JeeWee schreef:Maar hoe is het in de 'gewone' wereld
Daar is zoveel te doen, ik probeer mijn best te doen in veel kleine dingen maar wil nog meer doen voor mijn omgeving. Ik ben er van overtuigd dat ons geloof pas echt tot zijn recht komt als wij de liefde van Jezus delen met anderen, als ze Hem door ons zien leven en andersom. De dankbaarheid die je bij mensen in de ogen ziet wanneer je iets voor een ander doet zonder wat te verwachten bijvoorbeeld.
JeeWee schreef:bij je buren
Ik heb achter het raam van mijn voordeur een mooie tekst hangen uit Johannes, die zowel voor de buren, voorbijgangers als de postbode zichtbaar is. Verder spreek ik mijn buren niet heel vaak.
JeeWee schreef:op je werk
Op mijn werk weten mijn collega's dat ik christen ben, ze trekken zich er overigens weinig van aan want de naam van de Heer en Zijn geliefde Zoon vliegt me geregeld om de oren. Ik gooi wel eens een balletje op maar dan volgt er veelal een scheve blik, een lach of een zucht. Dat is jammer maar ik ben niet op mijn werk om mijn geloof op te dringen, de meeste hebben er geen oren naar zoals velen. Ik probeer overigens wel altijd vriendelijk, geïnteresseerd en behulpzaam te zijn. Bijvoorbeeld door de collega die moeilijk loopt een lift naar de bus te geven als ik hem richting de bus zie lopen of soms naar het station om even wat te kletsen en interesse te tonen.
JeeWee schreef:bij Albert Heijn
Eens in de maand zamelen we vanuit de gemeente eten in voor de voedselbank, we hebben een mooie gele juten tas met boodschappenlijstje waar ik mij mee door de supermarkt beweeg. Nu is er eigenlijk nog nooit een gesprek uit voortgekomen maar wat niet is kan nog komen. Tevens heb ik een sleutelhanger van visje met de tekst 'Jezus volgen? Laat Hem dan wel voorgaan!', iedere keer als ik mijn bonuskaart overhandig hoop ik dat de cassiere een glimp opvangt. Maar als ik iemand zie stuntelen met het inpakken van zijn boodschappen zal ik zeker niet schromen een helpende hand te bieden!
Vaak zeggen mensen als je ze helpt 'bedankt' en dan zeg ik 'graag gedaan', hier zou ik God meer in willen betrekken met een passender antwoord als 'dank God'.
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.