Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
xsidd schreef:Ik dacht ; Kunnen die mensen die het woord donders weren, niet met zijn allen gaan evangeliseren?
mealybug schreef:Hoe noemen die mensen de donderdag eigenlijk?
dingo schreef:Tja in een ander topic moesten we juist niet zwijgen en vooral niet tolerant zijn want dan doen we niet wat de Heer van ons vraagt.
mona schreef:Zeg je dit tegen mij persoonlijk (omdat je mij quote) of zeg je het in het algemeen?
bovendien heb ik in dat topic niet gezegd dat we vooral NIET tolerant moesten zijn.
Wel een beetje eerlijk blijven aub.
mona schreef:Het gaat dus niet altijd alléén om onze houding, maar ook om wat we te zeggen hebben. Of we uitkomen voor Zijn zaak, en ons niet voor Hem schamen als de situatie lastig is. Als je bespot wordt, of niet serieus genomen wordt.
mona schreef:Laten we toch ons gezond verstand gebruiken. Net wat Boaz zegt: dit is geen reclame voor het christelijk geloof. Eerder weer een bron van irritatie en spot. Soms is het beter gewoon je mond te houden.
schelpje3 schreef:Welke normale volwassen vent wil nu in zo'n pak gezien worden?
Tjonge, ik hoefde nauwelijks te schrappen om deze extreme reactie op het niet verkopen van waardeloze prullaria door een supermarkt te beperken tot zijn meest extreme vorm. Ik kreeg op het laatst het idee dat refo's dermate gevaarlijke mensen zijn (inbreken, chanteren, gijzelen, zuiveren enz), dat je ze maar het beste op kunt sluiten. Dit is een loepzuivere rant. Kun je nog wel relativeren?gravo schreef:militante arrogantie (...) 'islamisering' (...)
Strenge religieuze wetten, waar men zelf onverkort in gelooft en die men ook strikt hanteert en handhaaft, worden op agressieve wijze opgedrongen aan anderen. Iedereen moet zich aanpassen aan de leefstijl en de denkwereld van deze religieuzen. In feite doet het er niet toe of er in een samenleving, dorp of buurt een meerderheid te vinden is voor het extreme standpunt (al wil men graag suggereren dat dat zo is), de religieuze wet mag sowieso door niemand worden overtreden, omdat men zich daaraan ergert.
(...) dergelijke tirannen. Want als je ze één voet tussen de deur gunt, dan breken ze bij je binnen, ze chanteren of gijzelen je hele gemeenschap met alle mogelijke andere willekeurige geboden en verboden. Voor je het weet zijn hele streken gezuiverd van zwembad, asielzoekers, café's, sportvelden, synagoges, moskeeën, buitenlanders, vrijzinnigen, evenementen of openbare scholen. En dat weten ze zelf "donders" goed.
Sommige Barnevelders zijn kippen zonder kop (maar dan met een baard en een sharia). Opletten, dus!
gravo
elbert schreef:[
Tjonge, ik hoefde nauwelijks te schrappen om deze extreme reactie op het niet verkopen van waardeloze prullaria door een supermarkt te beperken tot zijn meest extreme vorm. Ik kreeg op het laatst het idee dat refo's dermate gevaarlijke mensen zijn (inbreken, chanteren, gijzelen, zuiveren enz), dat je ze maar het beste op kunt sluiten. Dit is een loepzuivere rant. Kun je nog wel relativeren?
Nu de simpele feiten in plaats van de onderbuikgevoelens: sommige winkeliers in een enkel dorp in de Bible belt, verkopen niet de spullen die ergens anders wel verkocht worden. So what?
Me dunkt dat er keuze genoeg is en het lijkt me dat de Jumbo in deze plaats er geen brood in zag, net als een halal slager geen varkensvlees zal verkopen omdat hij dan naar zijn klandizie kan fluiten. Dat is hun goed recht en als je dan toch een juichpak van dhr. Donders wil kopen, dan kun je vrijwel overal terecht om er 1 aan te schaffen.
hettys schreef:
Nee. Ik geloof dat ze op zijn. juichpakken zijn uitverkocht.
Wat afschuwelijk! Dit is een ramp!!! Niet alleen in het extremistisch-fundamentalistische Barneveld, maar ook in het zo liberale Amsterdam, die parel van verlicht Nederland, is er geen juichpak meer te krijgen!!!hettys schreef:Nee. Ik geloof dat ze op zijn. juichpakken zijn uitverkocht.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 420 gasten