Nieuwe paus laatste paus ?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

boer
Majoor
Majoor

Re: Nieuwe paus laatste paus ?

Berichtdoor boer » 12 mar 2013 22:03

Faramir schreef:De butler had natuurlijk wel meer gedaan dan 'er wat van gezegd'. Hij heeft diefstal begaan en meer van dat soort dingen. Daarvoor is hij berecht in een eerlijk proces en schuldig bevonden. Overigens heeft hij inmiddels al gratie gekregen en de paus heeft hem een mooie baan aangeboden die hij heeft geaccepteerd.

Hij had pausale documenten meegenomen, welke hij openbaar had willen maken om de foute praktijken van het vaticaan openbaar te maken en aan de kaak te stellen, had ik begrepen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 12 mar 2013 22:05

Zou daar ook nog een theorie over bestaan, net als over de laatste paus?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 12 mar 2013 22:06

boer schreef:Hij had pausale documenten meegenomen, welke hij openbaar had willen maken om de foute praktijken van het vaticaan openbaar te maken en aan de kaak te stellen, had ik begrepen.

Zijn doel was om de paus te helpen, maar op de verkeerde manier (het stelen van vertrouwelijke documenten is niet goed). Vandaar dat de paus hem uiteindelijk gratie heeft verleend en een goede baan heeft gegeven voor zijn vertrek.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 12 mar 2013 23:00

Ik ruik een nieuwe bestseller van Dan Brown in de maak. En de butler heeft het gedaan :mrgreen:

Maar goed, als je zelf niet bij een club bent aangesloten, is het makkelijk om ergens tegenaan te schoppen.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 13 mar 2013 00:08

Dat is wel zo Kathleen, maar als je bij een club zit waarbinnen een sterk saamhorigheidsgevoel heerst zoals de RKK of de PKN, dan heb je ook snel het gevoel dat anderen schoppen, terwijl het ook gewoon terechte kritiek kan zijn die geuit wordt. Ik vind dat we dat onderscheid in ogenschouw moeten nemen, want terechte kritiek dient ten alle tijde gehoord worden.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 13 mar 2013 09:25

Is er nog geen nieuwe paus? Je zou bijna gaan vrezen dat dat conclaaf niet bepaald wordt geleid door de Heilige Geest. Hoe moeilijk kan het zijn om iedereen in een keer hetzelfde te laten stemmen?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 13 mar 2013 09:33

Sorry Jaapo, ik zal geen grapjes meer maken over de paus, maar vond dat wel de aardigste. Ik was eerst echt bang dat de laatste Petrus Romanus eraan kwam, maar las ergens dat het niet klopt, dit is gekopieerd van Simply Put van christian forums:
Ok boys and girls a 10 min search and simple math helps
The prophesy was from 1143 ad. Pope Innocent, the 165th pope was in rule at the time.
Well 112 popes after the 165 th would make the prophesy about the 277 th pope
Glad you asked: CATHOLIC ENCYCLOPEDIA: List of Popes
Sorry guys. The current pope is only the 265th. There is another 12 popes to go.
So much for the Malachy marlakie
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 13 mar 2013 09:40

Mortlach schreef:Is er nog geen nieuwe paus? Je zou bijna gaan vrezen dat dat conclaaf niet bepaald wordt geleid door de Heilige Geest. Hoe moeilijk kan het zijn om iedereen in een keer hetzelfde te laten stemmen?

Goed opgemerkt.
maar hoe dan ook, niets is wat het lijkt.
Hoe vroom iedereen ook achter elkaar aan schuifelt met gevouwen handen, de waarheid is heel wat minder rooskleurig:
Zeer goed artikel:
http://news.nationalpost.com/2013/03/08/vatican-bank/

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 13 mar 2013 14:11

JeeWee schreef:Gekonkel en intriges zijn nergens vreemd, ook niet in onze kerken.
Gelukkig dat daar de zegen van God niet van afhankelijk is.

Dat is het dus wel.

Want de Geest wijkt waar onvrede, gelieg en twist is.
Een verdeeld huis kan niet staan.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 13 mar 2013 14:58

boer schreef: Want de Geest wijkt waar onvrede, gelieg en twist is.
Een verdeeld huis kan niet staan.

Kortom, reeds tijdens het leven van Christus heeft God al jammerlijk gefaald. Dat is tenminste de conclusie die je dan zal moeten trekken. Dat kan natuurlijk dat je dat denkt, maar dan ben je al lang en breed geen christen meer. Ook dat is niet erg maar kom er dan gewoon eerlijk voor uit.

En dan kunnen we in dit topic gewoon weer teruggaan naar het onderwerp; nieuwe paus de laatste paus?
Ik heb nog steeds geen enkel aannemelijk verhaal gelezen dat dat zo zou zijn, laat staan bewijs.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 13 mar 2013 15:08

Hier nog een keer de link:
Ik denk dat je dit: http://news.nationalpost.com/2013/03/08/vatican-bank/ niet gelezen hebt.
Wou je dergelijke praktijken vereenzelvigen met de christelijke gemeenten van destijds, nee toch?

Faramir

Berichtdoor Faramir » 13 mar 2013 15:14

boer schreef:Hier nog een keer de link:
Ik denk dat je dit: http://news.nationalpost.com/2013/03/08/vatican-bank/ niet gelezen hebt.

Ik ben mij voor een klein deel bewust van de zooi die het is bij de Vaticaanse bank. De komende paus zal flink moeten huishouden om een en ander op orde te krijgen. Maar eerst moet het probleem onderzocht worden, tot die tijd blijft het slechts vaag gewauwel in de rondte.
Wou je dergelijke praktijken vereenzelvigen met de christelijke gemeenten van destijds, nee toch?

Wou jij beweren dat de apostelen allemaal en altijd tevreden waren en het altijd met elkaar eens? Want dat is feitelijk wat je beweert. En draai er eens niet omheen maar erken gewoon dat je zulke uitspraken te pas en te onpas gebruikt en vaak er naast zit.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 13 mar 2013 17:11

Faramir schreef:Wou jij beweren dat de apostelen allemaal en altijd tevreden waren en het altijd met elkaar eens? Want dat is feitelijk wat je beweert. En draai er eens niet omheen maar erken gewoon dat je zulke uitspraken te pas en te onpas gebruikt en vaak er naast zit.

De apostelen waren door God gekozen.
Een leerverschilletje over wat voor heidenen gold en wat voor joden is het enige wat ik kan vinden aan ''onenigheid''.
Geen moorden, witwassen van geld, machtsposities, etc.
Maar goed, de nieuwe bankdirecteur van het Vaticaan komt uit de oorlogsbotenfabriek en heeft een smetteloze reputatie
Ahum.
Ze zullen toch niets met de vrijmetselarij te maken hebben?

Faramir

Berichtdoor Faramir » 13 mar 2013 17:13

Fijn dat je zo ruimhartig toegeeft dat er dus onder de apostelen al onenigheid was. Dat terwijl Jezus Christus ze zelf onderwezen heeft en de heilige Geest op hen was neergedaald.

Dan kunnen we dit zijpaadje van jou ook weer achter ons laten.

Kvinna
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Kvinna » 13 mar 2013 19:09

Habemus papam!

(als ik het goed schrijf).

Witte rook. Toch mooi om het live mee te kijken.

Terug naar “[Religie] - Open forum”