Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Ikkeikkeikke schreef:Als je het mij vraag zeg ik:
Wat! Weet GIJ niet dat onrechtvaardigen Gods koninkrijk niet zullen beërven? Wordt niet misleid. Noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, ... noch dieven, noch hebzuchtige personen, noch dronkaards, ... zullen Gods koninkrijk beërven.
Het wordt hier in één adem met een hele hoop andere zonde genoemd. Dus voor mij is het duidelijk.
Mortlach schreef:Ikkeikkeikke schreef:Als je het mij vraag zeg ik:
Wat! Weet GIJ niet dat onrechtvaardigen Gods koninkrijk niet zullen beërven? Wordt niet misleid. Noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, ... noch dieven, noch hebzuchtige personen, noch dronkaards, ... zullen Gods koninkrijk beërven.
Het wordt hier in één adem met een hele hoop andere zonde genoemd. Dus voor mij is het duidelijk.
Ik kan anders van een heerlijk glaasje rum of whisky genieten zonder dat ik in de categorie "dronkaard" val.
Spons schreef:met mate drinken van wijn is bv goed voor de bloedvaten omloop (ik dacht vooral bij vrouwen ) meen ik gehoord te hebben (wetenschappelijk onderzocht ) maar wat is met mate roken dan ? volgens mij is dat nog schadelijker dan drinken omdat het rechtstreeks in je longen komt .. met meestal langdurige gevolgen zoals bv kanker
maboc schreef:Ik denk dat in dit kader de verslavende werking van alcohol of roken ook een rol speelt. Beide zijn verslavend natuurlijk, maar van alcohol wordt gezegd dat het eigenlijk een hard-drug is. Dit als je kijkt naar uitwerking, en mate van verslavingwekkend zijn. Sigaretten zijn in die zin minder erg denk ik.
Nanoe schreef:Je kunt af en toe best wat alcohol naar binnen gieten, zolang je maar blijft weten wat je doet!
En tsja, roken... Ik zou er zelf niet aan willen beginnen, altijd maar stinken naar die vieze rook,
Daarnaast heb ik gezien hoe mensen worden die hun hele leven al roken en zo wil ik niet worden!
Ik rook dus niet, puur vanwege wat ik gezien heb.
Ik drink niet, omdat ik beetje met gezondheid zit en mijn maag dat dus niet trekt.
Riska schreef:Maar een glas wijn heeft niets te maken met alcoholisme.
En Bijbels is het niet verkeerd: Jezus veranderde niet voor niets water in wijn...
Overigens: artsen raden één glas wijn aan, niet meer. Anders schaadt het ook weer.
Roken is slecht voor de gezondheid en voor een zwangere vrouw: slecht voor de baby.
Riska schreef:Maar een glas wijn heeft niets te maken met alcoholisme.
En Bijbels is het niet verkeerd: Jezus veranderde niet voor niets water in wijn...
Overigens: artsen raden één glas wijn aan, niet meer. Anders schaadt het ook weer.
maboc schreef:Alcohol is ook gruwelijk slecht voor de ongeboren baby.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 12 gasten