Faramir schreef:Dat het misbruik naar buiten gekomen is en dat er nu daadwerkelijk wat aan gedaan wordt vinden ook ik en veruit de meeste katholieken die ik erover gesproken heb een goede zaak. Het is spijtig echter dat het vele tientallen jaren te laat gebeurd is. Nu valt er niets meer te voorkomen in tegenstelling tot staatsinstellingen en bijvoorbeeld bij jeugdzorg.
Maran ik weet dat je een zeer ongenuanceerd beeld hebt van de katholieke Kerk en religie in het algemeen. Dat is ook de reden van je permanente ban geweest op een ander forum. Gelukkig zijn de meeste mensen nog wel in staat om zowel het slechte als het goede te zien.
hey, je lijkt goed geïnformeerd te zijn - geweldig dat je dat ook even hier vermeld....bravo.

en ook meteen weer een oordeel klaar....heel knap.

ik heb een realistisch beeld van het verleden van De Kerk en het stoort mij in hoge mate dat veel onschuldige, lieve en goede mensen, die trouwens ook christelijk waren in het verleden door die Kerk zijn omgebracht en/of gemarteld.
dat zijn zaken die ik niet kan en niet wil begrijpen.
maar helaas willen de meesten alleen maar mooie en halleluja verhalen horen en al het afschuwelijke met de mantel der 'liefde' bedekken [m.a.w. de beerput]
dat valt voor mij onder schijnheiligheid.....valse vroomheid.
voor mensen die geloven heb ik alle respect.
maar daar heb ik het niet over.
heb laatst een begrafenis bijgewoond in de RKK en ik was erg ontroerd door de manier waarop dit plaatsvond.
ook kijk ik vaak naar diensten op TV en kan erg genieten van kerkmuziek in vele varianten.
maar om wantoestanden, die hebben plaatsgevonden en nog plaatsvinden onder het vloerkleed te schuiven, m.a.w. [als je ze niet noemt hebben ze ook niet plaatsgevonden] daarentegen is iets wat ik verafschuw.