Mortlach schreef:Ik ben verloofd met een vrij sterke feministe, en in de tijd dat we elkaar kennen, ben ik zeker anders naar zaken gaan kijken. De ondervertegenwoordiging van vrouwen in de media, bijvoorbeeld. De manier waarop 'man' het uitgangspunt voor alles is, zelfs als het sekse-neutraal is. Bijvoorbeeld: pak een willekeurige teddybeer en vraag jezelf af welk geslacht het heeft. Ik denk dan in ieder geval nog steeds automatisch: man. En dan plak je er een strikje op en hopla: de teddybeer is ineens een meisje.
Of als je iets leest over een rechter of een dokter, een krantenartikel of zo, en halverwege lees je ineens 'haar uitspraak'. Ik betrap mezelf er dan nog steeds op dat ik even moet terugschakelen omdat ik ervan uitging dat het om een man ging.
En dan heb ik het nog maar niet over de manier waarop jonge meisjes worden geconditioneerd om van roze te houden, het huishouden te doen en zichzelf zwak te vinden.
Het zijn dat soort subtiele dingen waar feministen nog steeds - en volledig terecht - tegen strijden.
En waarom zou je daar tegen moeten striden? De Bijbel lert duidelijk dat er een verschil is tussen man en vrouw. Man en vrouw zijn gelijkwaardig maar niet gelijk. De feministen vandaag de dag willen de scheppingsorde omgooien door alle verschil in sekse, behalve het biologische, teniet te doen. Dat lijkt mij geen Bijbelse boodschap. Zoals ik zei, ga dan actievoeren voor Afghanistan of zo, dan doe je nog wat nuttigs.
Dat gezegd heb ik via mijn verloofde ook een klein kijkje kunnen nemen in de keuken (haha) van het radicale feminisme (radfem). Die lui voeren het idee tot aan het absurde door. Ik heb mensen met droge ogen zien beweren dat alle mannen (kinder)verkrachters zijn, bijvoorbeeld.
Hahahahahahaha