Gelukkig niet nee, want de dag dat ik Mattheus ga corrigeren laat ik me direct besnijden!
Deze quote ga ik onthouden Mohamed! Haha!
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Gelukkig niet nee, want de dag dat ik Mattheus ga corrigeren laat ik me direct besnijden!
Cicero schreef:Fijn, maar dan heb je niets van tekstkritiek begrepen.
Cicero schreef:Goed, dan negeer ik vanaf nu weer jouw posts.
Dat scheelt je weer tijd die je kunt benutten om een wetenschappelijke verklaring te vinden voor de vraag hoe Jezus over het water kon lopen en de doden opwekken.
Het proberen te beredeneren van voor ons onbegrijpelijke zaken, dient weinig nut.
Flippie Flink schreef:Misschien is dit wél te gebruiken als gelovigen onder elkaar, maar niet in een discussie met andersdenkenden.
We zullen zien
"boer"
gelukkig is het onze taak ook niet om mensen op een verstandelijk niveau ''over te halen''.
Ik bedoel te zzeggen dat geloof niet dwingen valt, noch te bewijzen.je neemt het aan, je gelooft het, maar bewijs is er niet.
jezus deed wonderen en tekenen, en NOG werd Hij niet aangenomen door velen.
Welnu, zegt de bijbel niet, zalig zij die niet gezien hebben en toch geloofd!?
Het geloof is nu de zekerheid van die dingen die wij niet zien !
"Het geloof nu is de zekerheid der dingen, die men hoopt, en het bewijs der ... is dat wij zelfverzekerd zijn in wat wij hopen, en overtuigd van wat wij niet zien.
Tja ik weet niet goed hoe ik het zeggen moet,Dit kun je echter niet beredeneren...
Flippie Flink schreef:Ik mis algemene 'kennis' omdat ik hier nog maar net rondloop, maar...
Is jouw insteek gebaseerd op kritiek ipv het uitgangspunt dat de schriftplaatsen elkaar aanvullen en het feit dat we gewoon niet alles kúnnen snappen?
Inderdaad is kritiek (in neutrale zin!) mijn methode, omdat alleen zo wetenschappelijke kennis ontstaat.
mohamed schreef:Dat scheelt je weer tijd die je kunt benutten om een wetenschappelijke verklaring te vinden voor de vraag hoe Jezus over het water kon lopen en de doden opwekken.
Flippie Flink schreef:Moet dat te verklaren zijn Mohamed? Waarom?
mohamed schreef:Dat maakt het een waarheidsgetrouw vers en ik vind het laatste gedeelte ervan behoorlijk tot de verbeelding spreken.
En niemand is opgevaren naar de hemel dan Hij Die uit de hemel neergedaald is, namelijk de Zoon des mensen, Die in de hemel is.
mohamed schreef:We geloven allen dat onze vader in de hemel is, maar hoe kon de Zoon des mensen nou tegelijkertijd in de hemel zijn en op aarde in het vlees? Dat zou alleen mogelijk zijn als Jezus zowel de vader, de zoon als de heilige Geest is, wat overeenstemt met het eveneens niet in de minderheidtekst voorkomende 1 Johannes 5,7. Derhalve denk ik dat de byzantijnse tekst de oudste is.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten