Doodstraf voor christen in Sudan

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

parsifal
Majoor
Majoor

Re: Doodstraf voor christen in Sudan

Berichtdoor parsifal » 30 mei 2014 12:19

mealybug schreef:
Ja, opmerkelijk he, dat wanneer zij het zichzelf aandoen, het veel minder erg moet lijken dan wanneer een ander, laten we zeggen Israel, het doet .
Want die hoeven maar verkeerd te kijken, en het komt al in de krant.

Dit kwam ook in de krant. En ja er is buitensporig veel aandacht voor Israel en mogelijke misstanden daar (ik zal de laatste zijn die dat ontkent), zeker gezien de mensenrechten situaties in de omliggende landen.
Echter nu willen sommigen het afschuwelijke gedrag graag projecteren op alle moslims en dat vaak moslims zelf het slachtoffer zijn wordt vergeten, omdat het niet uit lijkt te komen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 30 mei 2014 12:21

Parsifal: "protesteren op een forum is niet echt waar naar gezocht wordt"

Dat is me inmiddels wel duidelijk geworden ja, want ik krijg me toch een stormvloed van scheldpartijen over me heen als ik blijf waarschuwen voor die verderfelijke godsdienst.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 30 mei 2014 12:24

ineke-kitty schreef:Parsifal: "protesteren op een forum is niet echt waar naar gezocht wordt"

Dat is me inmiddels wel duidelijk geworden ja, want ik krijg me toch een stormvloed van scheldpartijen over me heen als ik blijf waarschuwen voor die verderfelijke godsdienst.

Wat zelfreflectie kan geen kwaad. Het gaat meer om de manier waarop en de generalisaties.

[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 30 mei 2014 12:42

Parsifal

De manier waarop????

Is er dan een andere "manier" om dit soort walgelijke praktijken aan te pakken, door gewoon te zeggen waar het op staat?
Of moet het zogenaamd 'politiek correct' verwoordt worden?

Sorry, maar dan ben je bij mij aan het verkeerde adres.

Cathy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Cathy » 30 mei 2014 13:02

ineke-kitty schreef:Is er dan een andere "manier" om dit soort walgelijke praktijken aan te pakken, door gewoon te zeggen waar het op staat?

Probeer het eens op maroc. nl. 8)
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 30 mei 2014 13:19

parsifal schreef:Dit kwam ook in de krant. En ja er is buitensporig veel aandacht voor Israel en mogelijke misstanden daar (ik zal de laatste zijn die dat ontkent), zeker gezien de mensenrechten situaties in de omliggende landen.
Echter nu willen sommigen het afschuwelijke gedrag graag projecteren op alle moslims en dat vaak moslims zelf het slachtoffer zijn wordt vergeten, omdat het niet uit lijkt te komen.

Ik hoor en zie eigenlijk maar 2 dingen in de moslim-wereld.
De strijders die de hele dag Allahu akbar gillen en ontploffen, en de andere groep die berust en zegt, Allah heeft het zo gewild.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 30 mei 2014 14:22

mealybug schreef:
Ik hoor en zie eigenlijk maar 2 dingen in de moslim-wereld.
De strijders die de hele dag Allahu akbar gillen en ontploffen, en de andere groep die berust en zegt, Allah heeft het zo gewild.

Ik hoor ook van verkiezingen in Indonesie, waar een moslim die een christen als tweede man kiest de grote favoriet is. Of van een meisje dat zich inzet voor onderwijs voor iedereen. Ik zie een burgemeester in Rotterdam die het zo slecht niet diet enz. De ogen openhouden voor dingen waarbij je niet cynisch hoeft te reageren of te generaliseren is een groot goed.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 30 mei 2014 18:03

parsifal schreef:Ik hoor ook van verkiezingen in Indonesie, waar een moslim die een christen als tweede man kiest de grote favoriet is. Of van een meisje dat zich inzet voor onderwijs voor iedereen. Ik zie een burgemeester in Rotterdam die het zo slecht niet diet enz. De ogen openhouden voor dingen waarbij je niet cynisch hoeft te reageren of te generaliseren is een groot goed.

Ik heb alleen Al AJzeerah, dus vandaar :o

Maar goed, ik zal proberen objectief te blijven.
Wat doodstraf betreft voor religieus andersdenkenden ,een paar honderd jaar geleden deden zij die wij nu zo bewieroken, precies hetzelfde:

http://www.christian-history.org/felix- ... yrdom.html

visje36

Berichtdoor visje36 » 31 mei 2014 08:57

Ja in de geschiedenis staan christenen ook niet altijd te boek als vredelievend.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 31 mei 2014 09:39

visje36 schreef:Ja in de geschiedenis staan christenen ook niet altijd te boek als vredelievend.

Waren het wel christenen, = volgelingen van Hem, die Hem gehoorzamen?
Die passage waarin Jezus Petrus vermaand , wanneer deze het zwaard trekt, wordt tenslotte geheel genegeerd.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 31 mei 2014 09:43

Ja, het is altijd weer een dooddoener om de "geschiedenis" er bij te halen, bijv. wat Luther allemaal "fout" heeft gedaan.
Het gaat hier om het HEDEN, en wat er gebeurt met christenen die vermoord worden door de Islam.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 31 mei 2014 12:31

ineke-kitty schreef:Ja, het is altijd weer een dooddoener om de "geschiedenis" er bij te halen, bijv. wat Luther allemaal "fout" heeft gedaan.
Het gaat hier om het HEDEN, en wat er gebeurt met christenen die vermoord worden door de Islam.

Waar het om gaat is dat we kunnen leren van de geschiedenis: in dit geval is het duidelijk dat de christenen die met zoveel geweld de wereld gekerstend in het verleden niet de anti-christ bleken te zijn uit de bijbel, dus is er geen enkele reden om te denken dat geweld tegen een andere religie een teken in die richting is.
Je kunt hoogstens beweren dat de christelijke wereld inmiddels iets beschaafder is op dat gebied.

Het feit dat wij geschokt zijn als we zoiets horen zegt iets over de tijd en de plaats waar we leven en hoe we zijn opgegroeid.
Ook gif is geschapen.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 31 mei 2014 12:48

Men heeft NIETS "geleerd" uit de geschiedenis.
Het geweld neemt hand over hand toe in deze verrotte wereld, dus kom niet aanzetten met dat we iets geleerd zouden hebben van de geschiedenis.

Elke dag worden we geconfronteerd met geweld, moord en doodslag, en dan voornamelijk in Islamitische landen zoals Sudan, Syrie en Egypte.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 31 mei 2014 13:55

ineke-kitty schreef:Men heeft NIETS "geleerd" uit de geschiedenis.

Ik zeg dat we van geschiedenis zouden kunnen leren. Niet dat we dat doen, blijbaar.

Het geweld neemt hand over hand toe in deze verrotte wereld, dus kom niet aanzetten met dat we iets geleerd zouden hebben van de geschiedenis.

Elke dag worden we geconfronteerd met geweld, moord en doodslag, en dan voornamelijk in Islamitische landen zoals Sudan, Syrie en Egypte.

De wereld is zeker niet gewelddadiger dan in welke tijd dan ook. Er zijn alleen veel meer mensen.
Ook gif is geschapen.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 31 mei 2014 14:07

Niet gewelddadiger?
Kom op zeg. En het heeft niets te maken met "meer mensen".

De Here Jezus Christus had er al voor gewaarschuwd in Mattheus 24 dat het geweld in de wereld alleen maar zal toenemen.
In vers 12 staat namelijk het volgende: En omdat de ongerechtigheid vermenigvuldigd zal worden, zo zal de liefde van velen verkouden.

De ongerechtigheid zal dus VERDUBBELEN, en van kwaad tot erger worden.
Dat leert de Bijbel gewoon.

Terug naar “[Religie] - Open forum”