mohamed schreef:Het zijn twee uitersten zoals jij het nu voorstelt en je weet zelf ook wel dat het nooit beide waar kan zijn, men kan niet enerzijds hebben gezondigd en anderzijds nooit van zonde gehoord hebben, toch? Je hebt van het koekje gegeten of je hebt niet van het koekje gegeten. Sprak Johannes zichzelf dan later tegen of hoe zie jij dat?
Die ESV vertaalt het anders.
No one born of God makes a practice of sinning, for God's seed abides in him, and he cannot keep on sinning because he has been born of God.
Dus gewoon lekker doorgaan met trommels koeken te verorberen, terwijl je moeder heeft gezegd dat je eraf moest blijven en er geen spijt van hebben.
Dat is volgens mij moedwillig blijven zondigen en ook geen enkele moeite doen om ermee te willen stoppen. Maar ze zondigden nog wel, want ze waren nog niet aan Hem gelijk, zei Johannes.
Net als wat Paulus zegt. Ik leef niet meer, Christus leeft in mij en later in Fil. 3 dat ie tot de opstanding wilde komen, niet dat ik het al gegrepen heb, maar ik jaag ernaar. Het is een proces.
Overigens vind ik het apart dat die Gideons eruit is gekomen met alleen die tekst te geloven dat ie is gestorven met Christus. Dat vind ik wel apart, meestal bij verslavingen krijg je gebed dat je er los van komt, maar daar doet ie volgens mij niet aan. Het Woord alleen zet dus ook vrij.