Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
ineke-kitty schreef:Moet ik nu echt uitleggen wat de Schrift leert over de toekomstige dingen die gaan komen voor deze wereld? Ga de Bijbel eens bestuderen, en leer dan dat er maar EEN Waarachtige God is, en dat is Christus Jezus. De rest is pure "invulling" van mensen wat religie heet, in het bijzonder de Oosterse religies.
Het "overgeven" aan de "goden" van de oosterse religies is niets anders dan verkocht zijn aan duivelse machten.
ineke-kitty schreef:.
Mijn " bedoeling" moge toch duidelijk zijn, dat ik uitsluitend geloof in Gods Woord, en andere "godsdiensten" volstrekt afwijs?
ineke-kitty schreef:Bartje
Je zegt: "echter als je eens kijkt naar het hindoeïsme, dan zal je zien dat er uiteindelijk ook terug wijzen naar 1 hoofd god"
Wat wil je daar nu mee zeggen?
Bijna alle oosterse religies hebben 1 hoofd god, behalve DE Waarachtige God van de Bijbel.
Pure afgoderij dus, die komt uit het brein van de satan, zo simpel is het.
En je vragen over waarom er 12 apostelen waren, en vier evangeliën, zijn niet relevant voor een wedergeboren christen.
ineke-kitty schreef:.
Mijn " bedoeling" moge toch duidelijk zijn, dat ik uitsluitend geloof in Gods Woord, en andere "godsdiensten" volstrekt afwijs?
Bartje schreef:ja daar kunnen wij niet om heen dat je dat zegt.
ben het met je eens dat je andere godsdiensten afwijst, echter als je eens kijkt naar het hindoeïsme, dan zal je zien dat er uiteindelijk ook terug wijzen naar 1 hoofd god.
en zo zijn er tal van aanknopingspunten in elk ''oude'' wereldgodsdienst die terug wijzen naar God.
en daar maakt het evangelie gebruik van en dat zie je ook in de geschiedenis.
waarom dacht je anders dat de boeddhisten de christenen haten?
ja afwijzen en terug wijzen naar God.
en nog iets hoe kan het dat een zendeling die terug komt anders denkt dan dat hij heen ging?
en waarom waren er twaalf apostelen en waren zij niet verschillend in denken?
en waarom zijn er vier evangeliën van uit verschillenden gezichtsvelden?
Bartje schreef:en nog iets hoe kan het dat een zendeling die terug komt anders denkt dan dat hij heen ging?
en waarom waren er twaalf apostelen en waren zij niet verschillend in denken?
en waarom zijn er vier evangeliën van uit verschillenden gezichtsvelden?
Bambi schreef:Dat zie je dus ook terug in die wereld godsdiensten, die de duvel uit zijn hoge hoed getoverd heeft.
Hij gebruikte daar dingen in van God maar wel op die manier, dat het je van God afhoudt en je niet naar God toebrengt.
De echte God hebben ze niet nodig.
hettys schreef:Dat is ook al zo'n christelijk verzinsel. Hoe kan dan het hindoeïsme ouder zijn dan het jodendom? Allang voordat de "echte god" zich had geopenbaard waren er al andere religies.
jaapo schreef:Ik ga nu toch echt aan kwaadwilligheid denken, als ik lees dat ws mij opnieuw beschuldigt va niet in de Levende Christus te geloven (en dus bepaalt zij en passant, dat ik geen christen ben). Zij weigert domweg, om met aandacht mijn postings hier en in andere topics te lezen, of zij snapt het echt niet en dat is dan ook niet zo best. Enfin, het is haar verantwoordelijkheid. Omgekeerd is het niet zo, maar ik eis wel mijn recht op, om een persoonlijk geloof te hebben, al is het dan anders dan dat van vele medegelovigen.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten