mohamed schreef:Zoek de verschillen!
De brillen!!
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
mealybug schreef:De brillen!!
ineke-kitty schreef:Wat ik gezien heb, is dat dit gezin eveneens heel hartelijk was en bedachtzaam hun woorden kozen tegenover de crew van de makers , en hun mede-geloofsgenoten die de "Old Order" leefwijze aanhangen, beslist niet wilden kwetsen.
Ik vind het daarom buiten elke fatsoenlijke orde, deze mensen af te schilderen als een stelletje "religieuze mafkezen" .
ineke-kitty schreef:Dat deze amish-gemeenschap leeft onder Oudtestamentische wetten en omstandigheden, geeft ons nog niet het recht om hen "mafkezen" te noemen.
De Mormonen bijv. doen dat ook, met dit verschil dat zij meerdere vrouwen als echtgenote hebben, wat overigens verboden is binnen de "wereldse" wetgeving.
Echter "beroepen" zij zich op Oudtestamentische leefwijzen, waar "veelwijverij" werd toegestaan.
mohamed schreef:@ Faramir, dat heb ik gedaan, maar voor jou herhaal ik het graag: ik vind het religieuze mafkezen omdat ze zich verzetten tegen de tijd, een misplaatst zondebesef hebben en overal het kwaad in zien.
ineke-kitty schreef:Dat deze amish-gemeenschap leeft onder Oudtestamentische wetten en omstandigheden, geeft ons nog niet het recht om hen "mafkezen" te noemen.
De Mormonen bijv. doen dat ook, met dit verschil dat zij meerdere vrouwen als echtgenote hebben, wat overigens verboden is binnen de "wereldse" wetgeving.
Echter "beroepen" zij zich op Oudtestamentische leefwijzen, waar "veelwijverij" werd toegestaan.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 329 gasten