2015 12:45

Spreeuw schreef:Maar dit is dan kennelijk niet het grote en eerste gebod in de islam.

Ik begrijp niet goed waar je precies heen wilt met die opmerking. Onze God is de Beste, Onze God kampioen, daarom zijn wij in het westen relatief in goede doen?

Spreeuw
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spreeuw » 21 nov 2015 12:53

Mortlach schreef:Ik begrijp niet goed waar je precies heen wilt met die opmerking. Onze God is de Beste, Onze God kampioen, daarom zijn wij in het westen relatief in goede doen?

Dat is toch niet zo moeilijk? In het christendom is God en de naaste liefhebben het grootste gebod, maar in de islam is Allah en de naaste liefhebben blijkbaar niet het grootste gebod. Dus moslimextremisten zijn wel degelijk moslims, maar priesters die hun kinderen misbruiken zijn geen (ware) christenen. Zie de voorgaande discussie.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 21 nov 2015 13:05

Spreeuw schreef:Dat is toch niet zo moeilijk? In het christendom is God en de naaste liefhebben het grootste gebod, maar in de islam is Allah en de naaste liefhebben blijkbaar niet het grootste gebod. Dus moslimextremisten zijn wel degelijk moslims, maar priesters die hun kinderen misbruiken zijn geen (ware) christenen. Zie de voorgaande discussie.

Zoek voor de grap eens op hoe de drogreden "No true scotsman" werkt.

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 21 nov 2015 17:36

Teus schreef:Leg eens uit, wat is hier extreem christelijk?

Yoshi schreef:Oa dit "Overigens, God verbied dat we ons verdiepen in de dingen die van satan zijn."
Daarmee zeg je dat de islam van satan is. Dat is een extremistische uitspraak gebaseerd op je eigen religieuze fanatisme.
Je kan feiten benoemen, maar dat de islam van satan zou zijn is geen feit. Dit is niet meer of minder dan stigmatiseren.

Je zegt hiermee dat God ook extremistisch is en stigmatiseert.
Ik adviseer je de val in Adam nog eens te bestuderen, helemaal begrepen heb je het nog niet, kennelijk ook niet betreft de huidige wereld toestand t.o.v. de Bijbel.

Je doet uitspraken waarvan je zelf niet weet of het terecht is en dat je God beledigd.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Jerommel
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jerommel » 21 nov 2015 17:39

Mortlach schreef:
Zoek voor de grap eens op hoe de drogreden "No true scotsman" werkt.
Het is alleen geen drogreden in dit geval, hoewel je het wel zo kan gebruiken natuurlijk..

"Aan de boom herkent men de vruchten", is tenslotte ook geen drogreden.

En dat buigen we dan maar terug naar het topic:
De vruchten van de Islam.

Laat ik zeggen dat ik blij ben niet in een Moslim-land woon.
Dan toch liever in dit decadente slaperige Babylon.
Zelf vinden ze dat kennelijk ook...
Of wie zit er dan precies achter de al decennia durende import van Islam in Europa?

Maar hun religie leert hen, appellerende aan de trots van het volk, dat de heel wereld tot hun geloof zullen / moeten keren, want dat leert de Koran.
Wereldheerschappij is waar de Islam op uit is, is waar Allah op uit is.

Laten we zeggen dat vele middelen dit doel heiligen.
Van 'islamiseren' (mensen winnen voor hun religie) tot het zwaard, of erger...
Maar ook door voortplanting.

Ook de perfecte zondebok voor 'false flag operations' zoals 9/11 :-oo

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 21 nov 2015 18:12

Teus schreef:Je zegt hiermee dat God ook extremistisch is en stigmatiseert.

Dat zeg ik niet. En hiermee toon je gelijk aan dat je God voor je eigen karretje wil spannen en extremistisch bent. Van hetzelfde soort als salafisten waar het moslimextremisme zoveel vat op heeft.

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 22 nov 2015 11:25

Teus schreef:Je zegt hiermee dat God ook extremistisch is en stigmatiseert.

Yoshi schreef:Dat zeg ik niet. En hiermee toon je gelijk aan dat je God voor je eigen karretje wil spannen en extremistisch bent. Van hetzelfde soort als salafisten waar het moslimextremisme zoveel vat op heeft.

Het komt er wel op neer, omdat je niet weet waar je het over hebt.
Wat je over mij zegt maakt me niet uit, satan belaagd me op meerdere manieren.
Hoe kun je nu iets over een ander zijn fouten zeggen als je zelf niet weet wat van God of van satan is.
Ik heb God overal voor nodig, ik span Hem niet voor mijn karretje, Hij is mijn Kar.
Jij heb Hem kennelijk niet nodig, jij denk het zelf te redden, als je bepaald dingen niet ziet, de dingen die wel of niet van God zijn dan heb je een geweldige waas voor je ogen.
Je vindt het belangrijker hoe je tegenover Allah staat dan tegenover God. Kennelijk heb je het boek Genesis nog niet bestudeert.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Terug naar “[Religie] - Open forum”