Je oude natuur en een nieuwe schepping in Christus zijn

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Je oude natuur en een nieuwe schepping in Christus zijn

Berichtdoor Marnix » 30 aug 2013 10:07

Ik ben het ook helemaal met Cees eens en ben het er mee eens dat religieuze mensen in sommige kerken daar totaal verkeerd mee omgaan. Ze kijken vaak naar vormen, uiterlijkheden... en hebben dan al snel hun oordeel klaar. En zo was het in de tijd van Jezus ook al. Jezus werd een vriend van hoeren en tollenaars genoemd, die teveel wijn dronk en zich met zondaren inliet.

En wat vaak is is dat men inderdaad mensen vertelt waar ze naartoe moeten, maar niet hoe. Je moet veranderen... alsof die mensen dat niet proberen. De enige manier hoe dat mogelijk is is door liefde, zoals Jezus zondaren liefhad en met hen omging. Als Jezus tegen de hoeren en tollenaars had gezegd: Je moet veranderen... en dan wil ik wel met je omgaan en jullie mijn liefde geven.... was niets veranderd. Het is juist die liefde van Hem die mensen verandert en zo moeten we ook met elkaar omgaan. Je kan nog zo religieus zijn, het serieus nemen enzovoorts, als je die liefde niet hebt is het zinloos.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 30 aug 2013 10:29

Dit is het antwoord wat je gebruikelijk krijgt, wanneer je zegt dat je je bekeerd hebt, want denk maar niet dat je er zo maar naar kunt grijpen!:
''Dat is geen waarachtige bekering.: bekeren van je oude, zondige leven.
dat zijn uiterlijke kenmerken van de mens,
maar niet uit God.''

(letterlijk de woorden pasted/copied van een 16 jarig familie-lid)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 30 aug 2013 14:36

Triest.

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 30 aug 2013 14:41

Marnix schreef:Ik ben het ook helemaal met Cees eens en ben het er mee eens dat religieuze mensen in sommige kerken daar totaal verkeerd mee omgaan. Ze kijken vaak naar vormen, uiterlijkheden... en hebben dan al snel hun oordeel klaar. En zo was het in de tijd van Jezus ook al. Jezus werd een vriend van hoeren en tollenaars genoemd, die teveel wijn dronk en zich met zondaren inliet.

En wat vaak is is dat men inderdaad mensen vertelt waar ze naartoe moeten, maar niet hoe. Je moet veranderen... alsof die mensen dat niet proberen. De enige manier hoe dat mogelijk is is door liefde, zoals Jezus zondaren liefhad en met hen omging. Als Jezus tegen de hoeren en tollenaars had gezegd: Je moet veranderen... en dan wil ik wel met je omgaan en jullie mijn liefde geven.... was niets veranderd. Het is juist die liefde van Hem die mensen verandert en zo moeten we ook met elkaar omgaan. Je kan nog zo religieus zijn, het serieus nemen enzovoorts, als je die liefde niet hebt is het zinloos.

Yes, ik ook en ook met deze post.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 30 aug 2013 15:41

Marnix
Het is juist die liefde van Hem die mensen verandert en zo moeten we ook met elkaar omgaan. Je kan nog zo religieus zijn, het serieus nemen enzovoorts, als je die liefde niet hebt is het zinloos.

Precies! Zo is het maar net. Paulus heeft het zo mooi beschreven in zijn gedicht over de liefde.
Waarom wordt dit zo weinig benadrukt in refokerken. Ze hebben het vaak alleen maar over het feit dat je je moet bekeren, maar niet over wat daarna komt: de liefde oefenen.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 30 aug 2013 15:46

Het is wel het eerste gebod; Heb God lief met heel je hart heel je verstand en heel je ziel.
En dat betekent niet dat er onder het mom van de liefde alles kan en mogelijk is.
Ook zei de Here Jezus: Wie mijn geboden bewaard die is het die Mij lief heeft.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 02 sep 2013 11:45

schaapje schreef:Het is wel het eerste gebod; Heb God lief met heel je hart heel je verstand en heel je ziel.
En dat betekent niet dat er onder het mom van de liefde alles kan en mogelijk is.
Ook zei de Here Jezus: Wie mijn geboden bewaard die is het die Mij lief heeft.

Dat beweert toch ook niemand!

Terug naar “[Religie] - Open forum”