jaapo schreef:Zie ook mijn posting op het forum van Velen zijn geroepen......... In het algemeen, helaas, als je een zoeker bent of een twijfelaar, lees dan NIET AL TE VEEL OP DIT SOORT FORUMS. Geloof maakt veel emoties los en dat leidt al snel tot fanatisme, soms gepaard met onverantwoordelijke of verketterende opmerkingen naar een andersdenkende toe. Trouwens al te rigoreuze afwijkende standpunten worden van de andere forumonderdelen verbannen. Daar kun je dan beter terecht. Het allerbeste blijft natuurlijk een goed gesprek. Hier op het open forum kom je van alles tegen: fundamentalisten, fanatici, internetverslaafden, warhoofden en ook oprechte gelovigen, heel aardige, tolerante mensen. Maar wel verwarrend, als je geen insider bent. Mij zet de forumdeelname niet aan het twijfelen, maar ik ben wel wat ouder. Ik leer nog wel regelmatig ervan. Overigens: ook de pc heeft een knop, om hem helemaal uit te zetten, of om een bepaalde site weg te klikken. Je bent hier niets verplicht en anderen kunnen jou ook niets verplichten.
Zolang alles wat beweerd wordt, bijbels onderbouwd of weerlegd wordt, kun je niet dwalen, lijkt me.Een forum wat mensen een ban geeft wegens afwijkende denkbeelden, is verwerpelijk.
En in strijd met zachtmoedigheid , vriendelijkeheid, tolerantie en het niet toornig mogen blijven totdat de zon onder is.
het is iemand de mond snoeren, ook wanneer deze goed bedoelend gewoon meepraat.
Het zuurdesem en de opgeblazenheid van het ''eigen gelijk'' gaan dan heersen ipv dienen.
Op zich natuurlijk wel weer een eye-opener.