"boer" schreef:
@Strootman,
Jezus verscheen aan Paulus en zei, Saulus, waarom vervolgt gij Mij?
Ook de doop met de Heilige Geest en vuur is gewoon bijbels.
(Matteus 3:11 Ik doop u wel met water tot bekering; maar Die na mij komt, is sterker dan ik, Wiens schoenen ik niet waardig ben Hem na te dragen; Die zal u met den Heiligen Geest en met vuur dopen.
Markus 1: 8 Ik heb ulieden wel gedoopt met water, maar Hij zal u dopen met den Heiligen Geest.
Lukas 3:16 Zo antwoordde Johannes aan allen, zeggende: Ik doop u wel met water; maar Hij komt, Die sterker is dan ik, Wien ik niet waardig ben den riem van Zijn schoenen te ontbinden; Deze zal u dopen met den Heiligen Geest en met vuur;)
Het is een doop met vuur, niet door vuur, trouwens.
Maar goed, je hebt er geen antwoord op, dus.
Kennelijk kent U de Bijbel nog niet, want Paulus schreef in 1 Korinthe 1.14:
' Ik ben dankbaar, dat ik niemand van u gedoopt heb, dan Christus en Gajus; zodat niemand kan zeggen, dat gij in mijn naam gedoopt bent. Ook heb ik nog het gezin van Stephanas gedoopt; verder weet ik niet, dat ik nog iemand gedoopt heb. Want Christus heeft mij niet gezonden om te dopen, maar om het evangelie te verkondigen...'Paulus leerde dan ook volstrekt geen waterdoop! Nee, hij leerde de Geestesdoop, ofwel het zich bekleden met Gods Geest. Paulus leert troiuwens geen enkel zichtbaar ritueel! U weet er dus nog niet veel van!
Dat Paulus puur geestelijk denkt en leert, blijkt ook nog uit Efeze 4.3-6, waar hij schreef:
' ....en u te beijveren de eenheid des Geestes te bewaren door de band des vredes: Een(1) lichaam en een)1) Geest, gelijk gij ook geroepen zijt in de ene hoop uwer roeping:EEN (1)Here, EEN(1) geloof, EEN (1) doop....' En in Galaten 3.27 schreef hij:
' Want Gij allen die in Christus(de Geest)
gedoopt zijt, hebt u met Christus bekleed' Nee, meer Bijbelstudie zou beslist geen kwaad kunnen! En u zit in een evangelie te 'wroeten' waar wij niets mee te maken hebben! Wij moeten echt in het evangelie van Paulus zijn, want die noemt zich als enige apostel, een apostel der
heidenen! Zo simpel is het, want het evangelie waar u uit put, is nu eenmaal niet aan ons geadresseerd.
En ja, ik ben er wel degelijk van op de hoogte. En nee, met vuur hebben wij totaal niets te maken!