Christen die een vrouw van paranormale problemen afhelpt

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

sponsy

Re: Christen die een vrouw van paranormale problemen afhelpt

Berichtdoor sponsy » 12 jun 2013 12:11

@Race406
Het gaat hier om een niet-christen vrouw, dus zij heeft nooit het idee gehad om tot God te komen voor verlossing, ze heeft (uit onwetendheid) een medium gevraagd te helpen, en toen zijn foto's gemaakt.

@janneke7337 / @iedereen
Als wij als Christenen dit soort getuigenissen niet delen, blijven ongelovigen hannessen met mediums, saliekruid en weet ik al meer. Kijk voor de "grap" eens op het spirituele-jongeren forum. Die kunnen Gods licht wel gebruiken ipv al het valse licht dat er opereert. Daar praten over wat je weet over satan helpt echt geen snars. Als je hun probeert te waarschuwen voor satan en demonen, zeggen ze dat angst van de verkeerde kant is. Ik bedoel maar..

Ik ben op die site een jongen van 15 tegen gekomen, hij werd persoonlijk dingen geleerd door demonen( zijn "engelen" !) Hij dacht echt door het licht dingen geleerd te worden. Astraal reizen, remote-viewen, zielen-resetten(zijn lichtengelen gaven opdracht om zwarte demonen te vernietigen). Pas toen hij door zijn broer gevraagd is met hem naar een kerk te gaan, heeft God hem daar aan kunnen raken. Deze jongen heeft toen een licht tot hem zien komen waar zijn (tot dan toe bekende) licht bij in het niet bij viel. Sindsdien is hij om. Hij durft/wil niets meer met die site, mensen,cultuur en engelen te maken hebben (zijn goedrecht, hij kan nog niet tot de oudsten gerekend worden). Maar moet je eens voorstellen hoeveel er nog gered kunnen/moeten worden uit die misleiding. En wij zeggen Jezus' werk niet te hoeven getuigen op evt. youtube?!

Dat zovele christenen niet meer in de duivel geloven als zijnde meer dan een gedachtekronkel of niet geroepen voelen in Jezus'naam te bidden stoort me gewoon. Keith Green heeft het pakkend verwoord in muziek: Keith Green- Asleep in the light en No One Believes in Me(the devil) Anymore by Keith Green

PropertyOfJesus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor PropertyOfJesus » 12 jun 2013 13:38

sponsy schreef: Keith Green- Asleep in the light

Do you see, do you see
All the people sinking down
Don't you care, don't you care
Are you gonna let them drown

How can you be so numb
Not to care if they come
You close your eyes
And pretend the job's done

Mooie muziek inderdaad & mooi dat je zo'n hart hebt om te getuigen van Jezus! En we moeten ons licht inderdaad laten schijnen (Mattheüs 5:13-16), maar ik blijf wel graag dicht bij de Bijbel als getuigenis omdat God werkt door Zijn Woord & Geest en ik ben wel voorzichtig met dat soort filmpjes e.d. omdat niet al dat soort filmpjes even betrouwbaar zijn (zacht uitgedrukt denk ik). Als je dicht bij Gods Woord & bij Christus blijft weet je in elk geval dat het is gebouwt op een vaste Rots, of mensen het willen aannemen of niet, dat is Gods werk maar wij mogen inderdaad het zaad van het Evangelie zaaien :).
1 Korinthe 2:2 Want ik heb niet voorgenomen iets te weten onder u, dan Jezus Christus, en Dien gekruisigd.

gravo
Majoor
Majoor

Berichtdoor gravo » 12 jun 2013 20:52

sponsy schreef:(...) Astraal reizen, remote-viewen, zielen-resetten(zijn lichtengelen gaven opdracht om zwarte demonen te vernietigen) (...)

sponsey,

Je blijft er maar over door gaan, je blijft er maar mee bezig. Volgens mij ben je gewoon gefascineerd door al die occulte toestanden. Ik denk dat je er al heel veel van gezien hebt. Misschien dat je daarom ook wel zo met open mond staat te kijken naar al die Youtube filmpjes, waarop demonen te zien zouden zijn.....?

Je maakt het belangrijker dan het is.

Volgens mij stelt het allemaal niks voor. Kaf, lucht, ijdelheid, een rookpluimpje. Raak er maar niet door geobsedeerd. Ook al ben je er overtuigd van dat je aan de goede kant staat en al die dingen die je in dit soort filmpjes opzoekt, radicaal afwijst, toch kan je er desondanks heel erg door geboeid raken.

Zonde van je tijd. In de meeste gevallen is het bedrog en lucratieve aandachttrekkerij. Views op Youtube-filmpjes leveren ook geld op, snap je?

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Kvinna
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Kvinna » 12 jun 2013 21:13

Ik vind het eigenlijk vooral eng dat Sponsy zich zo in dit soort dingen zit te verdiepen. Zelfs op die forums leest.
Je moet wel oppassen, demonen en zo bestaan en je moet er vooral ver vandaan bij blijven, niet er zoveel mogelijk over lezen en kijken.

sponsy

Berichtdoor sponsy » 12 jun 2013 23:40

@gravo

Ik blijf er inderdaad over doorgaan. Ik lees alleen maar excuses om vooral mensen te laten doormodderen in de spirituele sferen terwijl christenen beweren het walhalla gevonden te hebben, maar te bang zijn om andere verloren zielen het Koningkrijk van God nabij te brengen.
Dingen als 'bidden op straat is niet mijn ding'.. dat is vlees die zegt een deuk op te kunnen lopen.

(...) Astraal reizen, remote-viewen, zielen-resetten(zijn lichtengelen gaven opdracht om zwarte demonen te vernietigen) (...)

Ik ben niet gefascineerd door astraal reizen etc. Ik heb nog nooit glaasje gedraaid oid en zal nooit uittreding oefenen. ik ben niet gek. Maar ik ben wel gefascineerd over wat de werkelijk inhoud, in hoeverre we misleid zijn, en in hoeverre we als mensheid elkaar dom houden. Hoeveel excuses die ons ingefluisterd zijn door de leugenaar blijven we in stand houden?!
Ik wil van mensen leren welke fouten ze begaan hebben. Vele christenen zijn oh zo bang, waar is het geloof ? Jezus was niet bang, en hij droeg zijn leerlingen op het Koningkrijk Gods uit te dragen, om mensen te verlossen. Angst en Faith zijn elkaars tegenovergestelden toch?

Valt je ook niet op dat diegenen die uit de diepste goot komen en aangeraakt zijn door God, het sterkst zijn in Zijn leger? Sommige mensen weten hoe erg het is zonder God, die mensen weten wat ze noooit meer willen. Hoeveel christenen hebben geen idee in wat voor zegen te vertoeven. Ik wil niet beweren dat ik het wel weet, maar als ik van een voormalige spiritist weet hoe hij misleid was mag ik hopen dat ik er niet zelf in trap. Je kop in het zand steken heeft in ieder geval geen zin.

gravo schreef:Zonde van je tijd. In de meeste gevallen..
Waarom haakt iedereen altijd af als er rotte appels in het spel zijn? ik zou zeggen, zoek de goede appels en leer ervan.

gravo schreef:Je maakt het belangrijker dan het is.
Ben erg benieuwd wat je met "het" bedoeld. Een ding weet ik zeker.. het 'spirituele' LIJKT veel aantrekkelijker dan wat men KENT van de kerk! Ik wil wedden; 90% van de Nederlanders ziet christendom als dood & saai geloof, als religie waarvanuit oorlogen voortkomen zoals in de beeldenstorm. Maar als je leest wat de vruchten van de Geest zijn, dan zou het LEVEN er dus af moeten spatten (vanuit vertrouwen in God)! Niet een leven met entertainment, maar een leven met Vreugde (ondanks de lautering). Als Christen zou je niet onopgemerkt door het leven kunnen gaan.
Openbaring 3 schreef:15 Ik weet wat u doet, hoe u niet koud bent en niet warm. Was u maar koud of warm!
16 Maar nu u lauw bent in plaats van warm of koud, zal ik u uitspuwen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 13 jun 2013 09:35

Kvinna schreef:Ik vind het eigenlijk vooral eng dat Sponsy zich zo in dit soort dingen zit te verdiepen. Zelfs op die forums leest.
Je moet wel oppassen, demonen en zo bestaan en je moet er vooral ver vandaan bij blijven, niet er zoveel mogelijk over lezen en kijken.

Dat ben ik helemaal met je eens Kvinna!
Het is levensgevaarlijk.
Het feit dat Sponsy zelf zegt: ik blijf er inderdaad over doorgaan, doet mij huiveren. Je komt er zomaar niet los van kennelijk. :?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 13 jun 2013 10:42

Je zou bijna zeggen dat ze ervan bezeten is... :wink:
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

juliavdweerdhof
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor juliavdweerdhof » 13 jun 2013 13:42

sponsy schreef:Bizar verhaal, getuigenis uit Amerika;
Een vrouw ziet dat op een plantsoen planten verwijderd worden, en vroeg of ze die planten mocht hebben. Nadat ze de planten thuis had geplant begon de demonen activiteit.
Fijn om te zien Tom Fischer(Christen) in de wereld van het paranormale een(de!) uitkomst bied.
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 25p_5UWMHs

Dit soort mensen verdienen niet eens de aandacht die ze nu gegeven wordt, dit soort dingen zijn regelrechte onzin

sponsy

Berichtdoor sponsy » 13 jun 2013 14:17

juliavdweerdhof schreef:dit soort dingen zijn regelrechte onzin
Als jij denkt dat dit onzin is, dan vraag ik me af of je de Bijbel uberhaupt serieus neemt. Neem bijvoorbeeld:
Matteüs 8 schreef:31 De boze geesten smeekten Hem en zeiden: Indien Gij ons uitdrijft, laat ons dan in de kudde zwijnen varen.
32 En Hij zeide tot hen: Gaat heen! Zij voeren uit en gingen in de zwijnen; en zie, de gehele kudde stormde langs de helling de zee in en zij kwamen om in het water.

sponsy

Berichtdoor sponsy » 13 jun 2013 14:31

Het doet mij huiveren dat christenen huiveren voor demonen etc. terwijl wij diegenen zijn die van Jezus de opdracht hebben gekregen om demonen uit te werpen en zieken te genezen. Aan de reacties te lezen zou je zeggen dat we denken dat Jezus Christus die in ons is, ondergeschikt is aan zonde/ziekte & demonen. [-(

In Jakobus staat letterlijk, als er iemand ziek is binnen de gemeente, laat oudsten bij hen komen, en de zieke zal genezen. Ik vraag me met klem af op basis waarvan de titel 'oudsten' vandaag de dag gehanteerd wordt. Als zij ook oh zo bang zijn en/of denken dat ziekte een les van Hem is (en dus God niet als God zien).. wat is er dan van Zijn gemeente over? (Weet dat zelfs Jezus een 2e keer de hand op legde voor complete genezing Mark 8:23)

Inderdaad; Het is levensgevaarlijk. (en ik heb Prijs de Heer er zelf niets van meegemaakt) Maar als we anderen in het sop laten gaarkoken.. wat voor christen ben jij dan?
Geloof betekent niet de tekst kennen of een ticket voor de hemel hebben,
Geloof betekent vanuit hoop ageren en vertrouwen op Hem.

Je komt er zomaar niet los van kennelijk.
Je zou bijna zeggen dat ze ervan bezeten is..
Ik vind het eigenlijk vooral eng dat Sponsy zich zo in dit soort dingen zit te verdiepen. Zelfs op die forums leest.Je moet wel oppassen, demonen en zo bestaan en je moet er vooral ver vandaan bij blijven, niet er zoveel mogelijk over lezen en kijken.
Erover lezen is nog niet exact hetzelfde als spiritisme uitvoeren..
Trouwens, de misleiding is al veel dichterbij te vinden: Dan Mohler on Fear

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 13 jun 2013 14:50

sponsy schreef:In Jakobus staat letterlijk, als er iemand ziek is binnen de gemeente, laat oudsten bij hen komen, en de zieke zal genezen. Ik vraag me met klem af op basis waarvan de titel 'oudsten' vandaag de dag gehanteerd wordt. Als zij ook oh zo bang zijn en/of denken dat ziekte een les van Hem is (en dus God niet als God zien).. wat is er dan van Zijn gemeente over? (Weet dat zelfs Jezus een 2e keer de hand op legde voor complete genezing Mark 8:23)

Hoe bestaat het dan nog dat er zieke christenen zijn? Waarom wordt er dan gebeden voor de zieken? Waarom genezen sommige ziekten soms wel (maar soms ook niet), maar andere nooit - zoals AIDS?

Maar het is waterdicht hoor. Als iemand ziek is, de oudsten komen bij hem en hij geneest al gauw, dan is het een bevestiging van de Bijbel. Geneest hij pas na lange tijd, dan is het een bevestiging van de Bijbel en een les geduldig te zijn; Geneest hij niet, dan is het een bevestiging van de Bijbel dat God met iedereen een plan heeft en het kwade ten goede kan gebruiken.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 13 jun 2013 15:08

Sponsy, wat jij er nu van bakt, kan echt niet!
De ziekten zijn in de wereld gekomen door de zondeval.
En als je er geen verstand van hebt moet je er verre van blijven.

De Heere Jezus genas zieken ja, maar Hij had die macht, wij als gewone stervelingen niet.
En iemand wordt niet zomaar door de duivel bezeten hoor.
Als dat wel zo is, kun je beter een predikant erbij roepen, met verstand van demonen.
Als je verstandig bent, laat je het los en kijkt nooit meer naar een site of filmpje hierover, anders raak je straks
zelf totaal in de ban van het kwade.

irmo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor irmo » 13 jun 2013 16:58

Oke, ik heb het eerste filmpje ook even bekeken. Ik moet zeggen dat ik met moeite het filmpje uitgekeken heb, ik vond het vreselijk amerikaans.

Oke, wat ik zie dus hè:

De eerste foto is gemaakt door iemand die zn camera niet goed heeft schoongemaakt.
De 2e foto is nep. Ik zie niks anders dan rook. Zeer zeker geen rare demon die heeft besloten om zich als rook te manifesteren.

Wat dat geklets van die man betreft: Volgens mij legt hij gewoon uit wat er gebeurt met je denken als je denkt dat je een demon in huis hebt waar je denkt slachtoffer van te zijn. :P Komt op mij heel erg over als self-fullfilling prophecy. Hij zegt ook: Als je denkt dat je je schuldig moet gaan voelen, dan zit je al mis. Schuldgevoel doet rare dingen met een mens, en daar heeft ie volkomen gelijk in. En als je denkt dat er iets mis, ga je je ernaar gedragen en dan krijgt het macht over je. Dus in die zin heeft hij volkomen gelijk, maar daar maakt hij vervolgens ook handig gebruik van door zichzelf te verkopen.Hij gebruikt daar het smoesje van de Here Jezus voor, maar het gaat hem voornamelijk om zichzelf.

Ik heb wel eens een echte uitdrijving meegemaakt, en die gaat zeer zeker niet zo. :shock:

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 13 jun 2013 17:33

irmo schreef:Ik heb wel eens een echte uitdrijving meegemaakt, en die gaat zeer zeker niet zo. :shock:

Ik ben dan weer cynisch genoeg om te denken dat je nog nooit een echte uitdrijving hebt meegemaakt - simpelweg omdat die niet bestaan!

irmo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor irmo » 13 jun 2013 17:40

Mortlach schreef:
Ik ben dan weer cynisch genoeg om te denken dat je nog nooit een echte uitdrijving hebt meegemaakt - simpelweg omdat die niet bestaan!

De priester en het '"slachtoffer" dachten er wel zo over anders. En waarom bestaan uitdrijvingen niet? Ik heb een enorme verandering gezien in degene, die niet te verklaren was door middel van hysterie, overdracht, groepsdruk, of wat anders. Wat moet ik daar dan van vinden?

Terug naar “[Religie] - Open forum”