Bijbelse film "After the tribulation" nu in het Nederlands!

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Boerin
Generaal
Generaal

Re: Bijbelse film "After the tribulation" nu in het Nederlan

Berichtdoor Boerin » 13 mei 2014 13:57

Openbaringen 6:
En ik zag, toen Hij het zesde zegel opende, en daar geschiedde een grote aardbeving en de zon werd zwart als een haren zak en de maan werd geheel als bloed. 13 En de sterren des hemels vielen op de aarde, gelijk een vijgeboom zijn wintervijgen laat vallen, wanneer hij door een harde wind geschud wordt. 14 En de hemel week terug als een boekrol, die wordt opgerold, en alle berg en eiland werd van zijn plaats gerukt. 15 En de koningen der aarde en de groten en de oversten over duizend en de rijken en de machtigen en iedere slaaf en vrije verborgen zich in de holen en de rotsen der bergen; 16 en zij zeiden tot de bergen en tot de rotsen: Valt op ons en verbergt ons voor het aangezicht van Hem, die gezeten is op de troon, en voor de toorn van het Lam; 17 want de grote dag van hun toorn is gekomen en wie kan bestaan?

Dit gaat dus ook over de bruid? Aparte manier om je liefde te tonen van een bruidegom en aparte manier om op je bruidegom te reageren die je verwacht.
Dit is niet vervolging, maar de toorn van God.
Hoe iemand posttrib kan geloven is mij een raadsel.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 13 mei 2014 14:03

Daar komt de uitdrukking op iemand vallen vandaan. :mrgreen:

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 13 mei 2014 14:04

mohamed schreef:Daar komt de uitdrukking op iemand vallen vandaan. :mrgreen:

:lol:
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Boaz
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Boaz » 13 mei 2014 17:01

Boaz schreef:Hij weerlegt doctrines, die niet deugen.
Je kunt wel weer allerlei zijstraten induiken, maar waarom niet gewoon de INHOUD nagaan? En die is m.i. toch echt correct.

Faramir schreef: hoef geen zijstraat in te duiken om te zien dat deze man schijnbaar zo'n klein geloof heeft dat hij af moet geven op iets wat hij niet geloofd. Ik zie het al voor me, dat ik naar de kerk ga en de priester gaat tijdens de preek een uur een monoloog houden over het hindoeïsme en hoe fout dat wel niet is. Ik zou na een kwartier weglopen. Dit bouwt niets op, het tracht enkel af te breken voor eigen gemeente. Ten tweede ben ik geen calvinist en heb geen enkele behoefte om een monoloog van een uur te weerleggen oid. Ik vind het gewoon een hele zielige man die vanaf de kansel schijnbaar aan een vreemd soort zelfbevrediging doet.

Zo kleinzielig is het niet. Ik ken heel wat mensen die gebukt gaan onder o.a. de leer van de 'beperkte verzoening' die er bij hen zondag aan zondag ingeramd is, (Is het wel voor hen of niet?) en dan kan het een bevrijding zijn als je dit hoort.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 13 mei 2014 17:44

Boaz schreef:Hij weerlegt doctrines, die niet deugen.
Je kunt wel weer allerlei zijstraten induiken, maar waarom niet gewoon de INHOUD nagaan? En die is m.i. toch echt correct.

Hoe denk je zelf over Kent Hovind?

Faramir

Berichtdoor Faramir » 13 mei 2014 18:12

Boaz schreef:Zo kleinzielig is het niet.

Die indruk krijg ik wel.
Ik ken heel wat mensen die gebukt gaan onder o.a. de leer van de 'beperkte verzoening' die er bij hen zondag aan zondag ingeramd is, (Is het wel voor hen of niet?) en dan kan het een bevrijding zijn als je dit hoort.

Er zijn er ook heel wat die gebukt gaan onder dit soort mensen, lijkt me geen reden om er een preek van een uur aan te besteden hoe fout en plat de theorieën die oa deze voorganger aanhoud zijn. Een overtuigend geloof heeft geen ander geloof nodig om op te parasiteren.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 13 mei 2014 18:14

Boaz schreef:Afgezien van het feit of het waar is dat hij in de gevangenis zit voor belastingontduiking (heb er wel andere verhalen over gelezen) eens een dief, altijd en dief? Is zo iemand dan door ons voorgoed afgeschreven?

Ja, de verhalen van zijn discipelen zijn natuurlijk dat de overheid hem het zwijgen wilde opleggen omdat hij de waarheid verkondigde of soortgelijke samenzweerderige BS. Anyway, het feit is dat die man veel, heel veel geld heeft verdiend met het verpatsen van leugens, leugens die wetenschappelijk analfabete christenen zo dolgraag willen horen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

freelygive
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor freelygive » 24 mei 2014 21:50

Boerin schreef:Openbaringen 6:
En ik zag, toen Hij het zesde zegel opende, en daar geschiedde een grote aardbeving en de zon werd zwart als een haren zak en de maan werd geheel als bloed. 13 En de sterren des hemels vielen op de aarde, gelijk een vijgeboom zijn wintervijgen laat vallen, wanneer hij door een harde wind geschud wordt. 14 En de hemel week terug als een boekrol, die wordt opgerold, en alle berg en eiland werd van zijn plaats gerukt. 15 En de koningen der aarde en de groten en de oversten over duizend en de rijken en de machtigen en iedere slaaf en vrije verborgen zich in de holen en de rotsen der bergen; 16 en zij zeiden tot de bergen en tot de rotsen: Valt op ons en verbergt ons voor het aangezicht van Hem, die gezeten is op de troon, en voor de toorn van het Lam; 17 want de grote dag van hun toorn is gekomen en wie kan bestaan?

Dit gaat dus ook over de bruid? Aparte manier om je liefde te tonen van een bruidegom en aparte manier om op je bruidegom te reageren die je verwacht.
Dit is niet vervolging, maar de toorn van God.
Hoe iemand posttrib kan geloven is mij een raadsel.

Openbaring 6:12 gaat niet over de grote verdrukking, maar het begin van de toorn van God. In Mattheüs 24:29-31 gaat het namelijk over exact hetzelfde:

Revelation 6:12 And I beheld when he had opened the sixth seal, and, lo, there was a great earthquake; and the sun became black as sackcloth of hair, and the moon became as blood;
Matthew 24:29 Immediately AFTER the tribulation of those days shall the sun be darkened, and the moon shall not give her light, and the stars shall fall from heaven, and the powers of the heavens shall be shaken:

In Op. 6:12 staat dus dat met het openen van het zesde zegel de zon zwart werd en de maan als bloed werd. Wanneer gebeurt dit? Dat zegt Mattheüs 24:29: onmiddellijk na de tribulatie/grote verdrukking. En wat gebeurd er dan?

Matthew 24:29 Immediately after the tribulation of those days shall the sun be darkened, and the moon shall not give her light, and the stars shall fall from heaven, and the powers of the heavens shall be shaken:
Matthew 24:30 And then shall appear the sign of the Son of man in heaven: and then shall all the tribes of the earth mourn, and they shall see the Son of man coming in the clouds of heaven with power and great glory.
Matthew 24:31 And he shall send his angels with a great sound of a trumpet, and they shall gather together his elect from the four winds, from one end of heaven to the other.

Dus onmiddellijk na de grote vedrukking (mt. 24:29) vindt de opname plaats (mt. 24:31). Maar wat gebeurt er vóórdat de zon zwart wordt?

Matthew 24:21 For then shall be great tribulation, such as was not since the beginning of the world to this time, no, nor ever shall be.
Revelation 6:9 And when he had opened the fifth seal, I saw under the altar the souls of them that were slain for the word of God, and for the testimony which they held:
Revelation 6:10 And they cried with a loud voice, saying, How long, O Lord, holy and true, dost thou not judge and avenge our blood on them that dwell on the earth?

Het is dus duidelijk dat vóór Openbaring 6:12 de toorn nog niet is aangebroken maar de grote verdrukking van de gelovigen nog steeds aan de gang is. De toorn en de verdrukking/tribulatie zijn dus twee verschillende dingen!

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 25 mei 2014 12:39

De volgorde is m.i. dat de 2 getuigen gezonden worden omdat er geen gelovigen op aarde zijn en de 144.000 tot geloof komen en op grond van hun getuigenis er een schare tot geloof komt die niemand tellen kan en dat is de schare uit de grote verdrukking Openb 7 vers 10.

De structuur van Openbaringen kun je leggen naaste de structuur van Genesis.

De 2 getuigen worden gezonden omdat de wederhoudende macht is weggenomen en dat is de opname van de Gemeente dat dat vóór de 70 e week van Daniël is, is heel goed vanuit de Schrift aan te tonen.
Openbaring gaat op een paar aspecten na niet over de Gemeente. De Gemeente maakt er wel onderdeel van uit als de Heer komt met Zijn heiligen van engelen want dat zijn wij.
Wij maken deel uit van het oordeel en de Dag des Heeren, maar als we met Hem komen in Zijn macht en heerlijkheid dan moeten we toch eerst naar Hem toe gaan. De strijd in de hemel is a.h.w. een wisseling van de wacht, satan eruit en wij erin.
Als God duidelijk zegt dat gelovigen bewaart worden voor de toorn Gods die over Israël en de volkeren wordt uitgestort en je wilt als gelovige er toch onder lijden. Dien een verzoekschrift in, of je zolang nog mag leven, want het gaat om aardse benauwdheid en wij zijn gezegend in de hemel met elke geestelijke zegening in Christus.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 25 mei 2014 12:51

Je legt Openbaring 6 naast Mattheus 24 en dat is terecht. Maar Openb. 6 leert dat de hemel weggerold wordt als een doek na de 70e week van Daniël en de zon zal verduisterd worden en de sterren zullen vallen dat is een gebeurtenis waarbij de hemelen worden weggerold en het aardsdonker zal worden.

Als je terugkijkt naar de uitleg over de benauwdheid van Jacob die dus 1260 dagen duurt en daarna nog eens 1260 dagen verdrukking over de volkeren dan is er nog steeds sprake van de aarde.

De benauwdheid van Jacob zal onmiddelijk beginnen na de opname van de Gemeente en de dingen over zon, maan en sterren vinden pas plaats nà die 7 jaar, dus aan het einde van de 70e jaarweek van Daniël.

De uitverkorenen die bijeenvergaderd worden is niet de Gemeente in Mattheus 24 vers 31 want het gaat over de vijgenboom dus over een natie Israël van 12 stammen.
En in vers 36 gaat het over de Jongste Dag die dusdanig komt dat niemand ervan weet, gelovigen echter kunnen zeker wel weten wanneer de Heer komt om Zijn lichaam te halen want Paulus zegt dat heel duidelijk : 'Gij weet allen zeer wel". Gij zijt kinderen des lichts.

Dat er twee op een akker zijn en er één wordt weggenomen gaat niet over de opname, maar gaat over het koninkrijk op aarde en degene die wordt weggenomen is slecht af en degenen die gelaten wordt gaat het koninkrijk binnen.
Echt een kwestie van kennis nemen van de bedelingen, dan weet je ook wat Paulus zegt over de verborgenheid die aan hem is geopenbaard.

Het teken van de Zoon des mensen is niet voor de Gemeente maar voor Israël en de volkeren.
Want Hij zal Zijn engelen uitzenden en dat is de Gemeente die de uitverkoren bijeen zullen verzamelen.

Terug naar “[Religie] - Open forum”