Wat is waarheid en wat is leugen?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

xsidd
Majoor
Majoor

Re: Wat is waarheid en wat is leugen?

Berichtdoor xsidd » 25 dec 2012 22:54

@Mortlach

Je begrijpt toch wel dat er grenzen zijn? Of wil je ontkrachten wat ik zeg?

Nu ja...

Groet

Trajecto
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Trajecto » 25 dec 2012 23:02

mohamed schreef:Ik denk niet dat Einstein het tegenbeeld van Jezus is, ik heb eerder de indruk dat het iemand met een gemiddeld IQ was die postuum de hemel is ingeprezen vanwege een theorie die relatief weinig voorstelde. :lol:

Ik maak me toch sterk dat een natuurkundige en hoogleraar toch wel een hoger IQ heeft dan het gemiddelde. :puh:
Maar ja wie ben ik 8-[
Nulla aetas ad discendum sera

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 25 dec 2012 23:30

@Mohamed

Ik verwacht geen antwoord van je over wat je zou kiezen, ook al vroeg ik je het wel.

Ik vraag het aan je om je te laten zien, dat het niet of simpel is, een goede keus te maken soms...

Hartelijke groet

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 26 dec 2012 00:21

Trajecto schreef:Ik maak me toch sterk dat een natuurkundige en hoogleraar toch wel een hoger IQ heeft dan het gemiddelde. :puh:
Maar ja wie ben ik 8-[

Ach, het was een kans om een grapje te maken met het begrip 'relatief'...

Dankzij Einstein is de totale kijk op tijd en ruimte op de schop gegaan. Als je dat weinig vindt voorstellen, heb je wel bijzonder hoge verwachtingen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 26 dec 2012 00:24

xsidd schreef:@Mortlach

Je begrijpt toch wel dat er grenzen zijn? Of wil je ontkrachten wat ik zeg?

Nu ja...

Groet

Wat hebben grenzen ermee te maken?

Jij zegt: als alle drugs zouden worden aangepakt, stort de economie in.

Oftewel: jij gelooft dat de hele economie afhankelijk is van drugs. Ik ben gewoon benieuwd welke drugs precies en hoe dat dan zit. Ik wacht rustig op onderbouwing en tot die tijd lees ik het maar als grootspraak.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 26 dec 2012 00:24

mohamed schreef:Ik denk niet dat Einstein het tegenbeeld van Jezus is, ik heb eerder de indruk dat het iemand met een gemiddeld IQ was die postuum de hemel is ingeprezen vanwege een theorie die relatief weinig voorstelde. :lol:

Trajecto schreef:Ik maak me toch sterk dat een natuurkundige en hoogleraar toch wel een hoger IQ heeft dan het gemiddelde. :puh:
Maar ja wie ben ik 8-[

Mortlach schreef:Ach, het was een kans om een grapje te maken met het begrip 'relatief'...

Dankzij Einstein is de totale kijk op tijd en ruimte op de schop gegaan. Als je dat weinig vindt voorstellen, heb je wel bijzonder hoge verwachtingen.

Slechts een onschuldig woordgrapje, of is Einstein nou boos op mij? :shock:

mohamed

Berichtdoor mohamed » 26 dec 2012 00:30

xsidd schreef:@Mohamed

Je zegt dat je in een staat woont van vrede... Welke staat bewoon je?

Ik woon in een staat waar overtreders van de wet niet kunnen komen.

Trajecto
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Trajecto » 26 dec 2012 00:31

Mortlach schreef:Ach, het was een kans om een grapje te maken met het begrip 'relatief'...

Oei ja, dat zal het zijn, en ik had dat niet in de gaten. :oops:

Tja precies, ik vond het ook al zo merkwaardig; nou ja grapjes heb je soms niet in de gaten. :-?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 26 dec 2012 00:40

Trajecto schreef:grapjes heb je soms niet in de gaten. :-?

Zoals Toon Hermans al zei, we kunnen ons niet de hele avond wat zitten kapot lachen. :lol:

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 26 dec 2012 01:10

@Mortlach

CITAAT "Wat hebben grenzen ermee te maken?

Jij zegt: als alle drugs zouden worden aangepakt, stort de economie in.

Oftewel: jij gelooft dat de hele economie afhankelijk is van drugs. Ik ben gewoon benieuwd welke drugs precies en hoe dat dan zit. Ik wacht rustig op onderbouwing en tot die tijd lees ik het maar als grootspraak."Einde citaat

Ik heb het over zware drugs,. Niet over koffie... Je suggereert een onwaarheid is mijn mening. Je suggereert alsof ik gezegd zou hebben dat de hele economie afhankelijk is van drugs... Nee, ik ben er van overtuigd dat het een deel van de economie is, en als men alle drugs zou aanpakken hier in Nederland, dan zou de economie ontwricht worden, en dat is ook een reden dat men de complete drugshandel niet aanpakt.

Je mag nog een hele tijd wachten op rustige onderbouwende onderbouwing, maar die zal er niet komen van mij af;)

Ik wilde hiermee iets aangeven over wat er gebeurd, en om op dit topic terug te komen. Wat zou je doen als je deze keus voor je neus kreeg? Zou je iets illegaals doen om anderen het leven te redden, als je de kans kreeg?

@Mohamed

Persoonlijk vind ik het jammer, dat je een probleem naar mijn idee negeert...

Groet

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 26 dec 2012 14:33

xsidd schreef:Ik heb het over zware drugs,. Niet over koffie...

Duidelijk schrijven wat je bedoelt zou zo veel helpen...

Nee, ik ben er van overtuigd dat het een deel van de economie is, en als men alle drugs zou aanpakken hier in Nederland, dan zou de economie ontwricht worden, en dat is ook een reden dat men de complete drugshandel niet aanpakt.

Dat schreef je niet. En deel van de economie? Betaal jij BTW over je cocaïne dan?

Je mag nog een hele tijd wachten op rustige onderbouwende onderbouwing, maar die zal er niet komen van mij af;)

Prima, dan is je uitspraak gedegradeerd tot wat willekeurig gezwets.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 26 dec 2012 14:44

Mortlach schreef:Betaal jij BTW over je cocaïne dan?

:mrgreen:

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 26 dec 2012 14:48

Sinds wanneer maken drugs onderdeel uit van het normale economische verkeer? Alsof de economie zou instorten als je alle drugs zou aanpakken. Vergeet niet dat de overheid fors kan bezuinigen als alle criminaliteit die gepaard gaat met drugs, ineens wegvalt. En het drugsverkeer telt nu niet mee voor de economie, dus als je die aanpakt, verandert er per saldo niets. Loze argumenten naar mijn mening om te roepen dat de economie in zou storten als alle drugs worden aangepakt.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 27 dec 2012 17:58

Katlheen schreef:Sinds wanneer maken drugs onderdeel uit van het normale economische verkeer? Alsof de economie zou instorten als je alle drugs zou aanpakken. Vergeet niet dat de overheid fors kan bezuinigen als alle criminaliteit die gepaard gaat met drugs, ineens wegvalt. En het drugsverkeer telt nu niet mee voor de economie, dus als je die aanpakt, verandert er per saldo niets. Loze argumenten naar mijn mening om te roepen dat de economie in zou storten als alle drugs worden aangepakt.

Je moet goed kunnen liegen om nog harddrugs het land in te krijgen... :mrgreen:

Maar liegen is wel een onderdeel van het sociale verkeer tussen mensen: Iedereen liegt af en toe. De één wat meer dan de ander.
"Wat vind je van mijn nieuwe jas" ??? "spuuglelijk .... "???
Ook gif is geschapen.

Trajecto
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Trajecto » 27 dec 2012 18:15

hettys schreef:Je moet goed kunnen liegen om nog harddrugs het land in te krijgen... :mrgreen:

Maar liegen is wel een onderdeel van het sociale verkeer tussen mensen: Iedereen liegt af en toe. De één wat meer dan de ander.
"Wat vind je van mijn nieuwe jas" ??? "spuuglelijk .... "???

Laten we even veronderstellen dat een goede vriendin het vraagt mag ik dan zo reageren? :mrgreen:

Hè je nieuwe jas? Ehm tja, hij is wel heel apart. Hij is ook lekker warm zo te zien... En daar gaat het tenslotte om!
Wat, of ik hem mooi vind...? 8-[
Hmmm, zoals ik al zei, warm en eentje die echt iets is voor jou om uit te kiezen... :)
Enne, een mooie vrouw kan veel dragen zonder dat het lelijk staat... :D

Héé, waarom kijk je nu zo zuinig en niet echt blij? :shock: En dat terwijl ik je zo prijs!
Laatst gewijzigd door Trajecto op 27 dec 2012 18:38, 2 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “[Religie] - Open forum”