Eeuwig Leven!

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

JHM
Kapitein
Kapitein

Re: Eeuwig Leven!

Berichtdoor JHM » 28 jul 2013 06:58

mohamed schreef:Johannes was de enige die de heilige Geest in de vorm van een duif op Jezus zag neerdalen (Joh 1,32-34) zodat hij wist wie de Christus was en van hem kon getuigen. Ook daalde God niet letterlijk neer op de Sinaï, want niemand heeft ooit God gezien (Joh 1,18) dus ook dat is beeldspraak.

Om die reden verscheen God vanaf de Sinaï in een wolk zoals Hij dat vaker doet (Ex 16,10; Num 11,25). Dat Stefanus gestenigd werd zag hij ook Gods luister (Hand 7,55), de mannen die met Paulus meereisden hoorden enkel een stem maar zagen niets (Hand 9:3-7). Als een omstander iets niet ziet is het niet meteen beeldspraak, het betekent dat de Heere openbaart wat Hij wilt openbaren aan wie.

mohamed schreef:Als je gelooft dat het nieuwe Jeruzalem letterlijk zal neerdalen, geloof je dan ook dat Jezus de hemel heeft verscheurd? :mrgreen:

'En meteen toen Hij uit het water opkwam, zag Hij de hemelen scheuren en de Geest als een duif op Zich neerdalen.' (Mar 1,10)

Ik hou het wel gewoon bij King James dat Johannes de hemel open zag gaan :wink: (Marc 1,10) .
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 28 jul 2013 15:58

Dat noem ik shoppen en als je iets vindt van je gading neem je het, maar ik koop daar niks voor. ;)

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 28 jul 2013 16:08

mohamed schreef:Dat noem ik shoppen en als je iets vindt van je gading neem je het, maar ik koop daar niks voor. ;)

Maar Matteüs wel :mrgreen:
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 28 jul 2013 16:32

mohamed schreef:Dat noem ik shoppen en als je iets vindt van je gading neem je het, maar ik koop daar niks voor. ;)

JHM schreef:Maar Matteüs wel :mrgreen:

Mattheus heeft het over een geopende hemel, doch is vooralsnog niet bewezen dat hij daar hetzelfde mee bedoelde als wat jij denkt. Hoe zie jij dat eigenlijk voor je, een letterlijk geopende hemel? Gaan de wolken dan aan de kant of komt zaagmans om de hemel doormidden te zagen? :lol:

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 11 aug 2013 12:39

Lalage schreef:Misschien moet je zoeken naar de nieuwe aarde in plaats van de hemel, want daar komen wij namelijk terecht :)

Nee hoor dat leert de Bijbel nergens. Wij verwachten de Here Jezus die ons lichaam zal veranderen , wij verwachten onze God en Zaligmaker. Een andere verachting dan het volk Israël , want zij verwachten de Messias alsnog. En de volkeren? Die verwachten niemand.
Kortom Eeuwig Leven alleen een begin, en ik denk dat we in Zijn Heerlijkheid met Hem geopenbaard worden als Zijn 10 . 0000 van engelen zoals de profetiën zeggen, wij zullen als die engelen ook uitgaan naar de 4 windstreken, en wij zouden de overgebleven gelovigen die vluchten via de Olijfberg voeden in Petra en wij zullen met Hem zijn voor ever and ever, dat betekent een taak in de duizend jaar, een taak tijdens de Grote Verdrukking. En nee hoor, niet zweven op een wolkje. Echt niet.
Voorlopig zijn we na de opname van de Gemeente minstens 1040 jaren druk bezig.

Terug naar “[Religie] - Open forum”