Mortlach schreef:Hahahahaha...
Mag ik je hartelijk bedanken dat je NIET gaat bepalen wat ik allemaal wel of niet weet.
Dan dank ik jouw voor het mij in de mond leggen wat ik niet zeg...
Wie de bal kaatst, kan hem terug verwachten...
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Mortlach schreef:Hahahahaha...
Mag ik je hartelijk bedanken dat je NIET gaat bepalen wat ik allemaal wel of niet weet.
1a2b3c schreef:Vertel eens? (Dit is overigens gewoon mijn mening, maakt het iets uit dat iemand vóór mij blijkbaar ook die mening had?)
alexander91 schreef:Jij weet heel goed dat er iets is na de dood, maar jij wilt het niet accepteren.
maran schreef:denk je echt dat er ook maar ooit iemand echt in een zoutpilaar is veranderd?
het is beeldspraak.
het wil ons iets leren.
alexander91 schreef:Dan dank ik jouw voor het mij in de mond leggen wat ik niet zeg...
Wie de bal kaatst, kan hem terug verwachten...
alexander91 schreef:Jij weet heel goed dat er iets is na de dood, maar jij wilt het niet accepteren.
Harmonica schreef:
Zou je iets uitgebreider kunnen onderbouwen waarom je denkt dit beeldspraak is? Want in een boek dat claimt dat de zoon van God mens werd, doden liet herrijzen, zelf herrees uit de dood, water in wijn veranderde etc, vind ik iemand die in een zoutpilaar veranderd nou niet echt het meest ongeloofwaardig. Hoe bepaal jij wat beeldspraak is en wat daadwerkelijk heeft plaatsgevonden?
Dat is idd waar als je het mogelijk acht dat er een andere god of goden zijn. Maar voor zover mij bekend is het bij geen enkele godsdienst verkeert om de christelijke moraal er op na te houden. Negatief gezien: niet stelen, liegen, moorden ... enz. Positief gezien: elkaar helpen, God en de naaste liefhebben.Mortlach schreef:Voornamelijk: wat nou als er inderdaad een leven na de dood is, maar je aanbidt de verkeerde god? Dan zit je nog steeds in de nesten. In de kern gaat het dus om een valse tegenstelling, omdat er meer dan 2 opties zijn die oorspronkelijk worden gegeven.
Die geestelijke terreur uit de sektarische kringen hoort dan ook niet bij het christendom.Mortlach schreef:Maar goed, het is een prima argument als je toch al christen bent hoor. Er is ook over het algemeen niets mis met 'het christelijke leven' - tenzij je met de geestelijke terreur te maken hebt die nog wel eens wil voorkomen in meer sektarische kringen. Maar het overtuigt mij bepaald niet om dat leven over te nemen.
maran schreef:
alles wat je hier opnoemt zie ik als beeldspraak of als mythe - niet als feitelijke gebeurtenissen.
water in wijn veranderen komt eerder voor - Dyonisus.
op water lopen - Boeddha.
opstanding uit de dood; goden, die mens worden en nederdalen op aarde... etc.
1a2b3c schreef:Dat is idd waar als je het mogelijk acht dat er een andere god of goden zijn. Maar voor zover mij bekend is het bij geen enkele godsdienst verkeert om de christelijke moraal er op na te houden. Negatief gezien: niet stelen, liegen, moorden ... enz. Positief gezien: elkaar helpen, God en de naaste liefhebben.
Die geestelijke terreur uit de sektarische kringen hoort dan ook niet bij het christendom.
Harmonica schreef:
Als je zelfs de kruistocht af doet als mythe, wat voor inhoud heeft het christendom dan überhaupt nog?
Lock&Stock schreef:Alexander91 zei: "Jij weet heel goed dat er iets is na de dood, maar jij wilt het niet accepteren."
Dan ben je heel duidelijk aan het bepalen wat iemand schijnbaar denkt. En dat is niet netjes
Mortlach schreef:http://www.youtube.com/watch?v=iClejS8vWjo
Mooi onder woorden gebracht.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten