anitaj schreef:ajl schreef:Wij hadden dit jaar opvoedingsavonden via de kerk en daar werd ook het mediagebruik besproken binnen gezinnen en wel/geen open internet.
Ik vroeg mij tijdens die avonden af ( en die vraag heb ik ook gesteld) of het echt zo erg is als je kind een keer op 'vieze'sites zit. Hoort dat gewoon niet bij het opgroeien? iedereen heeft toch wel eens in 'vieze'boekjes gekeken? Het gaat er volgens mij uiteindelijk om welke keuze er vervolgens gemaakt wordt; wel/niet continueren van dit gedrag. Ik denk dat je je als ouders bij het opgroeien en de gewetensvorming van kinderen daarop moet richten i.p.v allerlei pogingen te doen om het te voorkomen.
Vieze boekjes kost geld... Vieze plaatjes op internet zijn er veel meer, je bent er sneller en het kost niets.
Ik vind 'vieze' altijd een raar woord in dit verband, maar goed, we weten in elk geval wat je ermee bedoelt

Ik denk dat Ajl dat laatste ook (mede) bedoelde toen het erover ging dat iedereen weleens in zoiets neust, uit nieuwsgierigheid. Welke puber heeft dat niet gedaan?
Wat open internet en filters betreft: wij hebben ook open internet, ikzelf al zo'n jaar of 7, en ik ben nog nooit rare pop-ups tegengekomen (wat Rafaell al zegt: 'n goeie pop-upblocker helpt) en 'zomaar' op een sekssite belanden is mij ook nog nooit overkomen... Als ik mijn hotmail afsluit, wacht ik niet eens tot msn verschijnt, dan ga ik gelijk naar de volgende page die ik wil zien en voor banners heb ik een selectieve blik, geloof ik, want ik zíe die dingen vaak niet eens