mohamed schreef:Om het licht te zien hoef je niet naar de staat Israël, wie ben jij om over die dominee te oordelen?
mealybug schreef:Dat zoiets niet standaard deel is van de theologie-studie als soort schoolreisje/studiereis, is eigenlijk al vrij bizar.
Vind ik niet, studenten van de kunstacademie gaan ook niet standaard naar het van Gogh museum en het huidige Jeruzalem is op zijn best een museum in relatie tot de oude stad.
mealybug schreef:Is er ook contact met joodse ''christenen'' ?
Ook daar hoef je niet voor naar die seculiere staat, zie:
Fil 3,3.
Ik hoorde dat er zelfs water in flessen wordt verkocht alleen omdat het uit de Jordaan komt, dat is de vergrotende trap van geld als water hebben en we weten dat breed de weg is die leidt naar het verderf. Jezus zal wel niet voor niks gezegd hebben ga uit van haar mijn volk (Op 18,4 vgl. Ex 33,1) en uit de vraagstelling van Jesaja kunnen we concluderen welke stad hier bedoeld wordt.
'Hoe is de getrouwe stad tot een hoer geworden! Zij was vol recht, gerechtigheid herbergde daarin, maar nu doodslagers.' (Jes 1,21)
En ook:
'Zij hebben hun bloed rondom Jeruzalem als water vergoten; en er was niemand, die hen begroef.' (Ps 79,3)
'Bouwende Sion met bloed, en Jeruzalem met onrecht.' (Mi 3,10)