Evangelische alverzoening

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Anonymous_1
Verkenner
Verkenner

Re: Evangelische alverzoening

Berichtdoor Anonymous_1 » 04 sep 2013 14:15

Openbaring 20:
11 Toen zag ik een grote witte troon en hem die daarop zat. De aarde en de hemel vluchtten van hem weg en verdwenen in het niets. 12 Ik zag de doden, jong en oud, voor de troon staan. Er werden boeken geopend. Toen werd er nog een geopend: het boek van het leven. De doden werden op grond van wat in de boeken stond geoordeeld naar hun daden. 13 De zee stond de doden die ze in zich had af, en ook de dood en het dodenrijk stonden hun doden af. En iedereen werd geoordeeld naar zijn daden. 14 Toen werden de dood en het dodenrijk in de vuurpoel gegooid. Dit is de tweede dood: de vuurpoel. 15 Wie niet in het boek van het leven bleek te staan werd in de vuurpoel gegooid.

Openbaring 21:
1 Ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Want de eerste hemel en de eerste aarde zijn voorbij, en de zee is er niet meer. 2 Toen zag ik de heilige stad, het nieuwe Jeruzalem, uit de hemel neerdalen, bij God vandaan. Ze was als een bruid die zich mooi heeft gemaakt voor haar man en hem opwacht. 3 Ik hoorde een luide stem vanaf de troon, die uitriep: ‘Gods woonplaats is onder de mensen, hij zal bij hen wonen. Zij zullen zijn volken zijn en God zelf zal als hun God bij hen zijn. 4 Hij zal alle tranen uit hun ogen wissen. Er zal geen dood meer zijn, geen rouw, geen jammerklacht, geen pijn, want wat er eerst was is voorbij.’
5 Hij die op de troon zat zei: ‘Alles maak ik nieuw!’ – Ik hoorde zeggen: ‘Schrijf het op, want wat hier wordt gezegd is betrouwbaar en waar.’ – 6 Toen zei hij tegen mij: ‘Het is voltrokken! Ik ben de alfa en de omega, het begin en het einde. Wie dorst heeft geef ik vrij te drinken uit de bron met water dat leven geeft. 7 Wie overwint komen al deze dingen toe. Ik zal zijn God zijn en hij zal mijn kind zijn. 8 Maar voor hen die laf en trouweloos zijn geweest, die zich hebben ingelaten met gruwelijke dingen, met moord, ontucht, toverij of afgodendienst, voor allen die de leugen hebben gediend: hun deel is de vuurpoel met brandende zwavel, dat is de tweede dood.’

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 04 sep 2013 14:44

Ja en dan zeiden ze dat die dus bekeerd werden na die poel.
Ik vind het toch wat erg vaag en die man van die link blijkt het met Rob Bell eens te zijn.
Ik las ook al weer van die uitspraken van God is slecht als het wel eeuwig zou zijn, hmmmmm...
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Anonymous_1
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Anonymous_1 » 04 sep 2013 14:50

Nou de meest bekende bijbeltekst dan.

Johannes 3:16
Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.

Als je echt nog steeds twijfelt vraag dan God of Hij je kan duidelijk maken wat waarheid is en wat niet.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 04 sep 2013 14:51

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 04 sep 2013 15:26

schaapje schreef:Alhoewel ik eigenlijk niet mee wil doen met een discussie over alverzoening, wil ik je toch vragen hoe jij dat ziet Lalage "In Jezus geloven" wat betekent dat voor je wat heeft de Here Jezus gedaan voor je vanuit zijn Woorden gezien.

En hoe zie je dat "je reinigen van zonden" kan een mens dat?

Je eerste vraag begrijp ik niet, dus ik weet eigenlijk niet wat ik daarop kan antwoorden.
Reinigen van zonden is iets wat je niet zelf kan! In de bijbel lezen we wat het doel van God is:

3 Dat is goed en welgevallig in de ogen van God, onze redder, 4 die wil dat alle mensen worden gered en de waarheid leren kennen. 5 Want er is maar één God, en maar één bemiddelaar tussen God en mensen, de mens Christus Jezus, 6 die zichzelf gegeven heeft als losgeld voor allen, als het getuigenis voor de vastgestelde tijd.

Kortom: de bedoeling is dat alle mensen met God verzoend worden en dat kan alleen door Jezus. Hij is als eerste opgestaan uit de dood, om ons de hoop te geven dat voor ons het leven ook niet afgelopen is bij het einde van dit aardse leven.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 04 sep 2013 15:26

Bambi schreef:Er wordt vaak vergeten, dat er veel mensen zijn, die niet eeuwig bij God zouden wìllen leven.
Die moeten er niet aan denken, dat ze dan al die zondige dingen niet meer mogen doen.

Als je inziet hoe God werkelijk is en je bent bevrijd van andere illusies, dan wil je toch niet anders dan bij Hem zijn.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 04 sep 2013 15:27

coby schreef:Ja en dan zeiden ze dat die dus bekeerd werden na die poel.
Ik vind het toch wat erg vaag en die man van die link blijkt het met Rob Bell eens te zijn.
Ik las ook al weer van die uitspraken van God is slecht als het wel eeuwig zou zijn, hmmmmm...

Inderdaad Coby, wie denk je dat gaat winnen? God of de Satan?

Bambi

Berichtdoor Bambi » 04 sep 2013 15:38

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 18:46, 2 keer totaal gewijzigd.

Anonymous_1
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Anonymous_1 » 04 sep 2013 15:47

Dat wilde ik net ook gaan vragen Bambi

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 04 sep 2013 16:08

la maar
Laatst gewijzigd door coby op 04 sep 2013 17:09, 2 keer totaal gewijzigd.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Anonymous_1
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Anonymous_1 » 04 sep 2013 16:26

Coby;

Ik lees het later even door want ik heb nu even geen tijd.

Maar wat ik zeggen wil;
Toets alles aan de bijbel.

Waarom ben je eigenlijk zo overtuigd van dat iedereen behouden is?
Is daar een reden voor?
Er zijn zoveel tegenargumenten gegeven, wat moet voor jou de doorslag geven waarvan je zegt;
''je hebt gelijk, alverzoening bestaat niet.''.

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 04 sep 2013 16:37

Anonymous_1 schreef:Coby;

Ik lees het later even door want ik heb nu even geen tijd.

Maar wat ik zeggen wil;
Toets alles aan de bijbel.

Waarom ben je eigenlijk zo overtuigd van dat iedereen behouden is?
Is daar een reden voor?
Er zijn zoveel tegenargumenten gegeven, wat moet voor jou de doorslag geven waarvan je zegt;
''je hebt gelijk, alverzoening bestaat niet.''.

Ik geloof nogal snel iets en dan ben ik weer uren bezig om in de Bijbel te kijken of het wel klopt. Ik heb nog geen site gevonden die echt duidelijk laat zien dat alverzoening klopt moet ik zeggen. Er zitten een paar mensen op een Amerikaans forum die het zeggen, eentje gaf me die link.
Laatst gewijzigd door coby op 04 sep 2013 17:13, 2 keer totaal gewijzigd.

maaarten

Berichtdoor maaarten » 04 sep 2013 16:46

@coby; je kunt beter wat minder nieuwe theorieën op interne lezen en wat meer de Bijbel zelf laten spreken. Er wordt zoveel geroepen op internet, soms zinnige dingen, soms onzin, soms opbouwend, soms schadelijke dwalingen. Zolang je op internet blijft rondstruinen op zoek naar een antwoord, blijf je alleen maar allerlei nieuwe en veelal tegenstrijdige theorieën tegenkomen. Als je het antwoord op deze vraag wil weten moet je beginnen bij de Bijbel, wat staat er nu eigenlijk over hel, oordeel, redding, verzoening etc. Met Gods Woord kom je verder dan met wat er op het internet allemaal over dat Woord staat.

Lalage schreef:Als je inziet hoe God werkelijk is en je bent bevrijd van andere illusies, dan wil je toch niet anders dan bij Hem zijn.

Ik denk dat je je ernstig vergist in hoezeer de menselijke natuur door de zonde is verdorven. Van nature zijn alle mensen geneigd God en hun naasten te haten. Je moet begrijpen, de mensen zijn geen slachtoffer van de zonde, maar dader. De mensen hebben de kant van de duivel gekozen en hebben zichzelf daarmee tot vijanden van God gemaakt. Dit maakt Gods genade ook zo oneindig groot; Hij redt de mensen niet alleen van het kwaad waarvan zij slachtoffer zijn geworden, maar vooral van het kwaad wat zijzelf zijn. God redt niet alleen slachtoffers van de tegenstander, maar Hij biedt ook keer op keer aan zijn tegenstanders aan Zich met hen te verzoenen. Maar voor hen die zich niet laten verzoenen met God, rest niets dan Zijn toorn. Vreselijk is het te vallen in de handen van de levende God!

Ik heb een ds. wel eens horen zeggen in dit verband; als God naar de hel zou gaan, de poorten open zou gooien en iedereen in de hel hetzelfde Evangelie zou aanbieden als Hij nu aan alle mensen op aarde doet, dan zouden de mensen in de hel de poorten snel weer dichttrekken. Als de mensen God van nature haten en zich in hun leven niet met Hem hebben laten verzoenen, zullen ze dat dan wel doen in de dood?

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 04 sep 2013 17:08

maaarten schreef:@coby; je kunt beter wat minder nieuwe theorieën op interne lezen en wat meer de Bijbel zelf laten spreken. Er wordt zoveel geroepen op internet, soms zinnige dingen, soms onzin, soms opbouwend, soms schadelijke dwalingen. Zolang je op internet blijft rondstruinen op zoek naar een antwoord, blijf je alleen maar allerlei nieuwe en veelal tegenstrijdige theorieën tegenkomen. Als je het antwoord op deze vraag wil weten moet je beginnen bij de Bijbel, wat staat er nu eigenlijk over hel, oordeel, redding, verzoening etc. Met Gods Woord kom je verder dan met wat er op het internet allemaal over dat Woord staat.

Denk het ook ja. Ik kap er maar eens mee.

Boaz
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Boaz » 04 sep 2013 18:13

Lalage schreef:
Ik geloof hier zeker in! Dat is toch het goede nieuws: dat Jezus voor iedereen de dood overwonnen heeft.

Schaapje schreef:
Dat staat nergens in de Bijbel, wel dat God iedereen lief heeft.

Ja hoor, dat staat er wel:
1 Tim 2:3-6
'Dit is goed en aangenaam voor God, onze Heiland, die wil, dat alle mensen behouden worden en tot erkentenis der waarheid komen. Want er is een God en ook een middelaar tussen God en mensen, de mens Christus Jezus, die Zich gegeven heeft tot een losprijs voor allen; en daarvan wordt getuigd te juister tijd.'

Het offer was dus voor alle mensen, maar ieder mens moet dit offer dan wel aannemen.

Terug naar “[Religie] - Open forum”