JeeWee schreef:schelpje3 schreef:Ja we moeten sterven. Oude mensen MOETEN sterven, jonge mensen KUNNEN sterven.
Met alle respect: dit soort opmerkingen kennen we natuurlijk allemaal. Maar dat is me te simpel. Dat is alleen maar nabouwen van wat we allemaal bijna gedachtenloos nazeggen. Lekker veilig ook. Maar ik daag je wel uit om nu eens na te denken en hardop te denken!
Ik antwoord op haring: dus we gaan ooit een keer dood ? Kan sarcastisch bedoeld zijn, zo onnozel zal haring toch niet zijn

Bovendien denken nog heel veel mensen dat je wellicht oud en ziek moet zijn. De dood zit in Amerika, voor henzelf.
Groot is dan de schok als een jongere zo uit dit leven wordt weggerukt, door een ongeluk, of korte ernstige ziekte.
Het menselijk verstand kan dit eigenlijk niet bevatten. Mensen die vlak voor hun sterven naar de hemel verlangen, kunnen zo'n glans over hun gezicht krijgen. Dan denk ik wel eens, zouden ze iets van die heerlijkheid nu mogen zien ?
Wij zijn aards, ieder mens haakt naar het leven, als het goed is.
Ook ernstig zieke mensen, maar als dan toch hun einde nabij is, kan het soms heel benauwd worden !
Dat is toch niet voor niks ?
Er zijn wel beschrijvingen van mensen die de hel als het ware voelen al. Ik weet niet zo goed wat je daarmee moet.
Maar dat de hel bestaat, dat is zeker !